در حال بارگذاری ...

نمایش «درخشنگ» به جشنواره بین‌المللی تئاتر عراق راه یافت

نمایش عروسکی «درخشنگ» به نویسندگی و کارگردانی علی‌رضا آقایی که از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است به هفتمین ‌جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان کشور عراق راه پیدا کرد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش عروسکی «درخشنگ» به نویسندگی و کارگردانی علی‌رضا آقایی، به هفتمین ‌جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان کشور عراق راه یافت.

«درخشنگ» قصه‌ درخت سیبی است که صلح و آرامش را با کمک بچه‌ها برقرار می‌کند. این نمایش به شیوه تاپ‌تیبل و تئاتر کاغذی با تلفیق انیمیشن اجرا می‌شود.

این نمایش که از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۸ است، پیش‌تر نیز در جشنواره‌هایی همچون هفدهمین جشنواره بین‌المللی مبارک، هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ایشارا هندوستان و بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بورسای ترکیه حضور داشته است.

نمایش «درخشنگ» تاکنون توانسته است عنوان بهترین نمایشنامه ایرانی به انتخاب بخش منتقدان را کسب کند و از سوی نمایشگران عروسکی ایران در جشن اردیبهشت تئاتر سال ۱۳۹۸ از کارگردان این نمایش قدردانی شد.

محمد اکبریان، شیما دل‌هنر، محمدامین بازوند، مهرداد رضایی، حسنا صندوق‌آبادی و بهناز مهدی‌خواه به عنوان بازیگر و عروسک‌گردان حضور دارند.

محمد اکبریان (دستیار کارگردان)، آرش سلگی (آهنگساز)، (شاعر) محمدرضا رستم‌پور، بهناز مهدی‌خواه (مشاور هنری، طراح و سازنده عروسک)، فاطمه الماسی (طراح پوستر)، امیر رشیدی‌فر (انیماتور) و علی‌رضا آقایی (طراح صحنه) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان عراق از ۲۰ تا ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ در شهر کربلا برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید
انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی در مجامع هنری گفت خواهش‌مان از نمایندگان مطرح این است که در کمیسیون فرهنگی به هنرهای نمایشی توجه کنند؛ در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر به همراه ...

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «قورباغه و غریبه»

زهرا ناظری: خواندن قصه‌، کودکان را برای تماشای نمایش آماده می‌کند
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «قورباغه و غریبه»

زهرا ناظری: خواندن قصه‌، کودکان را برای تماشای نمایش آماده می‌کند

زهرا ناظری، نویسنده و کارگردان نمایش «قورباغه و غریبه» می‌گوید خواندن کتاب‌های قصه برای کودکان زیر سه سال، آن‌ها را برای همراه شدن و تماشای نمایش کودک آماده می‌کند.

|

نظرات کاربران