در حال بارگذاری ...
آغاز دور جدید اجراهای عمومی تئاتر

اجرای 22 نمایش در آخرین هفته بهمن ماه

ایران تئاتر: آخرین هفته بهمن ماه، با آغاز اجرای عمومی ۲۲ نمایش در تماشاخانه های عمومی و خصوصی همراه است.

با پایان یافتن سی و نهمین جشنواره بین المللی فجر، دور جدید اجراهای عمومی از امروز آغاز می شود. براساس اطلاعات به دست آمده، در آخرین هفته بهمن ماه، 9 نمایش در تماشاخانه های دولتی و 13 نمایش در تماشاخانه های خصوصی به روی صحنه می روند.

تماشاخانه های دولتی

تئاتر شهر

نمایش گرگاس ها (یا روز به خیر آقای وزیر) اثر جدید حمید رضا نعیمی که از 9 بهمن به روی صحنه رفت و در طول جشنواره فجر نیز بر روی صحنه بود، قرار است تا 25 اسفندماه همچنان صحنه تئاتر شهر را درنوردد.

در این نمایش که روایتگر وزیر داراییِ جدیدی است که تصمیم می‌گیرد با تمامِ کسانی که فرارِ مالیاتی کرده یا دست به تخلفِ مالی زده‌اند برخوردِ قانونی کند. عمل به این تصمیم وقتی دشوار می‌شود که باید بسیاری از مقاماتِ ریز و درشت را تحتِ تعقیب قرار دهد، بهنام‌ شرفی، بهناز نازی، رامین ناصرنصیر، کتانه افشاری‌نژاد، امیر کربلایی‌زاده، کامبیز امینی، رضا جهانی، دنیا فتحی و صالح لواسانی ایفای نقش می کنند.

این نمایش از ساعت 18 و با بهای بلیط این نمایش 60 هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

امیر دژاکام از 29 دی ماه ایوب خان را در چهارسو به روی صحنه برد . نمایشی که تا 15 اسفندماه به روی صحنه خواهد بود.

داستان این نمایش در خصوص یک لوطی شهر به نام ایوب خان است که گمشده و پسر کوچکش امیر به دنبالش می گردد و الهام خضرائی‌منش، نسیم داداشی، طاها عابدی، ماهان عابدی، حسام شهیدی، الناز ملک‌پور، نیوشا امینی، غزل جمشیدآبادی، مهدی حوریه، ندا حسینی، زینب تحقیقی، آرمین خزائلی، شایان انجمنیان، مژده عنایتی و سمانه شعاعی در آن ایفای نقش می کنند.

این نمایش از ساعت 18:30 دقیقه و با بهای بلیط این نمایش 40 هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

یاماها عنوان نمایش جدید دیگر تئاتر شهر به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج است که از روز چهارشنبه اول بهمن ماه به روی صحنه قشقایی رفت.

در این نمایش که داستان برادر و خواهری به همراه یک دختر است، مرجان قمری، لبخند بدیعی و مازیار سیدی ایفای نقش می کنند.

یاماها دو اجرایی است و در ساعات 17 و 18:30 و با بهای بلیط 35 هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

نمایش برونسی اثر رضا شاه کرمی تا 30 بهمن ماه در سالن سایه به روی صحنه می رود.

داستان این نمایش در خصوص شهید برونسی در 4 مقطع زندگی اوست و در آنمسعود شامی خاتونی، محسن پوشایی، پروا آقا جانی، مائده جلالی، مرتضی شاه کرم، فرید کیامرثی، ایمان سلگی، احمد صمیمی، سالار مسیب زاده و مجید رحمتی  ایفای نقش می کنند.

این نمایش از ساعت 18و با بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

 

تماشاخانه سنگلج

لبخند باشکوه آقای گیل نوشته اکبر رادی و کار میکائیل شهرستانی از 29 دی ماه در سنگلج روی صحنه رفت تا 29 بهمن ماه ادامه دارد.

دلارام زرگر، ناهید شکری، ثمین موسوی، رؤیا نوذری، رؤیا آذر، وحید کبیر، امین نانگیر، عسل عرب، لیلا فیروزمند، اعظم کولیوند، پریسا محمدی، بهداد روزگار، رامین ارغند، مژگان فتحی، محمدرضا لایقی، علی شجره، مونا نیک گو، سارینا امیدوار، نسترن مهربان، سوگند قریشی، مسعود آشوری، علی حسینی و مهیار جواهری در این اثر نمایشی ایفای نقش دارند.

این نمایش از ساعت 18 و با بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

 

تالار هنر

حسین فدایی حسین نمایش «ویری‌ویری در سرزمین سلامت» بر اساس اثری از دیوید وود از ۹ بهمن در تالارهنر به روی صحنه برده است.

در این نمایش که تا 7 اسفندماه ادامه دارد و داستان ویروسی است که است که در شهر نفوذ کرده و می‌خواهد مردم را مبتلا کند اما اهالی سرزمین سلامت به کمک تماشاگران ویروس را شکست می‌دهند، المیرا پارسا، نیما فاضلی، طهورا کریم‌خانی، فرهاد نجومی‌پور و علی شاه‌صفی در اجرای این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

این نمایش از ساعت 18 و با بهای بلیط این نمایش 20 هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

 

تئاتر مولوی

نمایش غرب حقیقی به نویسندگی سم شپارد و کارگردانی امید سعیدپور از ۲۷ بهمن تا 10 اسفند ساعت 18 در سالن اصلی مولوی به صحنه می رود.

این نمایش که محمدرضا چرختاب امید سعیدپور شادی امیری در آن ایفای نقش می کنند، با بهای بلیط 30 هزار تومان میزبان مخاطبان است.

زندگی در لانگ شات یا مرگ در کلوز آپ عنوان نمایشی از محمدرضا ملکی است که تا 12 اسفندماه در سالن کوچک مولوی روی صحنه می رود.

این نمایش مونولوگ همه روزه ساعت 17 با بهای بلیط 30 هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

نمایش حاد دیگر نمایش سالن کوچک مولوی است که به نویسندگی علیرضا اجلی و کارگردانی ابراهیم عبدی تا 13 اسفندماه به روی صحنه می رود.

نغمه طوسی، مصطفی عطری و محمدرضا آریان بازیگرانی هستند که قرار است شرایط حاد سه نفر را به نمایش درآوردند.

این نمایش از ساعت 19 و با بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

 

تماشاخانه های خصوصی

تماشاخانه ملک

«سرایدار» عنوان نمایشی نوشته هارولد پینتر با ترجمه رضا دادویی و کارگردانی مهدیس زارع‌نژاد است که تا 22 اسفند در تماشاخانه ملک روی صحنه می رود.

بهای  بلیط این نمایش که علی باقری، مهدی کوشکی و مجید نوروزی در آن ایفای نقش می‌کنند، 50 هزار تومان است.

«همبازی» اثر دیگر تماشاخانه ملک است که حامد شیخی از ۱۹ بهمن تا 7 سافند به روی صحنه می برد.

در این نمایش که برگرفته از برگرفته از «نمایشنامه دوشخصیتی » اثر تنسی ویلیامز و نمایشنامه های «بن بست» اثر ریچارد پارسونز، «دلباخته» اثر آنا استیلمن و مارک متیوز «بذار ببینم فردا چی میشه» اثر مارک کریسلر، «مسئله ای نیست» اثر دیوید آیوز می باشد،  حامد شیخی، سمیرا کریمی، سارا صادقی، پانته‌آ حسینی، بهزاد محبوبی و امیرحسین انصاری بازی می کنند.

این نمایش از ساعت 19:45 و با بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

نمایشنامه خوانی «هتلی ها» نوشته ساناز بیان نیز تا 23 اسفندماه، شنبه ها به کارگردانی محمد رسول حسینیان اجرا می شود.

 

پردیس سپند

خظیان عنوان نمایشی است که مدهی کوشکی در پردیس سپند به روی صحنه برده است.

در این نمایش پربازیگر که تا 15 اسفند اجرا می شود،  فرناز افشار، محمد الیاسی، نادیا بهداروند، میثم پی زری، نرگس تهرانی، نیاز حاجی پور، عباس خدا قلی زاده، مرضیه دهقانپور، احسان رضوانی، سلین علیپور، یاس عابدینی، سیما غلامزاده، پریسا غلامیان، فاطمه محمدی و مهدی یگانه ایفای نقش می کنند.

این نمایش از ساعت 17 و با بهای بلیط این نمایش 60 هزار تومان میزبان علاقه مندان می باشد.

 

پردیس تئاتر شهرزاد

پردیس تئاتر شهرزاد با 4نمایش میزبان مخاطبان تئاتری است.

«کالبدشکافی یک ذهن» به نویسندگی و کارگردانی امید افشاری و بازی امید افشاری، راحله امیری، زیبا کاظمی، زهره شریفی و راحله ملکی با بهای بلیط 50 و 60 هزار تومان تا 3 اسفند از ساعت  18:30به روی صحنه است.

«حصار» اثر یاسمن نصرتی تا یک اسفندماه در دو سانس 18 و 19:30 با بهای بلیط 40 هزار تومان در سالن صنوبر روی صحنه است. در این نمایش تارا ارژنگی، مصطفی ایزدی، رها حاجی زینل، علیرضا حنیفی، تنان ساعد، کامران ساعد، شیرین عطااللهی، سارا غفاری و پیمان محسنی بازی می کنند.

نمایش «مختلفیم» نوشته سبحان بابائی و آرمان شیرالی نژاد و کارگردانی آرمان شیرالی نژاد نیز تا 29 بهمن در سالن گلایل میزبان علاقه مندان است. در این نمایش وحید پیشگاه‌زاده، جواد سحر، سبحان بابائی، مصطفی احدی، احسان ابراهیمی کسمائی، مهدی رفیعی و... ایفای نقش می کنند.

این نمایش از ساعت 18:30  و با بهای بلیط این نمایش 60 و 50 هزار تومان میزبان علاقه مندان می باشد.

«چرک» اثر عادل عزیزنژاد و بازی سودا بختیاری، نفیسه مهری، محمد رضا اکبری، عادل عزیز نژاد تا 15 اسفندماه از ساعت 18 در سالن صنوبر روی صحنه است. بهای بلیط این نمایش 40 هزار تومان می باشد.

نمایشنامه خوانی «مده آ»، 2 و 9 اسفندماه به کارگردانی افشین قاسمی، در سالن ارکیده و «مهمانسرای دو دنیا» به کارگردانی امیر مسعود رجبی، 2 اسفندماه در سالن صنوبر برگزار می شود.

 

تماشاخانه هیلاج

نمایش «نیمه‌شب» نوشته امیر ابراهیم‌زاده با کارگردانی شایان شهرابی تا 10 اسفندماه از ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه است. در این نمایش میلاد کفایی، هانیه بهرامی، کوثر میرزانژاد، شایان شهرابی، بهناز تاجیک، امیرحسین همایونی، حورا کیان، بهداد مشایخی، سام صبا و علیرضا نجفی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و بهای بلیط آن، 45 هزار تومان است.

 

تماشاخانه شانو

در شانو 2 نمایش به روی صحنه است:

نمایش «آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند» نوشته کرامت یزدانی با طراحی و کارگردانی فربد همدانی که تا10 اسفندماه از ساعت ۱۹ به روی صحنه می رود. در این نمایش نوشین طیاری، صدرا صباحی، مصطفی زندی، امیر ملکی، مژگان اخلاقی، فربد همدانی و تینا حاج‌محمدرضا در این اثر ایفای می کنند و بهای بلیط آن 40 هزار تومان است.

«دقایقی از جنون» دیگر نمایش شانو است که به نویسندگی و کارگردانی ایمان خرقانی تا 7 اسفندماه از ساعت 17 در معرض دید عموم است. در این نمایش فریماه قاسمی، کیمیا نصیری، محمد رضایی، مهدی رشیدی، صبا نیک خواه بهرامی و محمد حسن بورچیایمان خراقانی بازی می کنند و بهای بلیط آن  35 هزار تومان است.

 

خانه نمایش مهرگان

«منهای دو»، «خرس» و «گاومیش» عنوان سه نمایش مهرگان است.

منهای دو عنوان نمایشی به نویسندگی ساموئل بنشتریت و کارگردانی جواد رازقندی است تا 29 بهمن ساعت ۱۹ در سالن شماره یک تماشاخانه مهرگان به روی صحنه است. در این نمایش خشایار راد، فرزاد حاتمیان، جواد رازقندی، تیما تقی زاده، سمیه پیریایی، مهدی رادان و محمدشایان طهماسب پور در آن ایفای نقش می‌کنند و بهای بلیط آن 45 هزار تومان است.

نمایش گاومیش نوشته وحید فقیهی و کار حسین حیدری پور نیز تا 8 اسفند از ساعت ۱۷ در سالن شماره یک مهرگان روی صحنه است. وحید فقیهی، پارسا خسروی، هیلا رضاییان و سارا عسگری بازیگران این نمایش هستن و بهای بلیط آن 40 هزار تومان است.

نمایش خرس اثر آنتوان چخوف نیز با کارگردانی عزیزالله سرانجامی و بازی مهدی خلیل زاده، سحر محسنی، میترا قلعه پور تا 7 اسفندماه از ساعت 19 در سالن شماره 2 مهرگان روی صحنه است.

بهای بلیط این نمایش 40 هزار تومان است.

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 
آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چارسو و قشقایی تئاتر شهر همچنین تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 18 اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد و در این میان «سیاه خال» توانست به فروش نیم‌میلیاردی دست پیدا کند.

|

نظرات کاربران