در حال بارگذاری ...
مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در چهلمین روز درگذشت هنرمند:

مرحوم اسدی هفت خوان هنر و معرفت و عشق را طی کرد

رضا بصیرت، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد عظیم اسدی، گفت: مرحوم عظیم اسدی، هفت خوان هنر و معرفت و عشق را طی نمود و به قله رسید.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، رضا بصیرت، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با صدور پیامی، چهلمین روز درگذشت هنرمند پیشکسوت تئاتر اردبیل، زنده یاد عظیم اسدی را گرامی داشت.

در این پیام آمده است: «گاهی می توان زمان را متوقف کرد ، تا در سکوتی طولانی ، ضیافتی به راه انداخت با مسافرانی که هم نفس ات بودند ، مشق ات بودند ، راه ات بودند ، به لبخندشان ریسه می رفتی و به فریادشان می خروشیدی ، به نقابهایشان نقاب می‌زدی و به نامشان می بالیدی و گاهی کنار عکس شان با افتخار عکس می‌گرفتی ، هنرمندانی که برای دیدنشان ساعتها در تماشاخانه شهر ات می نشستی ، به لکه نوری کنج صحنه  زل می زدی که معجزه بازی شان را ببینی و درست همان زمان با خود می گفتی  ؛ یعنی میشود من هم روزی مثل این بازیگر شوم.

عظیم اسدی از آن دست مسافران است ، من باور دارم در این ظهر گاه گرم ، که چهل روز از سفرش میگذرد ، شما زمان را متوقف کردید تا با این مهربان خوش روی هنرمند معاشرت کنید و من هم با همین واژه ها مهمان محفل شمایم.
مرحوم عظیم اسدی مرام‌ و‌معرفت را پیشانی هنرش کرده بود و من می دانم چهل روز است اهل هنر شهر سایه اش را می بینند و هنوز باور نکرده اند که حالا او یک مسافر است.
حکایت عظیم حکایت همان جمله حسن حسینی در کتاب براده هاست ، «سیب وقتی میرسد می افتند ، هنرمند وقتی می افتد می‌رسد » ، عظیم خاکخورده و افتاده ی منش و‌معرفت صحنه تئاتر بود و همه بر این باوریم که تا هست یاد و نامش بر تارک فرهنگ و هنر خطه پر گوهر اردبیل خواهد ماند.

تسلیت این حقیر تسلیت هنرمندان انجمن های نمایش سراسر کشور است که دوست و همکار هنری خود را همچون هنرمندان پرآوازه دیگر این مملکت ، قربانی ویروس غریب و منحوس کرونا می‌بینند و داغدار این جدایی اند.

مرحوم عظیم اسدی هفت خوان هنر و معرفت و عشق را طی نمود و به قله رسید، راهی که ریاضت میخواهد و صبوری.

هرکه در عشق سر از قله برآرد هنر است

همه تا دامنه‌ی کوه تحمل دارند
یادش گرامی ، روحش شاد

 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران