در حال بارگذاری ...
ماجراهای موش دم‌بریده و لافکادیو و چوپان و چوب جادویی‌اش

کودکان و نوجوانان را به تماشای تئاتر ببرید

نمایش‌های «نیم وجبی»، «گربه و موش دم‌بریده»، «لافکادیو»، «کلوچه جادویی»، «هدیه سحرآمیز» و «چوپان و چوب جادویی» در آبان ۱۴۰۱ میزبان کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش ایران تئاتر، باتوجه به شرایط فعلی کشور و سخت شدن فضای تبلیغاتی تئاترها که منجر به خالی ماندن یا استقبال کم از اجراها شده، چند نمایش کودک و نوجوان در سالن‌های مختلف میزبان مخاطبان کودک و نوجوان هستند.

«نیم وجبی»

نمایش «نیم وجبی» به نویسندگی رکسانه عبقری و کارگردانی علیرضا دهقانی از ۲۰ مهر تا ۱۸ آبان 1401 در ‌سالن شماره ‌۳ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد از ساعت ۱۷:۰۰ به مدت ۵۰ دقیقه با قیمت بلیت ۵۰ هزارتومان میزبان کودکان و نوجوانان است.

بازیگران این نمایش کودک، ماندانا ‌عبقری، زهرا ‌سماواتی، مارال ‌عبدالحسین ‌پور، هادی شبانی و یاسر ‌محمدی هستند.

عوامل این اثر عبارت‌اند از: رکسانه عبقری (طراح لباس)، منیر مولوی زاده، مژده زکریا‌پور و ماندانا ‌عبقری (طراح عروسک)، روژین ‌ستاری، ریحانه ‌مطهری (روابط عمومی و تبلیغات)، روشنک ‌کریمی (رسانه)، دانیال استاد عبدالحمید (میکس و مسترینگ موسیقی)، محمدرضا لطفی (مدیرصحنه).

در خلاصه نمایش آمده است: «گلابتون نیم‌وجبی دختری ریزه و میزه و باهوش است که همه آبادی او را دوست دارند و نیم‌وجبی صدایش می‌زنند. روزی عمو جارچی خبر می‌آورد که دیوی به آبادی آمده. گلابتون نیم‌وجبی با یک کرنا، یک قناری و یک تخم مرغ به قلعه دیو می‌رود تا با او زورآزمایی کند. در حالی‌که خاتون و عمو جارچی شاد و شنگول هم پنهانی او را همراهی می‌کنند. گلابتون نیم‌وجبی با استفاده از عقل و هوش دیو را فراری می‌دهد و همه شاد و خرم جشن می‌گیرند و به آبادی برمی‌گردند.»

این نمایش با رویکرد به نمایش‌های ایرانی مناسب کودکان چهار سال به بالا و خانواده است.

تلفن هماهنگی: ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ | ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲

«گربه و موش دم بریده»

نمایش «گربه و موش دم بریده» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سینا ‌نورایی از ۴ شهریور تا ۶ آبان ۱۴۰۱ (روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) در‌سالن ‌شماره ‌۱ پردیس تئاتر‌ سپند از ساعت ۱۷:۰۰ به مدت ۴۰ دقیقه با قیمت بلیت ۳۵ هزار هزارتومان روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش عطاالله ‌نجفی، سینا نورایی، محمد فاضل، امیرحسین ‌فارسی، فاطمه ‌بهشتی و محمد حیدری هستند.

عطاالله ‌نجفی و امیرحسین ‌فارسی  (دستیار کارگردان)، عطاالله ‌نجفی (اجرای گریم)، محمد فاضل، محمد حیدری (دستیار صحنه)، سینا ‌نورایی و مهبد اسماعیلی (موسیقی)، ارشان (استدیو)،  سینا ‌نورایی (طراح صحنه و طراح لباس)، تئاتر نورا (روابط عمومی و تبلیغاتی) دیگر عوامل این نمایش کودک و نوجوان هستند.

«لافکادیو»

نمایش «لافکادیو» به نویسندگی شل سیلوراستاین و کارگردانی احمد ‌تیموری از ۲۰ مهر تا ۱۳ آبان (روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) در فرهنگسرای فردوس از ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه با قیمت بلیت ۴۰ هزار هزارتومان میزبان کودکان و نوجوانان است.

احمد ‌تیموری، علیرضا ذکایی، پویا یزدانجو و سپیده زینلی بازیگران «لافکادیو» هستند.

موسیقی این نمایش با محمد ‌نجفی است.

در خلاصه این نمایش آمده است: «شیری به نام لافکادیو در بیشه‌ای زندگی می‌کند و کارهایی معمولی یک شیر را انجام می‌دهد، مثلا جست و خیز می‌کند، میان علف‌ها بازی می‌کند، دنبال خرگوش‌ها می‌کند، تا اینکه یک روز تصادفا تفنگ یک شکارچی را به دست می‌آورد و با تمرین تبدیل به تیراندازی ماهر می‌شود. در همین حین یک سیرک‌دار از او برای هنرنمایی در سیرکش دعوت می‌کند. لافکادیو کم‌کم هویت اصلیش را فراموش می‌کند تا اینکه...»

تلفن هماهنگی: ۰۹۳۰۶۲۲۴۵۶۵ |  ۴۴۰۸۱۰۳۹

«کلوچه جادویی»

نمایش «کلوچه جادویی» به نویسندگی زینب اسدی وعباس ‌قاصدزاده و کارگردانی عباس ‌قاصدزاده از ۱۹ مهر تا ۲۰ آبان ۱۴۰۱ (روزهای سه شنبه تا جمعه‌) در فرهنگسرای ابن سینا از ساعت ۱۶:۳۰ به مدت 60 دقیقه با قیمت بلیت ۵۰ هزارتومان روی صحنه است.

این نمایش توسط «گروه نمایش سوگند» با هنرنمایی ریحانه حاجی بابایی، عباس قاصدزاده، کمیل پورقلی، مونا کوشش، محسن افخمی و سوگند قاصدزاده اجرا می‌شود.

دستیار کارگردان، طراح صحنه و طراح لباس زینب اسدی است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «داستان حشراتی است که در برکه‌ای در کنار یک وزغ زندگی می‌کنند و با اعتماد به وزغ او را برکه‌دار خود کردند اما بعد از مدتی با کم شدن آب برکه و به‌هم ریختن نظم برکه اتفاقات عجیبی می‌افتد...»

تلفن هماهنگی: ۰۹۳۳۵۱۳۲۱۴۶

«هدیه سحرآمیز»

نمایش «هدیه سحرآمیز» به نویسندگی حمزه اقبالی و کارگردانی مهدی خجستگی از  ۰۳ تا ۲۷ آبان در پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد با بازی علی‌رضا نامدار، پیمان کلانتری، سمانه دلیر، فاطمه فرکی و سونیا آرام روی صحنه خواهد رفت.

خلاصه این نمایش: «داستان همسایگانی را روایت می‌کند که با صلح و صفا در کنار هم زندگی می‌کنند و به کشاورزی مشغول هستند تا اینکه یک روز کلاغی به مزرعه آن‌ها حمله می‌کند و...»

تلفن هماهنگی: ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ | ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲

«چوپان و چوب جادویی»

نمایش «چوپان و چوب جادویی» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین ‌داداش‌‌نیا از ۰۸ تا ۲۷ آبان در پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد با بازی محمدحسین ‌داداش‌‌نیا، زهرا غلامی (شکیبا)، مریم اسکندری و ارمغان احمدی میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «چوپان به‌وسیله چوب جادویی قصد دارد تا از بره‌هایش در برابر گرگ بدجنس محافظت کند.»




مطالب مرتبط

حسن دادشکر مطرح کرد

وظیفه تئاتر کودک این نیست که صرفا بچه‌ها را شاد کند
حسن دادشکر مطرح کرد

وظیفه تئاتر کودک این نیست که صرفا بچه‌ها را شاد کند

حسن دادشکر که در دوره اخیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عضو هیئت انتخاب بخش نوجوان بوده، تاکید کرد که وظیفه تئاتر کودک صرفا شاد کردن بچه‌ها نیست بلکه باید در قبال شادی، چیزی نیز به مخاطبان خود آموزش بدهد.

|

بهار پرشور تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت

بهار پرشور تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت

فعالان عرصه تئاتر کودک و نوجوان از نخستین روزهای بهار در مسیر تولید آثار نمایشی ویژه این گروه سنی از پا ننشستند و با آثار متنوع خود بهاری پرشور را برای تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت رقم زدند.

|

امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود
امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود

امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-اردکان از شکل‌گیری «تشکل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی» در ایران خبر داد.  

|

گفت‌وگویی کوتاه با رضا بابک

بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند عرصه نمایش ایرانی را به روزهای اوجش برگرداند
گفت‌وگویی کوتاه با رضا بابک

بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند عرصه نمایش ایرانی را به روزهای اوجش برگرداند

رضا بابک، هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران می‌گوید تشکیل بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند گونه نمایش ایرانی را که مدتی است دچار کلیشه‌ها و تکرار شده است، دوباره شکوفا کند و به روزهای اوجش برساند.

|

خواسته حسن دادشکر از مدیر تالار هنر

بیشتر آثاری را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد
خواسته حسن دادشکر از مدیر تالار هنر

بیشتر آثاری را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد

حسن دادشکر، پیشکسوت تئاتر ایران خطاب به مدیر تالار هنر گفت خواهشی که از شما دارم این است که بیشتر کارهایی را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد. بعضی از کارها متاسفانه بخش موسیقایی‌اش آن قدر بالاست که محتوا، کارگردانی و بازی و عناصر اصلی درام را تحت تاثیر قرار ...

|

مسابقه نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان

فراخوان رویداد نمایشی توکا منتشر شد
مسابقه نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان

فراخوان رویداد نمایشی توکا منتشر شد

فراخوان نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان به همت مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری و کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، رویداد توکا برگزار می‌شود.

|

عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان:

آثار هنرمندان شهرستانی مرا شگفت‌زده کرد
عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان:

آثار هنرمندان شهرستانی مرا شگفت‌زده کرد

عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره را حضور پررنگ هنرمندان شهرستانی عنوان کرد و گفت آثار آن‌ها مرا شگفت‌زده کرد، به‌شدت پیشرفت کرده‌اند؛ مشخص است مطالعه می‌کنند و برای تئاترشان وقت می‌گذارند.

|

نظرات کاربران