در حال بارگذاری ...
سیروس همتی در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد :

نمایش 7 کوتوله و تمساح را به صحنه می برم

با تثبیت فعالیت در شرایط کرونایی نمایش طنز اجتماعی ۷ کوتوله و تمساح را روی صحنه اجرا می کنم.

سیروس همتی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید خودگفت: نمایش نامه ای با عنوان 7 کوتوله و تمساح نوشته ام که شامل داستان کوتاه و یک داستان بلند است و بعد از بهبود شرایط کرونایی قصد اجرای آن را دارم . البته طرح اولیه اجرای این نمایش نامه را 4 سال قبل به تماشاخانه ایرانشهر ارائه کرده بودم و طرح در آنجا تصویب شد و قرار بود که دو سال پیش اجرا شود که با شروع کرونا اجرا متوقف شد و من شروع به نوشتن نمایش نامه کامل کردم و بعد از اتمام نگارش متن برای اجرا با سالنی وارد مذاکره خواهم شد.

وی در باره فضای نمایش نامه گفت: قصه فضایی طنز است  و در باره مرد و زنی  ایت که برای تفریح به باغ وحش می‌روند وبرق محوطه باغ وحش قطع می شود و اتفاقات جذابی  در این میان برای این دو نفر رخ می دهد. فضای این کارم در تداوم آثار قبلیم  نمایش های فیش آباد و مزمزا است و در عین حال فضای متفاوتی به لحاظ ارائه نگاه نقادانه اجتماعی در آن وجود دارد و سوال های معددی را در زیر لایه اثرم در پیش روی مخاطب قرار می دهم .

 سیروس همتی در سال‌های اخیر به صورت پیوسته  و فعال در سینما و تلویزیون و تئاتر در رفت و آمد بوده است و در عین حال بازیگر بسیار پرکاری در صحنه است و در جشنواره چهار سال قبل به خطر بازی در نمایش بوقلمون بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر شد.  بازی در نمایش های بازی تابلوی اخر (نصرا… قادری) ، رویاهای خلیج فارس (امیر دژاکام ) ، بهرام چوبینه (شکرخدا گودرزی ) ، بلوط های تلخ (شهرام کرمی ) ، حریم (ارش دادگر ) ، بسه دیگه خفه شو ، بحرالغرایب و کالیگولا شاعر خشونت (اتیلا پسیانی ) ،خانمچه ومهتابی و مومیا ( هادی مرزبان ) ، نامه (گلاب ادینه )  ،طلسم صبحگل ( دکتر قطب الدین صادقی ) و نویسندگی وکارگردانی نمایش های مثل  مونی و کاروان هایش و غروب تا غروب از جمله فعایت‌های مهم کاری همتی در سه دهه فعالیتش در تئاتر هستند و بارها برنده جوایز متعددی برای نویسندگی شده است .




مطالب مرتبط

یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد
یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد

سیروس همتی: باوجود این‌که آثار حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال‌وبختیاری یا بهتر است بگویم، تئاتر بام ایران، از نظر تعداد محدود بودند اما خوشبختانه تمامی آن‌ها از نظر کیفی بسیار ...

|

گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است
گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است

داور سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به خالی بودن جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های تئاتر استانی گفت: سرمایه‌گذاری و ارائه آموزش در این حوزه به دلیل اهمیت بُن‌مایه تئاتر کودک و نوجوان و ضرورت پشتوانه‌سازی برای آینده تئاتر لازم است.

|

نظرات کاربران