در حال بارگذاری ...
به‌مناسبت چهلمین روز درگذشت عظیم اسدی:

یادمان استاد عشق و قلم در اردبیل برگزار می شود

مراسم چهلمین روز درگذشت زنده یاد عظیم اسدی، یادمان استاد عشق و قلم در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، به‌مناسبت چهلمین روز درگذشت زنده یاد عظیم اسدی، از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر اردبیل، یادمان استاد عشق و قلم در هفتمین روز از تیرماه سال جاری در تالار استاد جابر عناصری حوزه هنری اردبیل اردبیل برگزار می شود.

این مراسم با مشارکت و همراهی اداره کل امورفرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل، انجمن هنرهای نمایشی، حوزه هنری، خانه فرهنگ و هنر  و اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل برگزار می شود.

این هنرمند اخلاق مدار اردبیلی که متولد 1337 است و فعالیت های نمایشی خود را از همان سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرده است، حضوری جدی در تئاتر اردبیل داشته و آثار ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته است. این هنرمند خوش نام اردبیلی در نمایش های خواب، از پا نیفتاده ها، اسم شب، عنکبوت، بیز یئمک ایستیوک، یک شب در گور، خون سبز، سلطان شهر وجود، خوارج، خیز، مرگ تابوت، ابریشم بهاء، چپو، یاد ایام، حکایت اول و روایت دوم و انسان میوه نخل به عنوان بازیگر حضور داشته و نمایش های  خون سبز، سلطان شهر وجود، خوارج، خیز، تراتژدی دوم، مکتوم، گرداب و قضیه هفتم را کارگردانی کرده است. نوری در ظلمت، عنکبوت، سلطان شهر وجود، حضار سفید، حکایت اول روایت دوم، تراژدی دوم، سوگنامه مردوخ، آهنگ شبانه، پشت پنجره مشجر، سور شیدایی، گرداب، به درود نگار، ساحل خاموش، زخمه، شازدانین آخیر گونی، محکومین، چیزی شبیه مردن و خاطرات کوچه خاکی از ارزنده آثار نمایشی اوست که توسط گروه های مختلف تئاتری در اردبیل و دیگر شهرستان ها به اجرای عمومی در آمده است. زنده یاد عظیم اسدی در جشنواره مختلف تئاتر استانی و منطقه ای و ملی به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر حضور داشته و جوایز ارزشمندی را از رویداد های تئاتری کسب کرده است. زنده یاد اسدی در جشنواره های تئاتر استانی اردبیل، قم و کردستان به عنوان عضو هیئت انتخاب و داوری حضوری تاثیرگذار داشته است. این هنرمند اردبیلی علاوه بر همکاری با گروه های تئاتری اردبیل، چند سالی هم که با هنرمندان و گروه های تئاتر قم همکاری داشته است.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران