در حال بارگذاری ...

برنامه‌های این هفته تالارهای تئاتر شهر اعلام شد

تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر در هفته پیش‌رو با نمایش‌های «سفید»، «تب»، «پدر»، «شفیره»، «سگ‌ها و استخوان‌های مادرم»، «تا اون» و «جانور» میزبان مخاطبان است.

 به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تالارهای مختلف تئاتر شهر طی هفته جاری در حالی میزبان تماشاگران تئاتر با آثار نمایشی مختلف است که یک تئاتر جدید از روز بیستم شهریورماه در تالار قشقایی پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

«سفید»

«سفید» عنوان تازه‌ترین نمایش تالار قشقایی به نویسندگی امیر ابراهیم‌زاده و کارگردانی صادق برقعی است که از روز یکشنبه بیستم شهریورماه اجرای خود را آغاز می‌کند.

در این اثر نمایشی که از تاریخ یادشده ساعت 18 با مدت‌زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 80 هزار تومان روی صحنه می‌رود، (به ترتیب ورود صحنه) غزاله توده زعیم، زهرا مهرابی، ساناز آقایی، بی‌تا عزیز، صادق برقعی، سپهر طهرانچی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «مادر به خانه می‌آید و تمام بچه‌ها فرصتی دارند تا چیزی که از او می‌دانند برایش تعریف کنند و همه‌چیز همین تعریف کردن است. روایت. هر روایت یک تاریخ است. هر روایت جهان تازه‌ای را می‌آفریند...»

«تب»

«تب» عنوان دیگر نمایش تالار قشقایی است که تا روز سه‌شنبه بیست و نهم شهریور به نویسندگی و کارگردانی رؤیا کاکاخانی و بازی جواد خواجوی ساعت 20:15 با مدت‌زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 70 هزار تومان میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

                                         

این اثر نمایشی روایت گر بخشی از زندگی مردی است که در یک شرایط اقتصادی و فرهنگی خوب رشد کرده و بزرگ‌شده است اما اتفاقی بر او تأثیر گذاشته و باعث می‌شود تا دیدگاهش نسبت به زندگی، نقش و جایگاهش در وضعیت و شرایط اقتصادی جهان وارد شرایط و نگاه متفاوتی شده و به این بیاندیشد که اصلاً می‌تواند بر شرایطی مانند فقر اثر داشته باشد یا خیر؟

«پدر»

در تالار اصلی مجموعه نیز نمایش «پدر» به نویسندگی فلوریان زلر، کارگردانی آروند دشت آرای و بازی رضا کیانیان، لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان، مارین ون هولک، سوگل خلیق، بهزاد کریمی، نجوا صاحب الزمانی ساعت 20 با مدت‌زمان 100 دقیقه و قیمت بلیت 105 تا 150 هزار تومان روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «این تئاتر داستان یک پیرمردی را روایت می‌کند که باید با پیشرفت از دست دادن حافظه خود مقابله کند

«شفیره»

نمایش «شفیره» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شاه پیری هم طی هفته پیش رو ساعت 19 با مدت‌زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 80 هزار تومان در تالار چهارسو این مجموعه روی صحنه می‌رود. این درحالی است که داریوش فائزی، مهرنوش بلمه، حامی علیزاده، سهند جعفری زاد، رؤیا صدوقی، نگین تقوی راد، وصال امینی هنرمندانی هستند که در این اثر نمایشی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

                                        

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: «تنها در صورتی پسر زنده خواهد شد که شاه گلوی دختر را ببرد و خونش را بریزد. پادشاه چنین کرد

«سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» 

«سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» عنوان نمایش دیگر تالار چهارسو به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی و بازی ریحانه سلامت، فرزانه سهیلی، غزاله جزایری، میثم عبدی، محمدعلی کاظمی، سپنتا پزشکی، النا میرزاییان، نوید بانی است که هرروز ساعت 20:30 با مدت‌زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 90 هزار تومان روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سه زن تصمیم می‌گیرند شرایط خود را تغییر دهند.

«تا اون»

«تا اون» نام دیگر نمایش مجموعه تئاتر شهر است که در روزهای پیش رو به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری ساعت 20 با مدت‌زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 80 هزار تومان در تالار سایه به صحنه می‌رود.

                                       

دانیال ابراهیمی، شیما پروهان، شیوا ترابی، علی رجایی، بهروز سروعلیشاهی، شاهین علایی نژاد، محمدمهدی کیان، عیسی محمدی، علیرضا موسوی، آیلار نوشهری، نساء یوسفی | موش‌های مراقب: مجید صد خسروی، نگار شهبازی، هلیا حمیدی، محدثه امیریان بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «بچه موشی در پی‌ غذا از کتابخانه‌ای سر درآورده و خوردن کتاب‌ها باعث آگاهی او از موضوعاتی شده که خودش نیز از آن‌ها سر در‌نمی‌آورد. این موضوع باعث ایجاد ناآرامی در زندگی دیگر موش‌ها شده است و باید راهی برای مقابله با آن پیدا کنند

«جانور»

در کارگاه نمایش نیز نمایش «جانور» به نویسندگی توحید معصومی، کارگردانی کیانوش ایازی و بازی (به ترتیب ورود): شکوفه حیدریان، فهیمه معین، بهار زندی، سعید نبوی که تا روز پنجشنبه بیست و چهارم شهریورماه ساعت 20 به مدت‌زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 50 هزار تومان میزبان مخاطبان تئاتر است.

                                    

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در یک مجتمع مسکونی اتفاقی رخ‌داده است. مردی ادعا می‌کند از اداره آگاهی آمده است. او به ساکنین آپارتمانی در همان مجتمع مسکونی مظنون می‌شود. آن‌ها ادعای مأمور آگاهی را رد می‌کنند تا اینکه ...»




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

کاظم نظری: تئاتر شهر، مهم‌ترین سالن زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی، هفتم بهمن 1402 هم‌زمان با میزبانی از آثار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر و در همراهی باشکوه هنرمندان و تماشاگران فهیم و ...

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

نگاهی به نمایش «پدر» نوشته فلوریان زِلِر و کار آروند دشت‌آرای

سرما صحنه را در برمی‌گیرد
نگاهی به نمایش «پدر» نوشته فلوریان زِلِر و کار آروند دشت‌آرای

سرما صحنه را در برمی‌گیرد

علیرضا نراقی: هنگام خواندن نمایشنامه «پدر» نوشته فلوریان زِلِر که توسط ساناز فلاح‌فرد به فارسی ترجمه شده است، یکی از نقاط قوت متن که به‌سرعت خود را نمایان می‌کند، ایجاز زبان و فنی بودن ...

|

نظرات کاربران