در حال بارگذاری ...
فرزند علی سلیمانی در مراسم بدرقه هنرمند گفت :

بدن تو را به خاک می سپاریم تا سبز شوی و سبز بمانی
پیکر زنده یاد علی سلیمانی در قطعه هنرمندان آرام گرفت

پیکر زنده یاد علی سلیمانی ظهر روز جمعه ۲۲ مرداد ماه با حضور اعضای خانواده و همکارانش و اهالی هنرهای نمایشی در بهشت زهرا تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

به گزارش ایران تئاتر، پیکر زنده یاد علی سلیمانی در شرایطی به خانه ابدی بدرقه شد که دخترش «سبا» از همگان خواست از مراسم خاکسپاری او، شادی و امید را به یادگار ببرند چراکه همواره پدر او امیدبخش و شادی بخش بود.

پیکر این بازیگر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون با روضه خوانی آذری و فارسی و سخنان کوتاهی از دخترش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) در کنار مجید فروغی ( هنرمند نمایش های آیینی سنتی ) به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری او با سخنانی از سید جواد هاشمی آغاز شد. هاشمی از عشق پدر علی سلیمانی و علاقه خود او به حضرت علی (ع) سخن گفت.

همچنین جواد هاشمی در این مراسم گفت: این لحظه برای ما سخت و غم انگیز است ولی برای علی چنین نیست. بارها دخترش «سبا» به من می گفت پدرم خیلی آرام است و آرامش او به من منتقل می شود. از شما هم می خواهم آرامش داشته باشید چراکه آرامش شما به او منتقل می شود.

بعد از اجرای یک قطعه روضه خوانی آذری، سبا دختر علی سلیمانی در سخنانی گفت: ساعت ۵:۲۰ دقیقه ۲۱ مرداد سحرگاه سال ۱۴۰۰ درست در آن دم که آفتاب دمید چشمانم باز شد و تو چشمانت را بستی. علی‌بابا. باشکوه لحظه ای بود؛ لحظه ای که جسم زمینی ات را رها کردی تا سبک تر سفر کنی. من تکامل را با ذره ذره وجودم درک کردم. با حافظه انگشتانم که لحظه ای از دستان تو جدا نشد.

وی ادامه داد: من از تو آموختم که بخندم. که امیدوارم و صبور باشم. شاد باشم و شادی را نشر دهم. آموختم که زندگی ادامه دارد. کرونا چه واژه منحوسی اما کرونا پیله بود و دور تو تنیده شد و تو پروانه شدی. من پرواز تو را با چشم جان دیدم. عشق واژه حقیری است برای احساسی که بین ما سه نفر جریان دارد. ما خانواده سه نفره سه ضلع مثلث هستیم و هیچ چیز آنقدر قوی نیست که بتواند اضلاع این مثلث را متزلزل کند. به قول خودت «هرکس آمده تا سهمش را بدهد تا برود. فراموش نکن که سهمی داری و به امید رفتنی.» پدرم با اسم علی به دنیا آمد و با عشق او زیست و هم قدم شد تا خدا. من صدای سلامی را که پدرم به حضرت علی داد، شنیدم . شنیدم که او می گفت: «به خدای کعبه رستگار شدم.»

او خطاب به پدرش ادامه داد: امروز تن تو بذر می دهد. ما بدن تو را به خاک می سپاریم و در زمین می کاریم تا سبز شوی و سبز بمانی.

دختر علی سلیمانی از طرف مادرش که به دلیل تاثر شدید امکان سخن گفتن نداشت،  از همه ابراز همدردی‌هایی که در این دو روز تسلی خاطر آنان بوده، قدردانی کرد.

او با اشاره به شرایط بحرانی کرونا و شمار قربانیان این ویروس اضافه کرد: شرایط جامعه دردناک است. قطعا افراد شبیه ما بی‌شمار هستند. در سالن تدفین کسانی زیادی مانند من جسم پدر را به خاک سپرده اند ولی می دانند که روح پدران شان در کنارشان است.

سبا سلیمانی با یادآوری اینکه پدرش همواره امیدوار و پر انرژی و شاداب بوده است، اضافه کرد: اگر در سختی‌ها بمانیم هنر است. زندگی با همه دشواری ها ادامه دارد. خوب باشید و خوب بمانید . اگر  می خواهید پدرم مثل همیشه آرام و شاد باشد، از اینجا شادی و امید را به یادگار ببرید. او همیشه به امیدبخشی ایمان داشت حتی وقتی این کار سخت بود. او شعری را به یاد پدرش خواند و از جانب پدرش از همگان حلالیت خواست.

در بخشی از این مراسم، مداحی علی سلیمانی در فیلم "تنگه ابوقریب" توسط مداح حاضر بازخوانی و در نهایت، پیکر علی سلیمانی با نواختن سنج به سمت خانه ابدی اش بدرقه شد.

زنده یاد علی سلیمانی در نمایش های "خنکای ختم خاطره" ، "چشم به راه میرغضب"، "عزیز مایی" ، "ترن" ، "شکار روباه" و نمایش اجرا نشده "روز حسین" و...  به ایفای نقش پرداخته است او همچنین در عرصه سینما سابقه بازی در  فیلم های "سفر به چزابه" ، "بی پولی"، "نجات یافتگان"، "قارچ سمی"، "خاله سوسکه" و...را داراست.  از جمله آثار تئاتری اش هم باید از کارگردانی و بازیگری‌اش در دو اثر به نام "مردی در آینه" و "مکعب" نام برد. همچنین "وضعیت سفید"، "پایتخت 4" ،"  و "سقوط یک فرشته"، "داستان یک شهر" و... از جمله آثاری است که سلیمانی در عرصه تلویزیون از خود به یادگار گذاشته است .

 جمعی از بازیگران و کارگردانان، اهالی موسیقی و هنرهای تجسمی و مدیران هنری در این مراسم شرکت داشتند.

علی رغم درخواست خانواده زنده یاد سلیمانی و با وجود هشدارها مبنی بر شیوع کرونا، جمعیت قابل توجهی در این مراسم حضور داشتند؛ به همین واسطه سید جواد هاشمی بارها برای فاصله گذاری برای وضعیت کرونا به حاضران هشدار داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران