در حال بارگذاری ...
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در نشست با رییس حوزه هنری مازندران

تربیت نیروهای انقلابی در سنگر مسجد ماموریت حوزه هنری است

زارعی گفت: برای آینده باید نیروهای ارزشی مسجدی تربیت شود و این حرکت باید ادامه یابد که جریان پرخیر و برکتی است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران : « کوروش زارعی» شامگاه یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در نشستی با «مهدی معصومی گرجی» با موضوع راهبردها و رویکردهای پیش روی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و تمرکز بر نمایش بچه های مسجد اظهار کرد: تلاش برای نهادینه کردن ارزش ها مساله مهمی است که باید در دستور کار باشد و اکنون در تئاتر به سراغ همین موضوع و تولید اثر با موضوع بچه مسجدی ها هستیم و در این راستا باید ایجاد انگیزه شود تا در مسیر ارزشی گام برداریم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با ذکر خاطره ای از یکی از مناطق اطراف تهران و تاثیر مثبت فعالیت فرهنگی هنری در آنجا، افزود: باید به سراغ مناطق محروم و دارای معضلهای مختلف فرهنگی اجتماعی برویم و هزینه کنیم تا جریان ارزشی توسعه یابد و اصلاح ایجاد شود و این با عملکرد پرقدرت جبهه فرهنگی در استان های مختلف نهادینه شود.

زارعی گفت: براساس فرمایشات رهبری با اندیشکده ای در قم صحبت شد و سند چشم انداز در عرصه فرهنگ و هنر داریم که با چارت مناسب برنامه ریزی می شود تا دغدغه های رهبری در عرصه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار بگیرد. ما نیز در صحنه تئاتر کار می‌کنیم، اگرچه این سند در عرصه های دیگر هم قابلیت دارد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: ماموریت حوزه هنری مهم است و اگر قرار است پیام رهبری جامه عمل بپوشد باید در مسیر قرار گرفته و برای توسعه همه جانبه در این بخش تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شاید بضاعت اندکی داشته باشیم اما امیدواریم کارها به سمت جلو حرکت کرده و بتوانیم کمک کار حوزه فرهنگ و هنر و نیروهای ارزشی باشیم و در راستای توسعه فرهنگ و هنر و تربیت نیروهای ارزشی اثرگذار باشیم.

به گفته زارعی، کرونا ظرفیت هایی را برای ما ایجاد کرده است. مثلا ضبط تله تئاتر در دوران کرونا شروع شد و ادامه دارد. وی ادامه داد:  حتی اگر در مراکز استانی تئاتر های خوب در عرصه جوان و نوجوان تولید شود ما طی تفاهم نامه ای با کمک فنی صدا و سیما و شبکه امید تله تئاتر هایی تولید خواهیم کرد، حتی با پرداخت حق الزحمه گروه و برای این کار دو یا سه سهمیه برای استانهای فعال منظور شده است.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

نظرات کاربران