در حال بارگذاری ...
در نشست مشترک قادر آشنا و مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان انجام شد

بررسی ظرفیت‌های مشارکت استان اردبیل برای برگزاری جشنواره آیینی و سنتی

در نشست مشترک میان مدیرکل هنر‌های نمایشی، دبیر جشنواره آیینی و سنتی و مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی اردبیل، زمینه‌های مشارکت استان اردبیل در برگزاری بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی بررسی شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنر‌های نمایشی، در این نشست که پیرو اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در دفتر مدیرکل هنر‌های نمایشی برگزار شد، ضمن تاکید بر تمایل اداره کل هنر‌های نمایشی بر تمرکززدایی از رویداد‌های تئاتر کشور، امکانات، قابلیت‌های فرهنگی و هنری و زمینه‌های موجود برای این مشارکت مورد بحث کارشناسی قرارگرفت.

دراین نشست بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، ضمن معرفی زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و ریشه‌های هنرمذهبی در استان به مساعد بودن امکانات، شرایط و زیرساخت‌های استان برای میزبانی از رویداد‌های ملی تاکید کرد.

در ادامه منوچهری معاون هنری ارشاد اسلامی اردبیل، برخی از زیرساخت‌های مناسب استان را جهت میزبانی بخش‌هایی از جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی معرفی کرد.

همچنین داوود فتحعلی‌بیگی دبیر جشنواره نیز ضمن اعلام تمایل قلبی خود مبنی بر میزبانی تمام استان‌های کشور از رخداد‌های نمایش ایرانی و امکان بهره‌مندی تمام هم میهنان از برنامه‌های متنوع جشنواره ابراز‌ امیدواری کرد تا با برنامه‌ریزی مناسب، امکان این مشارکت فرهنگی فراهم شود.

قادر آشنا نیز ضمن تقدیر از اعلام آمادگی اردبیل و چند استان دیگر برای میزبانی بخش‌هایی از جشنواره آیینی و سنتی ابراز ‌امیدواری کرد تا با همراهی کامل و مستمر تمامی نهاد‌های استانی امکان این مشارکت فراهم شود.

آشنا توجه ویژه به کیفیت این مشارکت‌ها و ثمربخشی این فعالیت‌ها را اولویت موکد هنر‌های نمایشی دانسته و ابراز ‌امیدواری کرد که این همت و همراهی زمینه استمرار اجرای آثار نمایشی به ویژه نمایش‌های ایرانی و شبیه‌خوانی را در سراسر کشور کند.

در این نشست که محمدحسین ناصربخت، قائم مقام دبیرجشنواره، حسن رونده مدیرهماهنگی تئاتراستان‌ها و مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه جشنواره‌های هنر‌های نمایشی نیز حضور داشتند؛ مقرر شد با بررسی دقیق و کارشناسی تمامی جنبه‌های مشارکت استان، تصمیم‌گیری نهایی در نشست آتی صورت گیرد.




نظرات کاربران