در حال بارگذاری ...
بعد از 5 ماه تمرین فشرده روی صحنه رفت؛

استقبال چشمگیر سقزی‌ها از اجرای «پینوکیو»

اجرای نمایش «پینوکیو» با کارگردانی علیرضا اسماعیلی در شهرستان سقز به حدی با استقبال علاقه مندان  مواجه شد که در روزهای پایانی اجرای این اثر بسیاری از تماشاگران با نشستن بین ردیف صندلی‌ها به تماشای این نمایش دو ساعته نشستند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، اجرای نمایش «پینوکیو» نوشته سامان داروند با کارگردانی علیرضا اسماعیلی در شهرستان سقز با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

بر اساس این گزارش، نمایش «پینوکیو» که جدیدترین تولید گروه تئاتر آناهیتای کردستان محسوب می‌شود با همکاری هنرجویان موسسه نقش آفرینان سقز بعد از پنج ماه تمرین آماده اجرا شد. نمایشی که استقبال از آن به حدی بود که در روزهای پایانی تعدادی از تماشاگران با نشستن بین ردیف صندلی‌ها به تماشای این نمایش دو ساعته نشستند.

داستان «پینوکیو» روایت سرگشتگی انسان معاصر است. انسان هایی که انحطاط اخلاقی را به سر حد رسانده و جوامع را تحت علل مقصر و دچار پارادوکس معنایی نموده‌اند. آنگونه که به راحتی زشت بجای زیبا و قهرمان بجای آنتی قهرمان پنداشته می‌شود و مهم‌ترین آن علل افول رقت بار اندیشه و خرد است.

در این نمایش محمد رشیدی، مازیار مفتیان، مهرداد دلاوری، اسما ماجدی، هدیه اسماعیلی، نوید مرتضایی، شریفه شیریان،  کیان  نوجوان، فریبا  کابیل، زانیار  سلیمی، سارو  ابراهیم زاده، آرینا  مفاخری، نگین  حسن‌پور، کامران کریمی، حدیث رشیدی، پرنیان  کریمیان، آریسا  مرادی، کیان  محمدامینی، اوین آقامیری، سه‌روک  مرتضوی، افسانه رمضانی، ماردین  خدری، ویدا حسن‌نژاد، اسرا  یاسمنی و امید  صالح زاده بعنوان بازیگر ایفای نقش کردند.




مطالب مرتبط

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اولین برنامه نمایشنامه‌خوانی تالار هنر در راستای معرفی آثار برتر جهان در قالب نمایشنامه‌خوانی، به نمایشنامه «پینوکیو» با کارگردانی داوود زارع اختصاص پیدا کرده است که در روزهای ابتدایی اردیبهشت 1403 به صحنه خواهد رفت.

|

گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است
گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است

حمیدرضا نعیمی، داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر کردی را همچون درختی استوار می‌داند که بر خاک این مرز و بوم ریشه تنیده و جزو هویت و شناسنامه این شهر به شمار می‌رود و تداوم این جشنواره برای هنرمندان اهمیت دارد.

|

نظرات کاربران