در حال بارگذاری ...
گفت و گو با فاطمه عظیمی

متن خوب ابزار بازیگر است

فاطمه عظیمی بازیگر ، کارگردان و نمایشنامه نویسان اردبیلی، گفت: یک متن خوب، ابزار بازیگر خوب است

فاطمه عظیمی در گفت و گو با خبرنگار ایران تئاتر در اردبیل، با اشاره به ویژگی های بازیگری و نمایشنامه نویسی، گفت: دنیای بازیگری و دنیای نوشتن، زیبا و دلچسبند.

وی با اشاره به اینکه در کنار تجربه بازیگری و کارگردانی، هر گاه ایده‌ای به ذهنم می‌رسد، می‌نویسم و موقع نوشتن بازی هم می‌کنم تا به نتیجه مطلوب برسم، افزود: تا کنون توانسته ام از مجموعه آثارم، دو عنوان کتاب را چاپ و منتشر کنم.

این نویسنده اردبیلی، اظهارداشت: اولین کتابم با عنوان بادکنک‌های قرمز توسط انتشارات جنت سرا منتشر و روانه بازار  شده که شامل دو نمایشنامه خواب یخی و بادکنک های قرمز است.

وی در مورد موضوع و داستان نمایشنامه «خواب یخی»، گفت: این نمایشنامه از عشق دیوانه‌وار دختری به پدرش حکایت دارد که از فرط دوست‌داشتن او را مسموم کرده و در یخچال می‌گذارد و البته همه اتفاقات در ذهن دختر اتفاق می‌افتد.

فاطمه عظیمی افزود: «بادکنک‌های قرمز» هم درباره عشق یک دلقک سیرک است و اتفاق‌ هایی که در زندگی برایش افتاده 
 به مناسبت چهلمین سالگشت هفته دفاع مقدس، کتاب «ب مثل بابا، س مثل ...» به همت انتشارات جنت‌سرای اردبیل وارد بازار نشر شده می در این باره گفت : در این کتاب، سه نمایشنامه با موضوع حماسه هشت ساال دفاع مقدس منتشر شده است، من خواهر چهار جانباز هستم و حوادث جنگ در خانه ما مثل قصه شب بود؛ بر این اساس شاید بتوان گفت با اینکه خودم جنگ نرفته و در فضای آن قرار نگرفته‌ام اما اتفاقات آن را شنیده و با روایات بسیاری زیسته‌ام؛ برای همین دوست داشتم  درباره گوشه‌ای از این خاطرات را قلم بزنم.
وی افزود :من ایده‌هایی در ذهن داشتم که در برهه‌ای تصمیم گرفتم آنها را به کاغذ انتقال دهم، در اوایل ورودم به دنیای هنر، هر از گاهی شعر نو یا داستان کوتاه می‌نوشتم که به دلایلی ادامه ندادم و بیشتر به بازیگری پرداختم. بعدها به این نتیجه رسیدم که ابزار یک بازیگر توانمند، یک متن خوب است و وقتی متن خوب باشد، بازیگر هر چه در توان دارد بروز می‌دهد.
 فاطمه عظیمی متولد ۱۳۶۱ تهران، با بازی در فیلم کوتاه «مادر» وارد دنیای بازیگری شد و با بازی در نمایش «عروسی در گورستان» نیز به روی صحنه تئاتر رفت. در سال ۱۳۷۷ نمایش «خواب یخی» را نوشت و این آغاز تجربه وی در عرصه نویسندگی بود.
 کسب رتبه دوم و سوم برای نمایشنامه «خواب یخی» و «بادکنک‌های قرمز» از جشنواره مرحوم مجید واحدی‌زاده در سال‌های ۹۷ و ۹۸،  تقدیر جشنواره ادبی یوسف برای داستان‌ «منورهای مادر» در سال ۹۸، چاپ کتاب «بادکنک‌های قرمز» در سال ۹۸ و انتشار کتاب «ب مثل بابا، سین مثل...» در سال ۹۹ ثمره تلاش عظیمی در حوزه نویسندگی است.
او نمایش‌های غروب یک روز بارانی، حلقه آخر، کافه، حریر بر زمینه سرب، خوردن یک مینی پیتزای دو نفره، خیار در وقت اضافه، ملالی هست، کریم آقا، موش، پیراهن لنگ سرتاسری، روزهای بی‌قوام، من یا تو، فیلم‌های کوتاه صدف و بایراملیق و کارگردانی و نویسندگی نمایش خواب یخی را در پرونده خود دارد.




مطالب مرتبط

در ششمین نشست صدای نمایشنامه‌نویس مطرح شد

برخی از نمایشنامه‌های خوب معاصر به تئاتر ما معرفی نمی‌شوند
در ششمین نشست صدای نمایشنامه‌نویس مطرح شد

برخی از نمایشنامه‌های خوب معاصر به تئاتر ما معرفی نمی‌شوند

ششمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس» با نمایشنامه‌‌خوانی «تلفن همراه مَردِ مُرده» نوشته‌ سارا رول، توسط مازیار معاونی، مترجم آن و با حضور علاقه‌مندان برگزار شد.

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

منوچهر اکبرلو از جای خالی مضامین بومی در آثار نمایشنامه‌نویسان گفت

عدم اعتماد به‌نفس و توهمِ دانستن، باعث کمبود تئاتر بومی می‌شود
منوچهر اکبرلو از جای خالی مضامین بومی در آثار نمایشنامه‌نویسان گفت

عدم اعتماد به‌نفس و توهمِ دانستن، باعث کمبود تئاتر بومی می‌شود

منوچهر اکبرلو، نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه براین باور است که عدم اعتماد به نفس و توهمِ دانستن از مهم‌ترین عواملی است که باعث کاهش کیفیت آثار نمایشی در سراسر کشور و کمبود تئاتر بومی می‌شود.

|

در چهارمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس» مطرح شد:

«مردخوار» را تحت تأثیر ماجرای «رومینا» نوشتم
در چهارمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس» مطرح شد:

«مردخوار» را تحت تأثیر ماجرای «رومینا» نوشتم

علی عابدی در چهارمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس» که به نمایشنامه‌خوانی نمایشنامه «مردخوار» اختصاص داشت، گفت این نمایشنامه را با نگاهی به ماجرای «رومینا»، دختر نوجوانی که به دست پدرش به قتل رسید، نوشته‌ام.

|

نظرات کاربران