در حال بارگذاری ...
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران ـ مبارک

نمایش عروسکی، فرصتی برای دیدار یک‌رنگی است

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی به هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک با قدردانی از تلاش نمایشگران عروسکی و برگزارکنندگان این جشنواره، نمایش عروسکی را، فرصتی برای دیدار یک‌رنگی دانست.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ستاد خبری این جشنواره، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:
جهان بی‌مرز عروسک‌ها با عبور از پس هزاره‌ها همچنان با همراهی مِهر مردم پرهیاهوست و شگرف آنکه انسان اندیشمند همواره دنیای برساخته خود را با طیف گسترده‌ای از اشیاء بی‌جان گرفته تا عروسک‌های ساده و گاهی پیچیده تماشا می‌کند تا پاسخی زیبا برای شگفت‌زدگی‌اش بیابد، از آن بیاموزد و سرگرم شود. عروسک‌ها، اگرچه قلبی برای مهربانی ندارند امّا توانسته‌اند قلب انسان‌ها را بربایند. عروسک‌ها با تمام بی‌قلبی‌شان می‌دانند راستی و یک‌رنگی رمز ماندن‌شان در دل‌هاست. مواجهه زلالی عروسک‌ها با کودکان که نمادهای بی‌بدیل پاکی‌اند، دیدنی است. به سادگی یکدیگر را باور کرده و می‌پذیرند. فرصتی که بزرگترها هم به آن نیاز دارند و نمایش عروسکی، فرصتی برای دیدار یک‌رنگی است.
هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران ــ مبارک فرصتی برای قرار گرفتن در جایی میان واقعیت و رویا برای کسب آگاهی بیشتر است.
اگرچه روزهای تلخی که آغازش به سال گذشته برمی‌گردد با حضور نامبارک ویروسی مرگبار هنوز ادامه دارد، اما یقین دارم با امید و شادی خلق شده از سوی عروسک‌های این رویداد، به‌زودی روزهایی مبارک و بی‌اضطراب به زندگی مردم سراسر جهان، از جمله مردم مهربان ایران باز خواهد گشت.  
حضور و هنرآفرینی گروه‌های هنری سراسر کشور و تلاش و همت هنرمندانه تمام دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد هنری را ارج نهاده و از پروردگار مهربان برای تمامی عزیزان پیروزی و سربلندی آرزومندم.
سید عباس صالحی

 




نظرات کاربران