در حال بارگذاری ...
یادداشت هادی مرزبان هم‌زمان با آغاز دور تازه اجراهای «دکتر نون...»

اتفاقاتی که زاییده ذهن هذیان زده قهرمان است

کارگردان نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» که این روزها در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه است، در یادداشتی از ویژگی‌های اثر نمایشی سخن گفت.

به گزارش ایران تئاتر هادی مرزبان کارگردان نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» در یادداشتی خود آورده است :

نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد»، درامی است بازگوکننده یک مثلث عشقی که در آن دکتر نون کاراکتر اصلی داستان میان عشق به زنش و دکتر محمد مصدق گیر می‌افتد و با انتخاب یکی از آن‌ها بلای جانکاهی به سرش می‌آید که ممکن بود با انتخاب طرف دیگر نیز به همین سرنوشت دچار شود.

او مانند قهرمانان تراژدی‌های بزرگ محکوم است به فنا و تلاش من به‌عنوان کارگردان نشان دادن حالات روحی و روانی او و پریشان‌حالی و اوهامی است که دچارش شده است؛ که این امر در تک‌تک عناصر اثر، از متن اقتباس‌شده گرفته تا طراحی‌ها و بازی‌ها لحاظ شده است. فضایی سیال ذهن و مالیخولیایی که اگرچه شکلی به‌ظاهر رئالیستی دارد، اما از آن فرسنگ‌ها فاصله می‌گیرد.

 یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در این نمایش مخاطب محترم باید مدنظر داشته باشد، در نظر نگرفتن عنصر زمان به شکل خطی و روایت تاریخی آن است، چراکه همه اتفاقات زاییده ذهن هذیان زده قهرمان ماست، او در دوران آشوب‌زده‌اش گاهی تقدم و تأخر حوادث را برهم می‌ریزد و آن‌ها را آن‌گونه که دوست دارد کنار هم می‌چیند.

نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به نویسندگی شهرام رحیمیان، برگردان برای صحنه دلارا نوشین و محمد وفایی، نورالدین حیدری ماهر به‌عنوان مجری طرح و کارگردانی هادی مرزبان هر روز ساعت 20:30 در تالار اصلی تئاتر شهر میزبان مخاطبان است.

حامد ‌کمیلی، شیوا ‌مکی‌نیان، عارفه ‌معماریان، زهره پرتوی، کامبیز ‌امینی، علی خازنی، محمدرضا بختیاری، سامان ‌تیرانداز و با حضور... بهنام ‌تشکر (در نقش دکتر محمد مصدق)، مرجان ‌آقانوری، آیه قبادیان، شاهین علی پور، فائزه زکاوتی، نازنین سمر، زهره رستگار مقدم، ابوالفضل ‌وزیری، سجاد احمدی نیا، علی یارلو، مهراد ابریشم‌کار، حمیدرضا ژاله، آرش نظری، آرزو ‌صرّاف‌رضائی، گلریز ابراهیم، لیدا حکانی، معصومه آمدگی، لیلا احمدی، محدثه صیفی، کسری ریاحی، کیمیا نوری، آسف جعفری، نرگس ‌میرفتاح، غزال فرشیدفر، فاطمه لنگری، حامد اسفندیاری، طاها نوری، رضا بخشی، محمد رجبیان، علیرضا چمن‌ورز بازیگران این اثر نمایشی هستند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود
گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود

هادی مرزبان، کارگردان پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه خبر تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان فعال نمایش ایرانی بود، گفت امیدوارم در سال جدید هیچ کدام از بچه‌های تئاتر غم نان نداشته باشند تا بتوانند راحت و بدون دغدغه در صحنه‌های تئاتر حاضر باشند.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران