در حال بارگذاری ...
رقابت بر سر میراث خانوداگی؛

«اسطرلاب» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود

نمایش «اسطرلاب» به کارگردانی صدرا صباحی از روز پنجشنبه سوم تیرماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر  کمدی-تراژدی «اسطرلاب» که پیش از این در فاصله بین قرنطینه چندین‌باره سالن‌های نمایشی روی صحنه رفته و با استقبال تماشاگران مواجه شده بود، دور تازه اجراهای خود را در تماشاخانه ایرانشهر پی‌می‌گیرد.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی مدیریت مجموعه ایرانشهر، این نمایش که از آثار برگزیده بخش رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران است از روز پنجشنبه سوم تیرماه ساعت ۲۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به صحنه می‌رود.

مهدی سقا، محمد صادقی، زهرا بهروزمنش، مژده قربانی و الناز اسمعیل‌زادگان در این نمایش که براساس طرحی از علی نرگس‌نژاد طراحی شده ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده، ونداد خائفی؛ هویت بصری، سینا سرمدی؛ گروه عکاسی، اردلان آشناگر، غزل اسدزاده رج؛ طراح نور، حسن محمدی فرانی؛ طراح لباس و منشی صحنه، ارغوان مروتی؛ دستیار اول و برنامه‌ریز، پیام رضوانی؛ گروه کارگردانی، جلیل محمودی، یوسف محمودی؛ تبلیغات، ایران تئاتر رسانه مستقل هنر؛ مشاور امور رسانه‌، بابک احمدی.

در خلاصه داستان «اسطرلاب» آمده است: بزرگ خاندان در سن ۱۰۰ سالگی، پس از سکته سوم و قطع امید پزشکان به خانه می‌آید. ورثه در ساعات احتضار او دورش گرد آمده‌اند و منتظر هستند اما بر خلاف پیش‌بینی پزشکان وضعیت رو به بهبودی می‌رود و این وضعیت به مزاج برخی ورثه خوش نمی‌آید و….

لازم به اشاره است که تخفیف دانشجویی برای سه روز ابتدایی نمایش درنظر گرفته شده و دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

نمایش «اسطرلاب» عناوینی چون کاندیدای بهترین «نمایشنامه» بخش مسابقه صحنه بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران و پرمخاطب‌ترین اجرای سالن کوچک «مرکز تئاتر مولوی» را در کارنامه دارد.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد
گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد

امیر خواجه میرکی‌پور، بازیگر و مدیر اجرایی نمایش «اسب قاتلین» درباره این اثر می‌گوید «اسب قاتلین» برای تماشاگرانش احترام خاصی قائل است. تک تک میزانسن‌ها، بازی‌ها و دیالوگ‌ها مهندسی شده و بیش از اینکه به گیشه فکر کند به احترام تماشاگر تولید شده است.

|

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت

امین‌رضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاست‌‍‌گرایی، با تمرکز بیش‌ازاندازه بر فرم ...

|

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن
نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن

علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن به‌مثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را در ظهور یک اجرا از دست داد، بلکه تئاتر ...

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

نظرات کاربران