در حال بارگذاری ...
نصرالله قادری در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

با «قربانی همیشه» به نفوذ در نظام فرهنگی کشور پرداخته ام
تداوم روایت چهره های شاخص انقلاب اسلامی بر اساس نهج البلاغه

نمایش نامه قربانی همیشه مطلقا برداشتی از خطبه شقشقیه نهج البلاغه در ارتباط زندگی امروز ما است که چگونه مستاجران خانه دایی یوسف در ارکان فرهنگی نظام نفوذ کرده اند و معتقدین به علی ابن ابیطالب را سلاخی می کنند.

نصرالله قادری نویسنده، محقق و کارگردان باسابقه تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت های جدید خود گفت: نمایش نامه تنها ترین مظلوم ، مظلوم ترین تنها را نوشته ام که در هفت پرده است و در ارتباط با زنده شهید آیت الله بهشتی است و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و صحبت هایی هم با کوروش زارعی انجام داده ام که ایشان نمایش را کارگردانی کند و به طور حتم با توجه به حجم کار و تعداد زیاد شخصیت ها باید در سالنی نظیر تالار وحدت اجرا شود.این نمایش نامه اولین اثر از چهار گانه ای است که منتشر شده است . نمایش نامه بعدی قربانی همیشه است. سومین نمایش نامه زندگی شهید مطهری و چهارمی زندگی مرتصی آوینی است. به هر کدام از این نمایش نامه ها از منظر نهج البلاغه نگاه کرده ام .از نگاه نهج البلاغه در طول تاریخ با 4 گروه روبه رو هستیم. قاسطین، مارقین ، ناکثین و قائدین این چهار گروه هستند که امام علی در زمان حیاتشان دائما با این چهار گروه در تقابل و چالش بود و توسط توطئه آنها شهید شدند. همین اتفاق برای شهید مطهری رخ می دهد و بیشترین حملاتی که نسبت به مرتضی آوینی انجام شد توسط مارقین بود.

این نویسنده در ادامه سخنانش ضمن اشاره به مضمون قربانی همیشه تاکید کرد :نمایش نامه قربانی همیشه برداشتی از خطبه شقشقیه نهج البلاغه در ارتباط زندگی امروز ما است . اینکه چگونه مستاجران خانه دایی یوسف در ارکان فرهنگی نظام نفوذ کرده اند و معتقدین به علی ابن ابیطالب را سلاخی می کنند. این اثر قرار است در شهریور ماه منتشر می شود. نمایش نامه مرتضی آوینی هم بازنویسی اولش تمام شده و مشغول پرداخت نهایی آن هستم و در آذرماه به چاپ می سد.

وی در ادامه تصریح کرد : مدتی قبل نمایش نامه ای با عنوان اپوشا نوشته ام که  اقتباسی از داستان ضحاک شاهنامه است. نمایش نامه در 5 اپیزود با روایت پریزادها ، کاوه و خود ضحاک نوشته و توسط انتشارات یکشنبه روانه بازار نشر شده است.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران