در حال بارگذاری ...
ویژه کودکان و نوجوانان

مسابقه «تئاتر کاغذی» در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود

پردیس تئاتر تهران با برگزاری مسابقه مجازی «تئاتر کاغذی» پذیرای آثار کودکان و نوجوانان است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، حسین عالم بخش رئیس پردیس تئاتر تهران عنوان کرد: پردیس تئاتر تهران در این روزهای زمستانی با برگزاری مسابقه مجازی «تئاتر کاغذی» پذیرای آثار کودکان و نوجوانان است. این مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده و با شعار شادی و نشاط در خانواده برگزار می شود.

وی همچنین افزود: در این روزهای سخت که لازم است در راستای مبارزه با بیماری کرونا از یک سو حضور خانواده ها در اماکن عمومی به حداقل برسد و از سوی دیگر لزوم غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان مد نطر قرار گیرد ما را بر آن داشت تا اقدام به طراحی و برگزاری مسابقه مجازی  شاد و مفرح «تئاتر کاغذی» کنیم.

این مدیر هنری در قسمت دیگری از سخنانش ضمن ارائه توضیحاتی درباره این جشنواره اعلام کرد: فراخوان این جشنواره در پورتال پردیس تئاتر تهران به آدرس pardistheater.ir درج شده که حاوی توضیحات کافی درباره این جشنواره است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر مطالعه دقیق این فراخوان اذعان کرد: در این راستا در حدود ۱۰ دقیقه فیلم آموزشی تهیه شده است که در سایت مذکور بارگذاری شده است و شامل معرفی جشنواره، نحوه ساخت عروسک و نحوه ساخت دکور است.

رئیس پردیس تئاتر تهران در پایان صحبت هایش ضمن ابراز امیدواری نسبت به تاثیرات مثبت این جشنواره در ارتباط بین والدین و فرزندان در این روزهای سخت کرونایی بر شعار همیشگی پردیس تئاتر تهران یعنی «اینجا چراغی روشن است!» تاکید و این مجموعه را یک مرکز حرفه ای تئاتر برای مردم و متعلق به عموم شهروندان شهر تهران عنوان کرد.

فراخوان نخستین جشنواره مجازی تئاتر کاغذی

"ویژه کودکان و نوجوانان"

مرکزپردیس تئاترتهران، اولین جشنواره مجازی تئاتر کاغذی ویژه کودک و نوجوان را با شعار« شادی و نشاط در خانواده » برگزار می کند.

کودکان و نوجوانان عزیز حالا که در روزهای فاصله‌گذاری اجتماعی به سر می بریم و شیوع ویروس کرونا باعث شده تا شما بچه ها زمان بیشتری را در خانه و در کنار خانواده تان باشید، از شما دعوت میکنیم تا در اولین جشنواره مجازی تئاتر کاغذی کودک و نوجوانشرکت کنید.

کافیه شما دکور و شخصیت عروسکی نمایش خود را بسازید و پس از دیدن فیلم آموزشی که براتون تو سایت جشنواره به آدرس زیرگذاشتیم تئاتر کاغذی را اجرا ء کنید و برای ما بفرستید.

تئاتر کاغذی چیست؟

حتما می پرسید تئاتر کاغذی چیست. پس توضیحات زیر را بخوانید؛

تئاتر کاغذی یکی از شیوه های جذاب و هیجان انگیز نمایش عروسکی است که عروسک ها و دکور آن از کاغذ و مقوا ساخته و رنگ آمیزی میشه ضمناعروسک ها گاهی حالت تخت و گاهی به صورت حجمی ساخته می شوند.

بنابراین برای اجرای تئاتر کاغذی نیاز به ابزار دور از دسترس و گران قیمت ندارید و با استفاده از ابزار در دسترس به راحتی می توان در خانه تئاتر کاغذی را با همکاری دوستان، والدین و حتی به تنهایی تولید و اجرا کرد و از آن لذت برد.

اگر میخواهید بیشتر درباره ی تئاتر کاغذی و چگونگی شرکت در جشنواره بدانید به سایت ما به آدرس www.pardistheater.ir( پردیس تئاتر تهران ) سری بزنید.

 

چگونه در این جشنواره شرکت کنم؟

برای اینکه فیلم با کیفیتی برامون بفرستید لازمه به نکات ذیل توجه کنید.

این مسابقه برای رده سنی کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است که با مشارکت اعضاء خانواده نمایش خود را اجراء و ارسال می کنند.
رعایت اصول حرفه ای تصویر برداری لازم نیست .
ضبط ویدئوها با یک دوربین ساده و یا موبایل با کیفیت امکان پذیر است.
ویدئو ها باید از کیفیت مناسب صدا ، نور و تصویر برخوردار باشه .
مدت زمان اجرای تئاتر کاغذی شما باید بین 2تا 4دقیقه باشد.
از اجرای تئاتر کاغذی خود با موبایل و به صورت افقی فیلم بگیرید( دوربین را ثابت نگه دارید وازلرزش آن خودداری نمائید)
در مکانی خلوت فیلم برداری کنید تا صدای نمایش شما به خوبی ضبط شود.
خیلی خیلیمهم:

لازم به ذکر است مشخصات ذیل را در یک برگه  A4بنویسید و قبل از شروع نمایش به مدت دو ثانیه جلوی دوربین نمایش دهید:

نام نمایش
نام و نام خانوادگی سرپرست خانواده
نام و سن کودکان و نوجوانان شرکت کننده
شماره تماس سرپرست خانواده
 

با چه موضوعی تئاتر کاغذی تولید کنم؟

بچه های عزیز، برای داستان نمایش خود می توانید یکی از این موضوعات ذیل را انتخاب کنید:

کرونا را شکست می دهم ( روش های پیشگیری از بیماری کرونا)
من و کتابم (با انتخاب بخشی از داستان های کوتاه ایرانی درکتابهای دوست داشتی خود تئاتر کاغذی بسازید)
خاطرات مدرسه (ازیکی از خاطرات شیرینو بامزه مدرسه خود تئاتر کاغذی بسازید)
آداب و رسوم عید نوروز در شهر من (حتما آداب و رسوم عید نوروز در شهر شما دیدنی است. پس با تئاتر کاغذی آن را به ما نشان دهید)
خاطرات خانواده ( مهمانی ها، سفرها، دورهمی ها قبل از کرونا و .......)
 

برای شرکت درجشنواره  چقدر فرصت دارم؟

دوستان خوبم، یادتان باشد که هر مسابقه ای نیاز به داوری دارد تا بهترین آثار به عنوان برنده اعلام شود. پس به این تاریخ توجه کنید و آثار خوبتان را سریع تر برای ما ارسال کنید.

مهلت ارسال آثار : تا 20اسفند ماه خواهد بود.

 

ویدیوی تئاتر کاغذی ام را کجا ارسال کنم؟

در این مرحله با کمک گرفتن از بزرگترها واز طریق پیام رسان واتساپ به شماره(09351005990)
آثار خود را به شکلی که در بالا توضیح داده شد برای ما ارسال کنید .

 

آیا این جشنواره جایزه هم دارد؟

ما به همه ی کودکان و نوجوانان هنرمندی که در این جشنواره  شرکت می کنند لوح یادبود خواهیم داد. درضمن با کمک از خاله ها و عموهای تلویزیونی تعدادی از ویدئوهای خوب شما را انتخاب می کنیم تا جوایزی به شما عزیزان اهداء بشه که امیدواریم شما جزو برندگان باشید.

گروه اول : به ده ویدئو اول هر یک مبلغ 10000000ریال اهداء خواهد شد.

گروه دوم : به نه ویدئو دوم مبلغ 7000000 ریال اهداء خواهد شد.

گروه سوم : به هشت ویدئو سوم مبلغ 5000000 ریال اهداء خواهد شد.

 

برندگان چه تاریخی و کجا معرفی می شوند؟

دوستان خوبم، اسامی برگزیدگانو زمان اختتامیه جشنواره به صورت مجازی در صفحه رسمی جشنواره به آدرس www.pardistheater.irاعلام می شود.

حتما این صفحه را دنبال کنید تا از اخبار این جشنواره با خبر شوید.

 

 

سخنی با والدین:

پدر و مادر گرامی، این روزها کودکان و نوجوانان ، زمان بیشتری را در خانه سپری می کنند و این مسئله  فرصت خوبیست برای ارتباط صمیمانه تر با فرزندان و آموزش و تربیت از طریق تئاتر.

اما چرا تئاتر کاغذی؟

هنر تئاتر بستری است برای تجربه زندگی کودکان و نوجوانان. فعالیتی است فرهنگی و هنری، که ضمن افزایش قدرت خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس و تقویتقدرت بیان در کودکان، به صورت غیر مستقیم باعثپرورش مهارتهای زندگی همچون مهارت حل مسئله، قدرت تصمیم گیری و مهارت ارتباط موثر و ... میشود

هنر تئاتر کاغذی عمر طولانی در کشور ما ندارد. اما در همین زمان کوتاه به عنوان یکی از شیوه های پر کاربرد نمایشی مورد استفاده مربیان، معلمان و والدین قرار گرفته و مباحث آموزشی از طریق این شیوه  به صورت غیر مستقیم و با استفاده از این هنر جذاب آموزش داده می شود.

ساخت دکوروعروسکهای تئاتر کاغذی می تواند با همکاری و کمک شمابا فرزندتان صورتپذیرد. برای اجرای این شیوه ی نمایشی نیازی به ابزار پر خرج نیست . پس می توانید فرزندانتان را به سوی استفاده از جعبه ها، کارتن ها و دیگر دور ریختنی های کاغذی و مقوایی هدایت کنید .

ستادبرگزاری جشنواره پیشاپیش از همراهی شما والدین عزیز کمال تشکر را دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران