در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در دیدار از ستاد جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت

تئاتر مقاومت جایی برای شناسایی و بروز استعدادهاست

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته دولت، با حضور در دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، این رویداد نمایشی را مایه آبروی نظام در عرصه هنرهای نمایشی و اتفاقی بزرگ و درخشان برشمرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ با حضور در دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، با مسئولان جشنواره دیدار و از نزدیک در جریان پیشرفتِ فعالیت‌های جشنواره قرار گرفت.

کاظم نظری جشنواره تئاتر مقاومت را با پشتوانه‌‌ای بی‌سابقه و محلی برای بروز استعدادها و کشف چهره‌های جدید برشمرد و گفت: «بسیار جای مسرت و خوشحالی است که این جشنواره با سابقه طولانی و محلی برای ظهور و کشف استعدادهایی بود که در ادوار قبلی در این جشنواره رشد پیدا کردند و اینک از چهره‌های مطرح و شناخته‌شده تئاتر کشور در عرصه‌های هنرهای نمایشی هستند. حقیقتاً این جشنواره برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما با همه امکانات خود پای‌کار این رویداد مهم فرهنگی هنری هستیم

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «در واقع مسئله مقاومت نه‌تنها در ایران بلکه در خاورمیانه یک مسئله مهم و حیاتی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها در بیانات خود به آن اشاره کرده‌اند. کشورهای همسایه برای تولید آثار هنری-نمایش از کشور ایران انتظار دارند و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. همه ما باید بر اساس یک تفکر و خرد جمعی به سمتی برویم که یک جریان عظیم را هدایت و رهبری کنیم تا درنهایت شاهد رضایت مقام عظمای ولایت باشیممن به دست‌اندرکاران این جشنواره و جناب آقای دکتر نادری خداقوت و خسته نباشید می‌گویم و آرزوی موفقیت برای دوستان دارم

در ابتدای این جلسه سید وحید فخر موسوی دبیر جشنواره گزارشی از روند برگزاری و بخش بین‌الملل را ارائه کرد و گفت: «الحمدالله برنامه‌های جشنواره چه در بخش بین‌الملل و چه در بخش داخل کشور، طبق پیش‌بینی و زمان‌بندی صورت گرفته در حال انجام است و جریان تازه‌ای در گروه‌های نمایشی ایرانی و کشورهای اطراف به‌واسطه جشنواره هجدهم ایجادشده است که مایه امیدواری شده است

در این جلسه کریم خوش‌مرام جانشین و معاون هماهنگ‌کننده بنیاد فرهنگی روایت فتح، دکتر علی ایزدی مدیر دفتر طرح و برنامه اداره کل هنرهای نمایشی، امین اشرفی مدیر بخش بین‌الملل، مهدی کیانی مدیر روابط عمومی جشنواره، محمد کاظم تبار مسئول انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و جواد تمدنی مدیر روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در پیامی نوشت هنر انقلاب کوشید برای اصالت روح و‌ مضامین هنری، تجلی صورت و شکل نیاز بیابد و فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد سازد.

|

ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس
ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

کاظم نظری، با انتشار پیامی هنرمندان کشور را به حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. در بخشی از پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آمده است ایمان واثق دارم تا رسیدن به آزادی قدس راه چندانی نخواهیم داشت.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

نظرات کاربران