در حال بارگذاری ...
پیام پدر تئاتر کاغذی به مسابقه مجازی تئاتر کاغذی

مسابقه شما می تواند امید پرداختن به تئاتر را زنده کند

آلن لکوک مدرس و کارگردان فرانسوی و یکی از پایه گذاران تئاتر کاغذی معاصر در پیامی به دبیر خانه نخستین مسابقه مجازی تئاتر کاغذی از برگزاری آن اعلام خرسندی کرد و بیان داشت: در حالی که بیماری همه گیر، تک تکمان را در سراسر دنیا خانه نشین کرده است مسابقه شما می تواند امید پرداختن به تئاتر را زنده کند

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران ،حسین عالم بخش رییس پردیس تئاتر تهران ضمن اعلام خبر فوق به تبیین این مسابقه پرداخت و آنرا همانند نوری توصیف کرد که در ایام کرونایی چراغ تئاتر را زنده نگهداشته است. وی در ادامه اعلام داشت علاوه بر آلن لکوک نرگس مجد مدیر کمپانی پپیه تئاتر و مدرس و کارگردان ایرانی مقیم فرانسه نیز در پیامی جداگانه مسرت و شادی خود را از برگزاری این مسابقه اعلام کرد.

رییس پردیس تئاتر تهران در ادامه ابتدا به قرائت متن پیام آلن لکوک پدر تئاتر کاغذی به شرح ذیل پرداخت:
با شوق فراوان پشتیبانی خود را از مسابقه مجازی تئاتر کاغذی کودکان و نوجوانان اعلام می کنم. نخستین بار در سال 1385 به ایران آمدم و از آن زمان تا امروز توانسته ام تئاتر کاغذی را به نمایشگران حرفه ای در تهران، آبادان و زرند آموزش دهم. خرسندم که امروز پردیس تئاتر تهران وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این رویداد را با همکاری یکی از هنرجویان پیشینم برگزار می کنند. در حالی که بیماری همه گیر، تک تکمان را در سراسر دنیا خانه نشین کرده است مسابقه شما می تواند امید پرداختن به تئاتر را زنده کند. برایتان موفقیت زیاد آرزو می کنم و بی صبرانه منتظر دیدن دست آوردهایتان می مانم.
آلن لکوک
برای جشنواره سه آرزو دارم و امیدوارم که ...
عالم بخش در ادامه نسبت به قرائت پیام نرگس مجد مدیر کمپانی پپیه تئاترو مدرس و کارگردان ایرانی مقیم فرانسه به شرح ذیل اقدام کرد: سلام به برگزار کنندگان، دست اندرکاران، شرکت کنندگان و بینندگان مسابقه مجازی تئاتر کاغذی کودکان و نوجوانان. از شنیدن این خبر بسیار شاد شدم؛ چون فکر می کنم که این رویداد به کودکان و نوجوانان فرصت خواهد داد تا با فکر و نوآوری فراوان و هزینه اندک به تئاتر بپردازند و آن چه که می خواهند را آن گونه که دوست دارند برای اطرافیانشان و مخاطبان تعریف کنند. برای جشنواره سه آرزو دارم و امیدوارم که برآورده شوند
آرزو می کنم شرکت کنندگان موفق شوند نمایش های خوبی آماده کنند؛
(این یکی مهم تر از آرزوی اول است) آرزو می کنم روند آماده کردن نمایش ها برای شرکت کنندگان و همراهانشان آموزنده باشد؛
(این سومی مهم ترین آرزویم است) آرزو می کنم که از لحظه نخست فکر تا ثانیه آخر تصویربرداری به آنها و اطرافیانشان خوش بگذرد
بی صبرانه منتظر دیدن نمایش های کوتاهتانم.
رییس پردیس تئاتر تهران در خاتمه بر شعار پردیس تئاتر تهران ،اینجا چراغی روشن است تاکید و پردیس تئاتر تهران را مرکز حرفه ای تئاتر برای مردم دانست.

 




مطالب مرتبط

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند
معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه مساجد باید کانون‌های اصلی تربیت نیرو در حوزه‌های مختلف باشند، یکی از نمودهای این رویکرد را برگزاری جشنواره تئاتر شبستان دانست.

|

نظرات کاربران