در حال بارگذاری ...
تجربه یک بازیگر از ارایه کار در فضای مجازی

مثلِ گرفتنِ یک پیامک خوب

اتابک نادری که امسال با یک فیلم و یک نمایش در جشنواره‌های فجر حضور دارد، معتقد است حضور در جشنواره به صورت مجازی مانند دریافت یک پیامک خوب، انرژی‌بخش است.

به گزارش ایران تئاتر این بازیگر که امسال با فیلم «منصور» و نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی» در جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر حضور دارد، به ایسنا گفت: تفاوت ارتباط بازیگر و تماشاگر در فضای مجازی و حضوری مانند تفاوت دیدار  رو در رو و مکالمه تلفنی است. طبیعتا فضای مجازی آن گرما و تاثیر را ندارد ولی در شرایط فعلی و برای پیشگیری از قطع ارتباط کامل، بهترین جایگزین است.

او اضافه کرد: ارتباط با تماشاگر در فضای مجازی مانند دریافت یک پیامک خوب از یک دوست عزیز است که به آدمی انرژی و انگیزه می‌دهد و همین که بتوانیم در این فضا با تماشاگر ارتباط داشته باشیم، خوشحال‌کننده است.

نادری با اشاره به انجام یکسری فعالیت‌های نمایشی در بستر مجازی که در دوران کرونا رواج پیدا کرد، یادآوری کرد: همین تلاش‌ها برای حفظ ارتباط با تماشاگر مصداق زنده بودن تئاتر است و تلنگری است برای اینکه این هنر را فراموش نکنیم چراکه اگر این ارتباط به طور کامل گسسته شود، احیای دوباره آن بسیار دشوار خواهد بود.

این بازیگر با اشاره به تاثیرات عجیبی که کرونا بر همه امور زندگی‌مان گذاشته، اضافه کرد: به هر حال همه چیز تغییر کرده و طبیعتا شکل و شمایل ارایه تئاتر هم در این دوران عوض شده است. ما ضمن حفظ تلاش برای زنده نگه داشتن تئاتر، می‌دانیم که سلامت مردم و هنرمندان و همه کسانی که به نوعی با این هنر در ارتباط هستند، در اولویت است و فعلا باید با همین شرایط کنار بیاییم تا ببینیم وضعیت چگونه خواهد شد.

اتابک نادری همچنین در انتظار ساخت مجموعه «بچه مهندس 4 » است که برای بازی در آن قرارداد دارد.

نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی» که اتابک نادری یکی از بازیگران آن است، از جمله نمایش‌هایی است که در دوران کرونا با کارگردانی محمد مهدی خاتمی در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

همچنین فیلم «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی از جمله آثاری است که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود. حمیدرضا نعیمی و محسن قصابیان از دیگر بازیگران این فیلم هستند.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی
دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی

جلسه دهم نقد آثار صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.

|

گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند

عضو هیئت داوران بخش صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایش‌های این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمی‌توان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنه‌ای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است
گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است

پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، می‌گوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است

ناصر علاقبندان کارگردان نمایش «نشخوار» می‌گوید این نمایش نگرشی فلسفی به سبک زندگی امروز جامعه جهانی دارد و به نوعی هشدار به این شیوه زندگی می‌دهد.

|

گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند
گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند

یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است

سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمی‌دارد، می‌گوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوه‌های نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.

|

نظرات کاربران