در حال بارگذاری ...
دبیر نخستین دوره اعلام کرد

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی «فضای معنوی آیات قرآنی»

دبیر نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کوتاه دانشجویی «فضای معنوی آیات قرآنی» از اعلام نتایج این جشنواره خبر داد.

حمیدرضا گل محمدی تواندشتی دبیر نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کوتاه دانشجویی «فضای معنوی آیات قرآنی» در گفت و گو با خبرنگار ایران تئاتر در مازندران از انتخاب برترین های این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره به منظوراحیای مفـاهیم و موضوعات مـرتبط با فضای معنوی آیات قرآنی، دانش اندوزی و علم، تمثیل های قرآنی، داستان های قرآنی، تفکر و تعمق در طبیعت،.. دردوبخش خیابانی و صحنه ای کار خود را با فراخوان  اول بهمن ماه 1399 آغاز کرد.

گل محمدی با ارایه این مطلب که مهلت شرکت در جشنواره تا پایان بهمن ماه سال 1399 بود که با توجه به وقت کم جهت ارسال آثار، فراخوان تا پایان اسفند ماه تمدید و تا زمان  مهلت  فراخوان جشنواره، بیش از 20 متن  به  دبیر خانه جشنواره ارسال شد.

او افزود: پس از اتمام مهلت و ارسال متون نمایشی به دبیر خانه،  خانم ها اعظم بروجردی و شیرین مجتهدی از نویسندگان و هنرمندان تئاتر کشور در بخش تخصصی نمایش نامه نویسی و آقای حبیب الله طالقان غفاری از قاریان بین المللی و مدرسین  قرآنی در بخش محتوایی به داوری آثار رسیده به دبیر خانه پرداختند.

دبیر نخستین جشنواره نمایش نامه نویسی کوتاه دانشجویی «فضای معنوی آیات قرآنی»  با ارایه این مطلب که پس از داوری نهایی آثار رسیده به جشنواره از سوی هیات داوران  سه نمایش نامه صحنه ای جایز رتبه برتر این جشنواره شدند و در بخش خیابانی هیچ نمایش نامه ای  حایز رتبه برتر جشنواره  نشد خاطر نشان کرد: نمایش نامه «و خدا همین حوالی است» به نویسندگی سمیرا طاهری دانشجوی دکتری آمار دانشگاه بیرجند، رتبه اول این جشنواره را بدست آورد.

مسئول کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد  مازندران اظهار کرد:  نمایش نامه «پیامبر» به نویسندگی محسن صفری  دانشجوی کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی سکان«کیاکلا» مازندران  رتبه دوم را به خود اختصاص داد و نمایش نامه «حرمان» به نویسندگی کیمیا رضایی کلانتری، دکتری کامپیوتر و عضو هیات علمی دانشگاه ساری حایز رتبه سوم این جشنواره شد.

وی در پایان ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی موجود  مراسم اختتامیه جشنواره برگزاز نخواهد شد و لوح تقدیر و جوایز برترین های این جشنواره، به صورت پستی به محل سکونت شرکت کننده گان ارسال خواهد شد.




مطالب مرتبط

در نامه 50 هنرمند مازندرانی صورت گرفت

قدردانی از مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی
در نامه 50 هنرمند مازندرانی صورت گرفت

قدردانی از مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی

فعالان تئاتر خیابانی مازندران، در نامه‌ای به شهرام نوشیر، از تغییرات و تحولات اساسی در کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی و افزوده شدن بخش تئاتر خیابانی به جشنواره تئاتر استان‌ها، تشکر و تقدیر کردند.

|

با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت
با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران 23 آبان در آیین اختتامیه برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد و 4 اثر به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. این نمایش‌ها در بخش صحنه‌ای «خواب نامه» و «کارنامه بندار بیدخش» و در بخش خیابانی «پوتین» و «مغزهای کادو‌پیچ‌شده» ...

|

در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک
در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک

دو عضو هیئت منتقدان دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان در نخستین کارگاه نقد و بررسی و تحلیل آثار با اشاره به ایده‌های خوب آثار از لزوم توجه به تکنیک در اجرای پانتومیم گفتند.

|

نظرات کاربران