در حال بارگذاری ...

نمایش «گالیله» مهر و آبان سال ۱۴۰۲ روی صحنه می‌رود

کارگردان نمایش «گالیله» که قرار بود آبان و آذر سال جاری در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، اعلام کرد که این اثر نمایشی با توجه به شرایط فعلی اجرا نمی‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، شهاب‌الدین حسین‌پور کارگردان نمایش «گالیله» که قرار بود در پاییز سال جاری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، درباره وضعیت اجرای این اثر توضیحاتی را ارائه داد.

در ادامه فرازهایی از گفت‌وگو با شهاب‌الدین حسین‌پور می‌خوانید:

- پیش از شیوع ویروس کرونا قرار بود نمایش «گالیله» را روی صحنه ببریم و ۳ ماه تمرین کردیم که این امر آن زمان با توقف تمرین‌ها میسر نشد و با پایان تعطیلی دوران کرونایی تئاتر بار دیگر تصمیم به تمرین و اجرای نمایش گرفتیم. از ۵ ماه پیش تمرین‌های «گالیله» را در سخت‌ترین شرایط شروع کردیم و قرار بود نیمه دوم سال جاری نمایش را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببریم.

- مرحله بازبینی نمایش «گالیله» انجام و پس از برگزاری چندین جلسه بابت مسائل نظارتی، مجوز اجرای نمایش صادر شد؛ اما با اتفاقاتی که در یک ماه اخیر رخ داد، تمرین‌های نمایش متوقف شد و طی گفت‌وگویی که با عوامل نمایش داشتیم متاسفانه به این تصمیم رسیدیم که با توجه به شرایط فعلی و وضعیت کنونی اجراهای تئاتر، نمایش «گالیله» را روی صحنه نبریم.

- بابت تمرین و تولید نمایش «گالیله» تا پیش از توقف آن چند صد میلیون تومان هزینه کردیم و مقروض شده‌ایم که بدون جبران این خسارت ادامه راه ممکن نیست. از این رو جلساتی با مدیرکل هنرهای نمایشی داشتیم که ایشان اعلام کردند خسارت‌های مالی ما را جبران می‌کنند و ما پیگیر تحقق این امر هستیم.

- طی توافق کتبی که با ریاست مجموعه تئاتر شهر شکل گرفته است، مقرر شد نمایش «گالیله» در مهر و آبان سال ۱۴۰۲ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به مدت ۴۵ شب روی صحنه برود. امیدوارم این نمایش در شرایطی مناسب، آرام و بدون التهاب که حال مردم خوب باشد روی صحنه برود و نتیجه زحمات چندساله گروه پرتلاش و درخشان این اثر، به ثمر بنشیند.




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران