در حال بارگذاری ...

ابراهیم پشت‌کوهی نمایش «از نظر سیاسی بی‌ضرر» را به صحنه می‌آورد

با اتمام نگارش تازه‌ترین نمایشنامه‌ ابراهیم پشت‌کوهی با عنوان «از نظر سیاسی بی‌ضرر»، این کارگردان و نویسنده تئاتر از اجرای این نمایشنامه در پاییز سال جاری در یکی از سالن‌های تهران خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، ابراهیم پشت‌کوهی کارگردان تئاتر از پایان نگارش نمایش‌نامه‌ جدید خود به نام «از نظر سیاسی بی‌ضرر» خبر داد.

این نمایشنامه به نویسندگی ابراهیم پشت‌کوهی، تازه‌ترین اثر نمایشی این کارگردان جنوبی است که پاییز امسال برای اجرا در یکی از سالن‌های تهران آماده می‌شود.

این نمایش‌نامه،که اولین اثر کاملاً کمدی پشت‌کوهی محسوب می‌شود و فضایی گروتسک و آخرالزمانی دارد، بر اساس رمان «مامور مرگ‌های غیراتفاقی» نوشته‌ی «حسام حیدری» نوشته شده است. این رمان،که در بستری از طنز کارآگاهی روایت می‌شود، توسط نشر «چشمه» به چاپ رسیده است.

پشت‌کوهی درباره این متن نمایشی می‌گوید: «پس از خواندن رمان از این‌که یک نویسنده ایرانی رمانی کمدی بسیار خلاقانه و سرشار از طنز و تخیل نوشته است، حسابی مشعوف شدم و تصمیم گرفتم آن را برای تئاتر اقتباس بکنم. پس از صحبت و همراهی هم‌دلانه حسام حیدری و گفت‌وگو و مذاکره با نشر چشمه مجوز کپی‌رایت را گرفتم و نگارش نمایش‌نامه را در سه ماه به پایان رساندم

در خلاصه‌داستان نمایش‌نامه آمده: « "زینال غیربندری" که برای یک آژانس قتل درجه‌سه کار می‌کند به خاطر اشتباهات پی‌درپی خود توسط رییس آژانس اخراج می‌شود. او روزگارش به سختی می‌گذرد تا این که غزاله را که دارای مدرک کارشناسی ارشد سرقت است، می‌بیند و...»

او در این رابطه گفته: «تمرین‌های این نمایشنامه که جدیدترین اثر تئاتر تی‌تووک محسوب می‌شود، به زودی پس از دریافت مجوز تایید متن با حضور برخی از بازیگران گروه و چند بازیگر حرفه‌ای تئاتر کشور آغاز می‌شود

ابراهیم پشت‌کوهی از معدود نویسنده، کارگردان‌های ایرانی است که اُنس و اُلفتی با ادبیات دارد و چندین نمایش‌نامه را از رمان‌های «مثل آب برای شکلات»،«آخرین انار دنیا»،«پیکر فرهاد» و ... اقتباس کرده است.

آخرین اثر او بانام «هملت پشت‌کوهی» اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه رفته بود که با استقبال خوب تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد.

جزییات بیشتر درباره‌ اثر جدید پشت‌کوهی در خبرهای بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد.




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «راهنمای جامع هیولا شدن»

مهدی محبعلی: هراس مخاطب، تغذیه‌کننده نمایش ماست
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «راهنمای جامع هیولا شدن»

مهدی محبعلی: هراس مخاطب، تغذیه‌کننده نمایش ماست

مهدی (سهاب) محبعلی، نویسنده و کارگردان تئاتر، ترس مخاطب را خوراک و تغذیه‌کننده «راهنمای جامع هیولا شدن» دانست و گفت حوادث واقعی، تاثیرات منفی زیادی روی جامعه می‌گذارد اما مهم است که از این ترس و رنج؛ نیرویی کامل‌تر برای کنترل هیولای درون خودمان بسازیم.

|

با ترجمه‌ای از غلامرضا شهبازی

«رسوس» اثری از اوریپید منتشر شد
با ترجمه‌ای از غلامرضا شهبازی

«رسوس» اثری از اوریپید منتشر شد

کتاب نمایشنامه «رسوس» اثری از اوریپید تنها تراژدی برجامانده یونانی ا‌ست که پی‌رنگ آن مستقیما برگرفته از قطعه حماسی است که امروزه به‌عنوان سرود دهم ایلیاد شناخته می‌شود، از انتشارات بیدگل منتشر شد.

|

نظرات کاربران