در حال بارگذاری ...
با حضور 5 گروه نمایشی صورت گرفت::

آغاز به کار جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان در بیله سوار

بیستمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مغان با برگزاری مراسمی در مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) بیله سوار، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ با برگزاری مراسمی با حضور هنرمندان و گروه های نمایشی، بیستمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) شهر مرزی بیله سوار، آغاز به کار کرد.

سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در این مراسم با قدردانی از تلاش های هنرمندان و گروه های تئاتری، رونق بخشیدن به فعالیت های تئاتری را در شهرهای مختلف منطقه از اهداف این رویداد تئاتری عنوان کرد و با بیان اینکه این جشنواره فرصتی است مناسب برای کشف، تربیت و شکوفایی استعدادهای هنری ، گفت: برگزاری جشنواره های تئاتری مثل جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در توسعه فعالیت های تئاتری در شهرهای مختلف استان موثر است.

وی با اعلام اینکه جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در سایه همت و تلاش هنرمندان و اهتمام جدی مدیران فرهنگی استان و منطقه به 20 سالگی خود رسیده است، افزود: این اتفاق مبارکی است که هنرمندان تئاتر منطقه، جشن 20 سالگی این رویداد مهم تئاتری را برگزار می کنند.

سعید نوریان با بیان اینکه اگرچه جایگاه و خاستگاه این جشنواره که در تقویم فعالیت ها و برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان قرار گرفته است، شهر ستان پارس آباد است و انصافا"پارس آبادی ها در پایه گذاری و تداوم آن سنگ تمام گذاشته اند، اظهار داشت: دوره بیستم این جشنواره با هدف توجه به همه شهرستان های استان در بیله سوار برگزار می شود و در تلاش هستیم تا این جشنواره با تمامی قدرت و  با بهره گیری از همه ظرفیت های این شهرستان ها در سال های آتی هم برگزار شود.

وی با اعلام اینکه این جشنواره در دوره بیستم خود در دو بخش نمایشنامه نویسی و نمایش های صحنه ای برگزار می شود از دریافت 16 اثر نمایشی از نویسندگان استان خبر داد و گفت: برای بخش صحنه ای هم، 14  متن نمایشی ارسال شده بود که با انتخاب  شورای نطارت و ارزشیابی نمایش استان، 5 نمایش  از شهرهای پارس آباد، بیله سوار و گرمی به روی صحنه می روند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، افزود: منتخبین این جشنواره در مراسم اختتامیه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

«سرزمین آسمان» نوشته محمد چرمشیر به یوسف دادجو از بیله سوار، «پروانه ها» نوشته و کار رضا بایری یار از بیله سوار، «صدآفرین» نوشته حسن مهدی زاده و کار سمیه بیدار از گرمی، «شکوفه های پژمرده» نوشته اردشیر عابدی و کار رسول حمیدی از بیله سوار و «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» نوشته فرشته فرشاد و کار گروهی از پارس آباد، عناوین نمایش هایی هستند که در این جشنواره در بخش صحنه ای اجرا می شوند. 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران