در حال بارگذاری ...
در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تئاتر معلولین بوشهر انجام شد

نکوداشت زنده‌یاد فرهاد فیاض‌بخش

آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تئاتر معلولین بوشهر برگزار و بخشی از این مراسم به نکوداشت هنرمند فقید فرهاد فیاض‌بخش اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از بوشهر، دفتر شانزدهمین جشنواره تئاتر معلولین استان بوشهر در حالی به پایان رسید که یکی از هنرمندان توانمند و نام‌آشنای خود را دی‌ماه گذشته از دست داده بود.

به همین مناسبت در این مراسم،بخشی هم به نکوداشت مرحوم فیاض‌بخش اختصاص داشت که با حضور خانواده او برگزار شد. او دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر معلولین استان بوشهر بود و دی‌ماه گذشته در میان بهت و ناباوری جامعه تئاتری استان به دیدار حق شتافت.

فیاض‌بخش متولد ۱۳۶۲ لیسانس سینما و دانشجوی فوق‌لیسانس ادبیات نمایشی بود. او دبیر هفتمین تئاتر منطقه‌ای معلولان خلیج فارس و دارای هشت مقام اول طراحی نور و صحنه در جشنواره تئاتر معلولین بود و سابقه حضور متوالی در چندین دوره جشنواره تئاتر معلولین استانی،منطقه‌ای و بین‌المللی،کسب مقام برتر طراحی نور در جشنواره‌های منطقه‌ای و بین‌المللی معلولین را نیز داشت. از دیگر فعالیت‌های فیاض‌بخش می‌توان به حضور در جشنواره تئاتر زائر،حضور در جشنواره تئاتر دفاع مقدس و تئاتر دینی خارگ و کسب مقام برتر طراحی صحنه و بازی برای نمایش دوگ، حضور در جشنواره سراسری سوره،حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم شهر،تولید سه فیلم مستند و پخش از شبکه مستند سیما،نفر سوم جشنواره فیلم محیط‌زیست،حضور در جشنواره فیلم سبز و مدرس یک دوره عکاسی در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد. فرهاد فیاض‌بخش جزء ده فیلمساز برتر سازمان بسیج هنرمندان کشور بود و چندین سال متوالی مسئولیت واحد فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر را هم برعهده داشته‌ است.




مطالب مرتبط

مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران
مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران

جهانشیر یاراحمدی: نمایش‌های خانگیِ دهه سی در محله کوتی و نیز اجراهای مجالس تعزیه در همان محل که زادگاه مرحوم حسین دهقانی است، او را شیفته هنر نمایش کرد.  خیلی زود پایش به مجالس تعزیه ...

|

گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است
گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است

محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد قرار می‌گیرند و هم هنرمندان معلول با حضور در اجتماع، مطالبه‌گری را می‌آموزند.

|

نظرات کاربران