نگاهی به کتاب «خاطره دو دوشنبه و دو نمایشنامه دیگر»؛

روایت میلر از تاثیر تاریخ و تجربیات جمعی بر زندگی افراد
نگاهی به کتاب «خاطره دو دوشنبه و دو نمایشنامه دیگر»؛

روایت میلر از تاثیر تاریخ و تجربیات جمعی بر زندگی افراد

کتاب «خاطره دو دوشنبه و دو نمایشنامه دیگر» نوشته آرتور میلر با ترجمه حسن ملکی به تازگی در نشر بیدگل منتشر شده است. میلر در این کتاب، با کاوشی استادانه در سازوکار ...

مروری بر زندگی تئاتری نادر برهانی‌‌مرند (بخش دوم: دهه هشتاد)

میلر و ایبسن برایم معلمی کردند
مروری بر زندگی تئاتری نادر برهانی‌‌مرند (بخش دوم: دهه هشتاد)

میلر و ایبسن برایم معلمی کردند

نادر برهانی مرند گرچه خود دست به قلم است اما وسوسه اجرای بخشی از مهمترین نمایش‌نامه‌های جهان را نیز داشته، وسوسه‌ای که از دوران دانشجویی تا به امروز با اوست. او در ...

بازیگر و کارگردان رادیو مطرح کرد

امیر زنده‌دلان: ما انتخاب نمی‌کنیم، انتخاب می‌شویم
بازیگر و کارگردان رادیو مطرح کرد

امیر زنده‌دلان: ما انتخاب نمی‌کنیم، انتخاب می‌شویم

امیر زنده‌دلان، گوینده، بازیگر، کارگردان و مجری رادیو با اشاره به اینکه انتخاب نقش‌ها در رادیو بر اساس آشنایی کارگردانان با توانمندی بازیگران انجام می‌شود، گفت ...

منیژه محامدی در گفت‌وگو با ایران تئاتر

داستان‌های آثار میلر را می‌توان به هر جامعه‌ای  تعمیم داد
منیژه محامدی در گفت‌وگو با ایران تئاتر

داستان‌های آثار میلر را می‌توان به هر جامعه‌ای تعمیم داد

منیژه محامدی کارگردان نمایش «سقوط در کوه مورگان» به ایران تئاتر گفت: داستان‌هایی که آرتور میلر در آثارش روایت می‌کند می‌تواند در هر جامعه ای رخ بدهد و مورد توجه ...

نقد نمایش «همه پسران من»  به کارگردانی مهیار اسلامی و آرمین مهدیلو

حکایت قربانیان نظام سرمایه‌داری آمریکا
نقد نمایش «همه پسران من» به کارگردانی مهیار اسلامی و آرمین مهدیلو

حکایت قربانیان نظام سرمایه‌داری آمریکا

ایران تئاتر_سیدعلی تدین صدوقی:مهیار اسلامی و آرمین مهدیلو کارگردانان نمایش «همه پسران من» سعی کرده‌اند به متن آرتور میلر وفادار بمانند؛ هرچند که می‌توانستند ریتم ...

نقد نمایش « چشم اندازی از پل» به کارگردانی پوریا سمندری

بیم و امیدهای فروخوردۀ یک قوم سرگشته
نقد نمایش « چشم اندازی از پل» به کارگردانی پوریا سمندری

بیم و امیدهای فروخوردۀ یک قوم سرگشته

ایران تئاتر- بهروز فائقیان: « چشم اندازی از پل» را درامی تقدیرگرا هم می‌توان دانست و دست کم آدم‌های سرگردان در این روایت انگار همه بازیگران نقش‌هایی هستند که در ...