در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان :

استان اردبیل یکی از قطب‌های تئاتری کشور است

عبدالله بحرالعلومی با اعلام برگزاری بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل در روزهای بیست و پنجم تا بیست و هفتم آذر، گفت:استان اردبیل از قطب های تئاتری کشور است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اعلام اینکه جشنواره تئاتر استانی یکی از رویدادهای هنری در ارتقای تئاتر استان هاست، گفت: بدون شک برگزاری جشنواره های تئاتر استانی در کشف استعدادها، معرفی هنرمندان و گروه های نمایشی و نیز نمایش توانمندی های هنرمندان شهرستان ها اهمیت و نقش ویژه ای دارد. وی با اشاره حضور موفقیت آمیز هنرمندان استان در دوره های مختلف جشنواره بین المللی تئاتر فجر، افزود: استان اردبیل با پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی و مذهبی که دارد، آثار ارزشمندی را در این سال ها در رویدادهای مهم تئاتری ملی، بین المللی و جهانی در داخل و خارج کشور به روی صحنه برده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی اردبیل در سایه تلاش های ارزنده هنرمندان و گروه های نمایشی، در حال برگزاری دوره بیست و هشتم خود است، گفت: تئاتر استان اردبیل، تئاتری فعال است و این استان به عنوان یکی از قطب های تئاتری کشور محسوب می شود.

وی با اعلام اینکه کارهای مربوط به دوره بیست و هشتم این رویداد تئاتری از چند ماه قبل با تشکیل شورای سیاستگذاری و انتشار فراخوان عمومی آغاز شده است، افزود: برای حضور در این دوره از جشنواره تئاتر استانی اردبیل، 19 نمایش از شهرستان های اردبیل، گرمی، خلخال و پارس آباد اعلام حضور کرده بودند که فیلم های این آثار در محل سینما تک اردبیل توسط هیئت انتخاب جشنواره مورد بازبینی قرار گرفت.

رئیس شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استانی با بیان اینکه هیئت انتخاب 6 نمایش را برای حضور در مرحله نهایی جشنواره انتخاب کرده اند، اظهار داشت: این نمایش ها به همراه نمایش منتخب جشنواره تئاتر خلخال، روزهای 25تا 27 ماه جاری توسط هیئت داوران ارزیابی می شوند.

وی افزود: این نمایش ها در مجتع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به صورت غیر حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، گفت: فیلم هفت نمایش منتخب جشنواره توسط هیئت داوران مورد مورد قضاوت و داوری قرار می گیرد و دو نمایش به عنوان منتخب این جشنواره به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران