در حال بارگذاری ...
در دیدار نعیمی ذاکر و هیئت مدیره‌ کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان خانه‌ تئاتر مطرح شد:

باید به حقوق مادی و معنوی نمایش‌نامه‌‌نویسان احترام گذاشت

در آخرین جلسه‌ هیئت مدیره‌ کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان خانه‌ تئاتر ایران، اعضا هیئت مدیره‌ این کانون با مدیرعامل خانه‌ تئاتر ایران درباره برگزاری جایزه‌ ادبیات نمایشی ایران، سلسله نشست‌ها و سمینارهای تخصصی نمایش‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌‌خوانی و... گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان خانه‌ تئاتر ایران، در این نشست اعضای هیئت مدیره‌ کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌ ‌تئاتر با اشاره به مباحث و موضوعات و دغدغه‌های اعضا این کانون، هم‌چون انتقاد شدید از ایجاد محدودیت‌ها برای نمایش‌نامه‌نویس، عدم رعایت حرمت و شأنیت نمایش‌نامه‌نویسان توسط نهادها و تشکیلات نظارتی و حذف آثار نمایش‌نامه‌نویسان، نبود حمایت مالی و معنوی برای پیش‌بُرد برنامه‌ها و اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت این کانون، عدم رعایت حقوق مادی و معنوی نمایش‌نامه‌نویسان توسط تهیه‌کنندگان و کارگردانان تئاتر، نمایش‌نامه‌نویسان را قدرت‌مند، فعال و پویا خوانده و خاطرنشان کردند که با وجود همه‌ بی‌مهری‌ها و محدودیت‌ها، اعضای کانون‌نمایش‌نامه‌نویسان باقدرت تولید می‌کنند و روحیه‌ خود را نیز با قدرت حفظ کرده‌اند.

در ادامه‌ این نشست، اعضای هیئت مدیره‌ کانون نمایش‌نامه‌‌نویسان خواستار تضمین حمایت مدیرعامل و هیئت مدیره‌ خانه‌ تئاتر از فعالیت‌های بیست‌ودو ساله‌ این کانون؛ فعالیت‌هایی هم‌چون برگزاری جایزه‌ ادبیات نمایشی ایران، سلسله نشست‌ها و سمینارهای تخصصی نمایش‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌‌خوانی، انتشار فصل‌نامه‌، نمایش‌نامه و راه‌اندازی مجدد بانک نمایش‌نامه و ادامه‌ فعالیت‌های بین‌المللی و مباحث تخصصی دیگر این کانون شدند.

مقصود نعیمی ذاکر، مدیر عامل خانه‌ تئاتر هم در این نشست با اشاره به این که به خوبی درد اهل قلم را می‌شناسد، گفت: «هر کسی که صاحب اندیشه است، درد دارد. به نظرم خانه‌ تئاتر باید قانون‌مند بشود و ضوابط پیدا کند، زیرا جان یک جامعه به جان اهل قلم و هنرش وابسته است. خانه‌ تئاتر یک ماهیت، یک ساختار و یک تاریخ دارد. متأسفانه ساختار اداری خانه‌ تئاتر ضعیف است. ما باید همگی کنار هم و با هم باشیم تا امور خانه را پیش ببریم. من به تنهایی کاری نمی‌توانم انجام دهم. ما با کمک این کانون و کانون‌ها و انجمن‌های دیگر خانه‌ تئاتر، می‌توانیم خانه‌ای قدرتمند داشته باشیم. بنابراین همه با هم می‌توانیم خانه را بسازیم و می‌بایستی حقوق این خانه را احیا کنیم.»

لازم به یادآوری است این نشست با حضور حمیدرضا نعیمی، آرام محضری، رحیم رشیدی‌تبار، شهرام احمدزاده، ندا قربانیان، بهزاد صدیقی و جواد عاطفه به عنوان اعضای هیئت مدیره‌ کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان خانه‌ تئاتر ایران و سمیه نصراللهی (بازرس کانون) برگزار شد.

 




مطالب مرتبط

در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود
در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود

احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» که به مناسبت شب یلدا و آغاز فصل زمستان در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت یلدا مطابق همه آن چیزی بوده که در فرهنگ ایران بوده است و آن این‌که تاریکی به‌روشنی رسیده؛ شب به‌روز ختم شده و امید در پس ناامیدی متولد ...

|

انجمن مدرسان خانه تئاتر برگزار می‌کند

نشست تخصصی با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی»
انجمن مدرسان خانه تئاتر برگزار می‌کند

نشست تخصصی با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی»

انجمن مدرسان خانه تئاتر با همکاری مرکز آموزش، پنجمین و آخرین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی اکوسیستم تئاتر را با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی» برگزار می‌کند.

|

با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد
با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد

بیش از دو سال از درگذشت صادق صفایی، هنرمند تئاتر و سینما و مدرس دانشگاه می‌گذرد و روز گذشته، هم‌زمان با سالروز تولد او، کتابخانه شخصی‌اش به خانه تئاتر اهدا شد.

|

نظرات کاربران