در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با آغاز سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری

مجموعه نمایشنامه «سکوت شب یلدا» رونمایی شد

نمایشنامه‌های «سکوت شب یلدا»، «بوته سبز»، «دو قبیله غریب»، «خانه»، «قطعات جدا مانده یک جنایت معمولی» و «کافور» که آثار نویسندگان استان چهارمحال و بختیاری هستند، در قالب یک کتاب منتشر شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، کتاب مجموعه نمایشنامه «سکوت شب یلدا»، تولید واحد نمایش حوزه هنری، هم‌زمان با آغاز سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری، رونمایی شد.

احسان قائدی، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در آیین رونمایی این کتاب گفت:«کتاب «سکوت شب یلدا» شامل شش نمایشنامه از نویسندگان استان چهارمحال و بختیاری است که به همت واحد نمایش حوزه هنری و به دست انتشارات سوره مهر منتشر شده است.»

او افزود: «نمایشنامه‌های «سکوت شب یلدا» و «بوته سبز» به نویسندگی رضا ولی‌پور دهکردی، «دو قبیله غریب» به نویسندگی مسلم سلیمانیان چالشتری، «خانه» به نویسندگی کاظم حیدری چالشتری، «قطعات جدا مانده یک جنایت معمولی» به نویسندگی قاسم اسماعیلی دهکردی، و «کافور» به نویسندگی سارا اسماعیلی، شش نمایش منتشر شده در این اثر هستند«.

قائدی توضیح داد: «هنرمندان نمایشنامه‌نویس استان از جایگاه خوبی در تئاتر ایران برخوردار هستند و استعدادهای بسیار خوبی در این زمینه در استان هست که تا کنون آثار بسیاری از این عزیزان به صورت مکتوب به چاپ نرسیده و این اولین اثر مکتوب مجموعه نمایشنامه در استان است که منتشر شده.»

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: «موضوعات و مضمون آثار نمایشی این کتاب در محورهای انقلاب و تمدن اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت پایداری، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی و مسائل اجتماعی است«.

او افزود: «فراخوان جایزه نمایشنامه‌نویسی در حوزه هنری سه دوره برگزار شده که آثار این مجموعه از برگزیدگان دوره‌های جایزه نمایشنامه‌نویسی و آثار تولید شده حوزه هنری استان در طول سال های 1390 تا 1400 است.»

قائدی گفت: «دوره چهارم جایزه نمایشنامه نویسی در ماه‌های آینده فراخوان خود را منتشر خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد هر سال آثار منتخب این فراخوان را به صورت کتاب منتشر کنیم.»

مجموعه نمایشنامه «سکوت شب یلدا» در 750 نسخه و 220 صفحه، به همت انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر شده است. 

 در آیین رونمایی این کتاب که با حضور داوران جشنواره تئاتر استانی و هنرمندان تئاتر استان برگزار شد، از نویسندگان این اثر با لوح تقدیر قدردانی شد.

 

 

 




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

نظرات کاربران