در حال بارگذاری ...
همراه با جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

محمدجواد کبودرآهنگی: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اکنون بالنده شده و حرفه‌ای کار می‌کند

عضو هیئت‌داوران بخش مسابقه نوجوان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان معتقد است، بالندگی و نگاه حرفه‌ای به این رویداد نمایشی در دوره بیست و هفتم مشهود بود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، سید محمدجواد کبودرآهنگی که در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در هیئت انتخاب و هم در جمع داوران این رویداد نمایشی حضور داشت، اظهار کرد: بعد از برگزاری 27 دوره از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، این جشنواره اکنون بالنده شده و حرفه‌ای کار می‌کند.

داور بخش نوجوان جشنواره بیست و هفتم، بابیان اینکه بخش نوجوان جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته آثار خوبی را به اجرا گذاشت، تصریح کرد: برخی آثار با اختلاف امتیازات کم نسبت به هم انتخاب شدند.

کبودرآهنگی بیان کرد: دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید در طی سال فعال باشد و آثار کودک و نوجوان در سراسر کشور را رصد کرده و برای جشنواره از آثار خوب حمایت کند.

او پیشنهاد داد: در هر نمایش با توجه به سن و نوع نمایش باید مخاطب در سالن حضورداشته باشد به‌عنوان‌مثال در نمایش کودک فقط کودکان به تماشا بنشینند، نه نوجوان تا نمایش بتواند با مخاطب خود ارتباط بگیرد و زمینه کار تخصص‌تر نیز برای گروه نمایشی فراهم شود.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ به دبیری امیر مشهدی‌عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با محمدجواد کبودرآهنگی

سیاه‌بازی به بازیگرانی کاربلد برای خلق فضای کمدی نیاز دارد
گفت‌وگو با محمدجواد کبودرآهنگی

سیاه‌بازی به بازیگرانی کاربلد برای خلق فضای کمدی نیاز دارد

محمدجواد کبودرآهنگی، نویسنده و کارگردان نمایش «سلطان عمرا بمیرد» می‌گوید سیاه‌بازی کار دشواری است که بیش از کارگردانی به بازیگرانی کاربلد نیاز دارد تا بتوانند فضای کمدی را خلاقانه به نمایش بگذارند.

|

نظرات کاربران