در حال بارگذاری ...
پیام تسلیت مدیر کل هنرهای نمایشی در فقدان پیشکسوت تعزیه ایران؛

امید دارم که آثار معنوی این هنرمند آیینی به فراموشی سپرده نشود

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت درگذشت یوسف عزیزی از تعزیه‌خوانان باسابقه و قدیمی، پیام تسلیتی را منتشر کرد.

به گزارش ایران تئاتر، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت درگذشت یوسف عزیزی از تعزیه‌خوانان باسابقه و قدیمی، پیام تسلیتی را منتشر کرد.

در متن این پیام تسلیت آمده است:

به نام او که تنها ماندگار است

 هر لاله ای که از دل این خاکدان دمید 
 نو کرد داغ ماتم یاران رفته را 

 پیشکسوت صبور و کم‌نظیر صحنه ارزشمند و پر مفهوم تعزیه خوانی کشور، استاد یوسف عزیزی هم به کاروان یاران رفته پیوست و داغی تازه، برجان نجیب هنر اصیل شبیه‌خوانی این مرز و بوم گذاشت.
هر چند خانواده بزرگوار ایشان و خاندان هنرپرور عزیزی را هیچ کلامی، تسلّای خاطر نمی‌دهد اما از آنجا که در برابر مشیّت الهی‌، چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست؛ ازدرگاه منیع پروردگاری‌اش، آمرزش و آرامش روح این فقید سعید را خواستارم و برای بازماندگان ارجمندش، صبری زیبنده و اجری شایسته، آرزو کرده و امید آن دارم که آثار معنوی و شاگردان مستعدّ این هنرمند آیینی، در گذر ایّام به فراموشی سپرده نشده و زوایای آموزنده سبک هنری ایشان، مورد بازشناسی کارشناسی و بهره‌گیری اهالی این عرصه فخیم گردد.

 کاظم نظری 
 مدیرکل هنرهای نمایشی




مطالب مرتبط

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

اسماعیل مجللی پژوهشگر تعزیه، شبیه‌خوان و پژوهشگر استان مرکزی می‌گوید تشکیلات فعلی هنرهای نمایشی در قالب اداره کل فقط می‌تواند مجموعه‌ای در حد یک استان را مدیریت کند و امکانات لازم را برای مدیریت کلان کشور ندارد درحالی‌که تعزیه در تمام استان‌ها ساری و جاری است و بیشتر از ...

|

نظرات کاربران