در حال بارگذاری ...
به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

اجرای نمایش مردمان مرد در سایت قدیم دانشگاه زابل

به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی نمایش صحنه‌ای مردمان مرد از ۱۹ فروردین امسال به مدت ۵ شب در سایت قدیم دانشگاه زابل اجرا می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار ایران تئاتر از زاهدان،  ارسلان محبی مسئول واحد نمایش حوزه‌هنری استان اظهار کرد: نمایش صحنه‌ای مردمان مرد از ۱۹ فروردین امسال به مدت ۵ شب در سایت قدیم دانشگاه زابل اجرا می‌شود.

مسئول واحد نمایش حوزه‌هنری استان افزود: موضوع محوری این نمایش قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام است اما در بخش‌هایی از این نمایش به نوع اسلام‌آوردن سیستانیان که کاملا با میل قلبی بوده، عدم لعن امیرالمومنین علیه السلام، بخش‌هایی از داستان یعقوب لیث سیستانی به عنوان عیار سیستان و موضوعات دیگری از تاریخ سیستان پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح این متن حدود ۵ سال قبل نوشته شده بود، گفت: از یک سال و نیم قبل نمایشنامه آن نوشته شده و از چهار ماه قبل شروع به تمرین کردیم که در حال حاضر آماده اجراست و به‌زودی به نمایش در خواهد آمد.

محبی یادآور شد: این نمایش تولید واحد نمایش حوزه هنری با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان است و بعد از ماه رمضان، در شهر زاهدان نیز به اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: در این نمایش ترکیبی از بازیگران باتجربه و بازیگران جوان که در یکی دو سال اخیر عضو بدنه تئاتر استان شدند و پرورش داده واحد نمایش حوزه هنری استان هستند، حضور دارند.

مسئول واحد نمایش حوزه‌هنری استان خاطرنشان ساخت: برای نوشتن متن‌های تاریخی نیاز است که منابع تاریخی و علمی داشته باشد بنابراین از کتاب‌های معاصر و کتاب‌های تاریخی استفاده شده است.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در پیامی نوشت هنر انقلاب کوشید برای اصالت روح و‌ مضامین هنری، تجلی صورت و شکل نیاز بیابد و فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد سازد.

|

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی انجمن هنرهای نمایشی ایران، طی انتشار بیانیه‌ای، اقدام پلیس آمریکا در حمله به دانشجویان را محکوم کرد و آن را رفتار دوگانه مدعیان دموکراسی با نخبگان دانشگاهی دانست.

|

نظرات کاربران