در حال بارگذاری ...
بازیگر حاضر در جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

ورود به دنیای تئاتر مشکل نیست ولی ماندگاری در آن دشوار است

پریا امینی دهکردی بازیگر شرکت کننده در سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون ورود به عرصه تئاتر برای هر جوانی دشوار نیست ولی ماندگاری در این هنر بسیار دشوار است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری، پریا امینی دهکردی بازیگر نمایش‌های «سیاهی یک لشگر» و «راز عروسک» شرکت کننده در جشنواره تئاتر استانی درباره فعالیتش در هنرهای نمایشی گفت: من فعالیت تئاتر را از گروه‌های تئاتری که در دانشگاه تشکیل می‌شد در سال ٩٠ شروع کردم و بعد از آن در کلاس‌های بازیگری ثبت نام کردم و کم کم توسط کارگردان‌های استان برای بازی در نمایش‌ها انتخاب شدم.

امینی درباره آشنایی با گروه نمایش «سیاهی یک لشگر» اظهار داشت:حدود سه هفته قبل آقای حیدری کارگردان کار «سیاهی یک لشکر» این نقش را از طریق خانم سلیمانی که دستیار کارگردان و برنامه ریز کار بود به من پیشنهاد داد و من بعد از خواندن متن قبول کردم که این نقش رو بازی کنم، ضمن اینکه آقای حیدری از کارگردان‌های باتجربه استان هستند و من ایشون رو از سال‌های قبل و به واسطه جشنواره‌های تئاتر می‌شناختم.

وی افزود:چیزی که باعث شد من به حضور در این کار مشتاق شوم و دوست داشته باشم بازی کنم موضوع نمایشنامه بود. موضوعی که در جامعه ما به خصوص برای ما خانمها خیلی قابل لمس است و اکثرمان آن را تجربه کرده‌ایم. تحت فشار بودن از طرف خانواده و دیگر اطرافیان برای انجام کارهایی که اآنها می‌پسندند و انجام ندادن کارهایی که خودمان فکر می‌کنیم درست است.

وی درباره موضوع این نمایش گفت:سیاهی یک لشگر در باره‌ی دختری است که رویای بازیگری حرفه‌ای دارد ولی از طرف مادر منع شده و همین موضوع باعث می‌شود اعتماد به نفس خود را از دست دهد و در جاهای دیگر جامعه هم برای او دردسر ساز شود.

این بازیگر جوان افزود:من فکر می‌کنم این منع شدن‌ها اکنون برای دختران ما خیلی ملموس و قابل درک است. ما دخترها در خیلی جاهای زندگی مجبور به جنگیدن شدیم تا بتوانیم لحظاتی از زندگیمان را آن طور که واقعا دوست داریم بگذرانیم.

امینی آموزش را در بازیگری و یا هر عنوان دیگری در این حرفه را بسیارمهم دانست و گفت:آموزش بسیار مهم است ولی مهم‌تر از آن تکرار آموزش‌ها و به روز شدن ما توسط کلاس‌های جدید و مطالعات به روز است. در غیر این صورت دچار درجا زدن و تکرار خواهیم شد و می‌توانم بگویم متاسفانه الان در استان ما اکثر افراد دچاراین مشکل هستیم.

وی اظهار داشت:ما بازیگران زن خیلی توانمندی در استان داریم که من افتخار می‌کنم در کنار بیشترشان کار کرده‌ام و از آنها آموخته‌ام امیدوارم خیلی از عزیزانی هم که توی سالهای گذشته کمتر روی صحنه میان دوباره برگردند و کار کنن تا ما جوان‌تر‌ها از این عزیزان بیاموزیم.

این بازیگر جوان که در دو نمایش ایفای نقش میکند درباره نمایش دیگر خود گفت:نمایش« راز عروسک» به کارگردانی خانم ثریا امینیان دیگر نمایشی است که در جشنواره حضور دارد و نقش خراط این نمایش را ایفا می‌کنم. راز عروسک نمایشی آیینی و سنتی است و من در کنار دوستان دیگر در آنجا مشغول کار هستم.

امینی در پاسخ به این سوال که جشنواره تئاتر استانی را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت:در مورد جشنواره نکته‌ای که لازم می‌دانم بگویم این است که متاسفانه در چند سال گذشته از طرف بعضی از دوستان حواشی بیشتر از اصل مهم است این در صورتی است که به نظر من در حال حاضر که شرایط طوری پیش می‌رود که اکثر ما فقط در زمان جشنواره کار می‌کنیم و متاسفانه خیلی خبری از اجراهای عموم نیست لااقل تلاشمان را بکنیم در همین مدت زمان تمرکزمان روی کارها و اجراها باشد تا یک قدم به جلو حرکت کنیم چون اصل ماجرا همین است،جدا کردن ما از جایی که هستیم و کشیده شدن ما به سمت پله بالاتر و امیدوارم که اتفاق بیافتد.

وی اظهار داشت:من به عنوان عضو کوچکی از جامعه تاتری استان واقعا آرزو دارم به زودی شرایط جوری پیش بره که شاهد کار کردن خیلی از اساتید تئاتر این استان به صورت دائمی باشیم،خیلی از کسانی که به دلیل خیلی از مشکلات دیگر تئاتری اجرا نمی‌کنند و روی صحنه نیستند.




مطالب مرتبط

کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر

حسین اسدی: عشق وجه بارز نمایش «کهته» است
کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر

حسین اسدی: عشق وجه بارز نمایش «کهته» است

حسین اسدی، کارگردان نمایش «کهته» که در بخش تازه‌ها حضور یافته می‌گوید تمامی آثار بخش مسابقه با هم ارزیابی و داوری می‌شوند و این شاید خیلی منصفانه نباشد، چراکه برخی از آثار بخش مرور تاکنون در چند تماشاخانه به روی صحنه رفته‌اند و آثاری که مثل ما برای جشنواره آماده شده‌اند، ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌­ای جشنواره تئاتر فجر

«خانه‌­های اجاره‌­ای»، تلاشی دراماتیک از مواجهه یک زن با رنج های زندگی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌­ای جشنواره تئاتر فجر

«خانه‌­های اجاره‌­ای»، تلاشی دراماتیک از مواجهه یک زن با رنج های زندگی است

مازیار رفعتی، کارگردان نمایش «خانه‌­های اجاره‌­ای» معتقد است شخصیت اصلی نمایش او زنی بانام «مستوره» است که در دنیای مردانه برای ایجاد صلح می­‌جنگد تا شرایط زندگی‌­اش را بهبود بخشد. درون‌مایه نمایش، تلاشی دراماتیک و نمایشی از مواجهه مستوره با دردهای زندگی است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر

امیر امینی: «سه دلقک و نصفی»، نگاهی نقادانه به مسائل محیط زیستی دارد
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر

امیر امینی: «سه دلقک و نصفی»، نگاهی نقادانه به مسائل محیط زیستی دارد

امیر امینی، کارگردان نمایش خیابانی «سه دلقک و نصفی» می‌گوید این نمایش با نگاهی نقادانه به دنبال طرح مشکلات محیط‌زیست است و توجه مخاطب را به شهدای محیط‌بان و آینده سرزمین‌مان جلب می‌کند.

|

ثبات‌بخشی به مولّفه‌های اسلامی، انقلابی و ملّی 

پیام کاظم نظری به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
ثبات‌بخشی به مولّفه‌های اسلامی، انقلابی و ملّی 

پیام کاظم نظری به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

مدیرکل هنرهای نمایشی در آستانه آغاز چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نوشت نقش‌آفرینی عرصه «نمایش»، به دلیل نزدیکی عمیق به آنچه در متن زندگی و بطن تفکّرات مردم می‌گذرد، هرروز بیش‌ازپیش سنگین‌تر و خاص‌تر می‌شود.

|

طوفان درگذشت

طوفان درگذشت

رضا صفایی‌پور، معروف به طوفان، بازیگر پیشکسوت سینما و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت، پس از یک دوره درگیری با بیماری پارکینسون، روز یکشنبه 26 آذر درگذشت.

|

اکبر احمدی درگذشت

اکبر احمدی درگذشت

اکبر احمدی که سابقه بازی در مجموعه‌های تلویزیونی «ولایت عشق»، «مختارنامه»، «شاهگوش»، «دندون طلا»، «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» را داشت، نیمه‌شب پنجشنبه دوم آذر، بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران، چشم از جهان فروبست.

|

نظرات کاربران