در حال بارگذاری ...
تحلیل و بررسی آثار آرتور میلر را بشنوید!

خالق «مرگ دست‌فروش» به هزارتوی داستان می‌آید

این هفته رادیو نمایش در برنامه «هزارتوی داستان» به تحلیل و بررسی آثار آرتور میلر، نویسنده بزرگ آمریکایی می‌پردازد.

به گزارش ایران تئاتر، در این برنامه «هزارتوی داستان» سراغ نویسنده‌ای رفته که بی‌شک درخشش دنیای ادبیات خصوصاً ادبیات نمایشیِ قرن بیستم به‌نوعی وامدار او بوده است؛ نویسنده و نمایشنامه‌نویس بزرگ آمریکایی آرتور میلر. نویسنده‌ای که با نوشتن نمایشنامه‌هایی قدرتمند جایگاه ویژه‌ای بین نویسندگان عصر خودش کسب کرد و تا امروز هم آثارش ارزش و اعتبار خودش را حفظ کرده‌اند و هنوز در سالن‌های معتبر جهان روی صحنه می‌روند. آرتور میلر نویسنده‌ای بود که برای انسانیت ارزش ویژه‌ای قائل بود و همین امر به ارزش و اعتبار آثارش می‌افزاید و به آن‌ها وجهه‌ای جهان‌شمول می‌بخشد.

میلر طی چند دهه فعالیت جوایز بسیاری کسب کرد از جمله جایزه پولیتزر و تونی که بابت نوشتن نمایشنامه مرگ دست‌فروش به او تعلق گرفت.

این نمایشنامه که در فهرست بهترین نمایشنامه‌های آمریکایی در قرن بیستم قرار گرفته باعث شد نام میلر در کنار تنسی ویلیامز و یوجین اونیل از تأثیرگذارترین نویسندگان آمریکا قرار بگیرد؛ اما میلر گذشته از نمایشنامه‌های قدرتمند فیلمنامه و مقاله هم می‌نوشت و در نوشتن داستان کوتاه هم بسیار چیره‌دست بود.

پنجشنبه اول اردیبهشت ساعت ۲۱ در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست داستان «زنبورها» را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه دکتر کیهان بهمنی به «تحلیل و بررسی» آثار میلر خواهند پرداخت. زندگینامه آرتور میلر را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه‌کنندگی این برنامه به عهده ژاله محمدعلی است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران