در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه سی و دومین جشنواره تئاتر استان مطرح شد؛

بومی‌گرایی در هیأت داوران سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران

داوری آثار راه یافته به مرحله نهایی سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران با نظر شورای سیاستگذاری این رویداد برای نخستین بار توسط ترکیبی کامل از داوران مازندرانی انجام خواهد شد.

به گزارش تئاتر مازندران، دبیر سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران از انتخاب و معرفی داوران مرحله نهایی سی‌ودومین جشنواره تئاتر این استان خبر داد و گفت: با هدف بهره‌مندی از سرمایه‌های تئاتری مازندران و همچنین معرفی چهره‌های توانمند تئاتر استان، امسال برای نخستین بار تصمیم گرفتیم تا از سه هنرمند صاحب‌نظر و فعال تئاتر استان و ترکیب کاملا مازندرانی برای داوری مرحله نهایی بهره بگیریم.

یاسر محمودی برنتی اظهار کرد: چهار اثر راه یافته به مرحله نهایی سی و دومین جشنواره تئاتر استان مازندران  را امسال قرار است آقایان فرهاد تجویدی و محمد فضلی و خانم نادیا فرجی داوری کنند که هر سه از چهره‌های خوشنام تئاتر هستند. آقای تجویدی و خانم فرجی در عرصه ملی شناخته شده و برجسته هستند و آقای فضلی نیز در استان چهره‌ای آکادمیک و شناخته شده از حوزه تئاتر است. استفاده از سرمایه‌های تئاتر استان برای داوری جشنواره تئاتر مازندران می‌تواند با توجه به چهره‌های شاخصی که در استان داریم، می‌تواند به روندی اثرگذار و انگیزه‌بخش برای هنرمندان و حتی نسل جدید تئاتر استان تبدیل شود.

دبیر سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران با اشاره به وجود چهره‌های توانمند دیگر در عرصه تئاتر استان خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر استان باید فرصتی برای معرفی همه ظرفیت‌های تئاتری به عرصه ملی باشد. اما متاسفانه تا کنون از این فرصت و امکان برای معرفی چهره‌های شاخص تئاتر در جایگاه کارشناس و داور تئاتر به عرصه ملی بهره مناسبی نبردیم.

محمودی برنتی اظهار کرد: همان طور که در جشنواره تئاتر فرصت معرفی گروه‌ها و کارگردان‌ها و بازیگران ایجاد می شود، باید سرمایه‌های انسانی تئاتر استان را که سال‌ها زحمت کشیده‌اند هم برجسته‌سازی و معرفی کنیم. این اقدامی است که در برخی استان‌های دیگر نیز افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: مازندران سرمایه‌های شاخصی در عرصه ملی تئاتر دارد که باید از آن‌ها برای سرمایه‌سازی و معرفی نیروی انسانی کارآمد تئاتر استان به سطح ملی بهره گرفت.

فرهاد تجویدی متولد ۱۳۳۹ در بابل، دانش آموخته مدیریت امور فرهنگی، سینما و کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس تهران است که به عنوان کارگردان، بازیگر و مدرس شناخته شده تئاتر کشور در تهران فعالیت می‌کند و تا کنون آثار شاخص و پرمخاطبی توسط او تولید شده و روی صحنه رفته است.

نادیا فرجی متولد ۱۳۶۰ قائمشهر نیز بازیگر صاحبنامی در عرصه تئاتر کشور است که علاوه بر تجربه‌ای طولانی در عرصه تئاتر، تحصیلات آکادمیک تئاتر را نیز در کارنامه دارد و کارشناس ارشد تئاتر و مدرس دانشگاه است.

محمد فضلی متولد ۱۳۶۳ در ساری با مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و ادبیات نمایشی نیز از هنرمندان تئاتر مازندران است که طی سال‌های اخیر علاوه بر عهده‌دار بودن مسئولیت واحد نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان، در زمینه تدریس تئاتر در مراکز آموزش عالی و آموزشگاه‌های آزاد هنرهای نمایشی نیز حضوری فعال داشت.

سی‌ودومین جشنواره تئاتر مازندران دوشنبه سوم آذر با اجرای چهار نمایش برگزار می‌شود و چهارم آذر نیز برگزیدگان جشنواره معرفی خواهند شد.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت‌فروشی موسیقی-نمایش «مجنون آن لیلی» به کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی که در تالار حافظ روی صحنه می‌رود، آغاز شد. 

|

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

نظرات کاربران