در حال بارگذاری ...

پوستر نمایش «پروین» با طراحی مهدی دوایی رونمایی شد

پوستر نمایش پروین که برشی از زندگی پروین اعتصامی، مشهورترین شاعر زن ایران است با طراحی مهدی دوایی رونمایی شد.

به گزارش ایران تئاتر، پوستر این اثر که برشی از زندگی پروین اعتصامی، مشهورترین شاعر زن ایران است با طراحی مهدی دوایی رونمایی شد.

مهدی دوایی، طراح گرافیک که بیش از ۲۰۰ طراحی پوستر و مدیریت هنری در کارنامه‌ی کاری خود دارد، عضو هیئت‌داوران جشنواره‌های متعدد بین‌المللی بوده و نمایشگاه‌های متعددی در کشورهای مختلفی برگزار کرده است طراحی پوستر نمایش «پروین» را بر عهده داشته است، وی همچنین مدیر هنری سی و نهمین و چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده است.

دوایی طی یادداشتی در این باره چنین گفت: «حسین کیانی فراتر از یک همکار، دوست، معلم و برادر بزرگ‌تر من است. این شکل از مراوده گاهی حتی نه با زیاده حرف زدن، که با بودن و درکِ عمقِ ته‌نشین شده‌ی حضورش در تنهایی‌های گاه‌به‌گاه‌مان شکل گرفته است. اعتمادی قلبی و مراوده‌ای روحی. تلاشم بر این بود تا در «پروین» دنیای حسین را درک کنم. مثل غواصی که خلع سلاح از تکنیک و داشته‌هایش بی‌سپر وارد دنیای او می‌شود و تلاش می‌کند تا هسته‌ی مرکزی و ذات هنرمندانه‌ی مولف را درک کند و سپس آن را با الفبای تصویر به زبانی دیگر -گرافیک- ترجمه کند، امیدوارم ترجمه‌ام الکن نبوده باشد. تمام تلاشم را کردم تا این برگردان صادقانه باشد و وفادار به اصل. متن حسین سرشار از تصاویری است که هرکدام می‌توانست ایماژی باشد که پوستر این نمایش را شکل دهد؛ اما در این میان تنهایی و خلوت پروین –هنرمند- برای من جذاب‌ترین قاب بود. کلنجاری رنج‌بار که هنرمند حین مواجهه با خود در تنهایی‌اش می‌برد و حاصلش را به‌عنوان اثر هنری به دیگران هِبه می‌کند. پروین خودِ حسین کیانی است. پروین تک‌تک ماییم

نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی، تهیه‌کنندگی داود نامور و بازی نرگس محمدی، امین زندگانی، مهران‌رنج‌بر، مجید رحمتی، سیدجواد یحیوی، جواد مولانیا، مریم ندایی، آتنا تندرو، سهیل ملکی، فربد غفاری، اکرم محمدی و هوشنگ قوانلو هرروز ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به رضا مهدی‌زاده (طراح صحنه)، پریدخت عابدین‌نژاد (طراح لباس)، ماریا حاجیها (طراح گریم)، رضا خضرایی (طراح نور)، محمد گودرزیانی (دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مدیرتولید)، محمد صادق زرجویان (ساخت تیزر و عکاس تبلیغاتی)، سارا حدادی (مدیر روابط عمومی، مشاور رسانه‌ای و تبلیغات) و اردلان آشناگر (عکاس) اشاره کرد.

نمایش «پروین» کاری از گروه تئاتر ملی چریکه، به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی و تهیه‌کنندگی داوود نامور هرروز به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر، با حمایت انتشارات آنجا و پوشاک بانوان گَت، به روی صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توان به سایت تیوال مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

کاظم نظری: تئاتر شهر، مهم‌ترین سالن زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی، هفتم بهمن 1402 هم‌زمان با میزبانی از آثار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر و در همراهی باشکوه هنرمندان و تماشاگران فهیم و ...

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

نظرات کاربران