در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان مطرح شد

حضور هنرمندان تئاتر همواره در جامعه تاثیر گذار است

آیین اختتامیه رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان با حضور مدیران و هنرمندان ملی و استانی در هتل گیت بوستان اهواز برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر از خوزستان، آیین اختتامیه رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور علی اوسیوند بازیگر سینما و تئاتر کشور، وحید لک معاون انجمن هنرهای نمایشی ایران، ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ساسان شکوریان دبیر رپرتوار تئاتر خیابانی خوزستان، نسرین بیگدلی رئیس اداره هنری اداره کل، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، عبدالمحمد نعناکار و حمیدرضا سالاروند اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، علی بنائیان مدیر کانون تئاتر خیابانی خوزستان و عضو هیئت رئیسه، سعید نگراوی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر عربی و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های میزبان و هنرمندان گروه های شرکت کننده در رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان عصر شنبه 8 خردادماه 1400 در تالار اقاقیای هتل بوستان اهواز برگزار شد.

حمایت از اجراهای عمومی تئاتر خیابانی

در ابتدای این مراسم ساسان شکوریان دبیر رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان ضمن خیرمقدم به مهمانان و هنرمندان تئاتر خیابانی استان خوزستان گزارشی از برگزاری این رپرتوار را ارائه کرد.

ساسان شکوریان گفت: رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان در دی ماه 1399 توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با هدف حمایت از اجراهای عمومی تئاتر خیابانی برنامه ریزی و فراخوان آن منتشر شد و در ادامه بیش از 30 گروه نمایشی متقاضی حضور در این رپرتوار شدند.

دبیر رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان افزود: هیئت انتخاب آثار متشکل از آقایان حمیدرضا سالاروند، بهزاد خیرالهی و سیاوش طیب طاهر با نظارت هنری آرش سهرابی پس از بازبینی فیلم آثار نمایش تعداد 13 اثر از 10 شهرستان استان خوزستان را برای حضور در رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان انتخاب نمودند و قرار بود این رپرتوار از 1 تا 6 اسفندماه 1399 برگزار گردد که به علت شیوع بیماری کرونا این امکان میسر نشد و با توجه به بهبود شرایط کرونا در اواخر اردیبهشت ماه، امکان برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان از 4 تا 8 خردادماه 1400 مهیا شد.

شکوریان در پایان گفت: خدا را شاکریم که بعد از 15 ماه تعطیلی اجراهای نمایشی در استان خوزستان با برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان توانستیم اجراهای نمایشی را در سطح استان خوزستان آغاز نماییم و جا دارد در اینجا از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان جهت اعتماد به بنده برای دبیری این رویداد نمایشی و همچنین از مهندس علیرضا بهادری شهردار بهبهان شهر خلاق هنرهای نمایشی کشور و اعضای شورای اسلامی شهر بهبهان به جهت حمایت از رویداد رپرتوار تئاتر خیابانی، روسای محترم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های میزبان و همچنین روسای دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های میزبان رپرتوار تئاتر خیابانی و تمامی هنرمندان حاضر در رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره شردار شهید حاج قاسم سلیمانی تشکر و قدردانی کنم.

محله محور بودن اجراهای تئاتر خیابانی در خوزستان

در بخش بعدی این مراسم ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیرمقدم به مدیران و هنرمندان حاضر در مراسم اختتامیه گفت: بسیار خوشحالیم که بعد از مدت ها مجددا اجراهای تئاتر خیابانی در سطح استان خوزستان آغاز شد و امیدواریم با توجه به شرایط بیماری کرونا شاهد اجراهای صحنه ای در سطح استان خوزستان باشیم.

معاون هنری سینمایی اداره کل اظهار کرد: اجراهای رپرتوار تئاتر خیابانی با هدف اجراهای محله محور و اجرا در مناطق کمتر برخوردار شهرستان های استان برنامه ریزی و اجرا شد.

چنانی افزود: حضور هنرمندان و به ویژه هنرمندان تئاتر همواره در جامعه تاثیر گذار بوده و نمایش های حاضر درا ین رپرتوار با بیان مسائل و دغدغه های مردم توانستند به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

ناصر چنانی در ادامه اظهار کرد: یکی از مسائل مهم پیش رو برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر است که در این مسیر هنرمندان می توانند تاثیرات مهمی در انتخاب درست مردم داشته باشند.

چنانی در پایان افزود: از دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و مدیران اداره کل، ساسان شکوریان دبیر رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های میزبان، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان و جناب آقایان علیرضا اوسیوند و وحید لک و هنرمندان عزیز تئاتر خیابانی استان خوزستان بسیار تشکر و قدردانی می کنم.

در ادامه مراسم اسماعیل ارندان خواننده انقلابی دو قطعه موسیقی در مدح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ایران برای حاضرین اجرا کرد.

 

آغاز اجراهای تئاتر در خوزستان بعد از 15 ماه وقفه را به فال نیک می گیریم

علی اوسیوند هنرمند مسجدسلیمانی سینما و تئاتر کشور با حضور در مراسم اختتامیه رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان گفت: بسیار جای خوشحالی است که اجراهای تئاتر در استان خوزستان بعد از 15 ماه آغاز شد و این اتفاق با تئاتر خیابانی که بیشترین و نزدیک ترین ارتباط را با مخاطب دارد رخ داد.

علی اوسیوند در ادامه اظهار کرد: تئاتر خوزستان همواره از جایگاه مهمی در سطح کشور برخوردار بوده و خوشحالم که این جایگاه همچنان توسط جوانان و هنرمندان دغدغه مند این استان حفظ شده است.

 

رونمایی از فراخوان رپرتوار تئاتر صحنه ای استان خوزستان

در بخش بعدی مراسم محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ضمن تشکر از ستاد برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی خوزستان گفت: از ساسان شکوریان دبیر رپرتوار تئاتر خیابانی خوزستان که با تلاش و زحمت زیاد این رپرتوار را به شکل خوبی برگزار کرد تشکر می کنم.

یاقوت پور در ادامه افزود: انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان چندین برنامه برای ماه های پیش رو دارد که یکی از آنها راه اندازی دفتر آموزش و پژوهش در تالار آفتاب اهواز و برگزاری دوره آموزشی «کارگاه آفرینش نمایشنامه» خواهد بود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: برگزاری سوگواره مجازی شبیه خوانی در ماه های محرم و صفر و رونمایی از فراخوان رپرتوار تئاتر صحنه ای استان با عنوان «خوزستان جان» و انتشار مجموعه دوم کتاب دیجیتال نمایشنامه های استان خوزستان از دیگر برنامه های پیش روی انجمن هنرهای نمایشی استان خواهد بود.

در ادامه مراسم اختتامیه با حضور ناصر چنانی، علی اوسیوند، وحید لک، محمد یاقوت پور، ساسان شکوریان، حمیدرضا سالاروند، عبدالمحمد نعناکار و علی بنائیان از فراخوان رپرتوار تئاتر صحنه ای استان خوزستان با عنوان «خوزستان جان» رونمایی شد.

 

تقدیر از پیشکسوتان و فعالان تئاتر خیابانی خوزستان

در بخش بعدی این مراسم از چهار نفر از فعالان و پیشکسوتان بازیگری و کارگردانی تئاتر خیابانی استان خوزستان شامل منوچهر بهارلوئی پیشکسوت بازیگری تئاتر خیابانی از اهواز، بهروز صانعی پیشکسوت و فعال بازیگری تئاتر خیابانی از امیدیه، عبدالمحمد نعناکار فعال تئاتر خیابانی از دزفول و علی بنائیان از فعالین و افتخارآفرینان تئاتر خیابانی استان خوزستان در عرصه های ملی از اهواز با اهداء لوح تقدیر و تندیس قدردانی و تجلیل شد.

 

تقدیر از گروه های نمایشی تئاتر خیابانی

در بخش پایانی مراسم با حضور ناصر چنانی، علی اوسیوند، وحید لک، ساسان شکوریان، محمد یاقوت پور و نسرین بیگدلی از گروه های نمایشی حاضر در رپرتوار تئاتر خیابانی، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های میزبان شامل اهواز، امیدیه، اندیمشک، باغملک، بهبهان، بندرماهشهر، دزفول، سوسنگرد، شوشتر و مسجدسلیمان، شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان با عنوان حامی برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی خوزستان، مدیریت درگاه تئاتر ایران و اعضای ستاد برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی با اهداء لوح تقدیر و تندیس رپرتوار تئاتر خیابانی خوزستان تقدیر و تجلیل شد و در پایان مهمانان و گروه های نمایشی در فضایی صمیمانه شام را با هم سرو کردند.

 

رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دبیری ساسان شکوریان از 4 تا 8 خردادماه 1400 با حضور 13 گروه نمایشی به طور همزمان در 10 شهرستان استان خوزستان برگزار شد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران