در حال بارگذاری ...
با حضور کاظم نظری انجام شد

تکریم اداره کل هنرهای نمایشی از هنرمندان مناطق زلزله‌زده خوی

مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران برای تکریم هنرمندان و دلجویی از شهروندان آسیب‌دیده به شهر زلزله‌زده خوی سفر کردند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی) به همراه اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران)، روز سه‌شنبه 25 بهمن به شهر زلزله‌زده خوی سفر کردند.

در این سفر کاظم نظری و اسرافیل فرج‌اللهی در نشستی صمیمی با هنرمندان شهر خوی دیدار و گفت‌وگو کردند و مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه خوی درگذشته یکی از قطب‌های تئاتر کشور بوده و همواره در جشنواره‌ها حرفی برای گفتن داشته است، ابراز امیدواری کرد تئاتر این شهرستان به همت هنرمندان و یاری مسئولین به‌روزهای اوج خود بازگردد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه این دیدار، پای صحبت تک‌تک هنرمندان حاضر در جمع نشست و در نهایت بنا شد با آسیب‌شناسی کارآمد، موثر و اجرایی، حل مشکلات تئاتر خوی به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

در پایان این نشست به جهت تکریم و دلجویی، از طرف اداره کل هنرهای نمایشی، لوح تقدیر و هدیه نقدی به هنرمندانی که خانه‌های‌شان بر اثر زلزله آسیب‌ دیده است و نیز برخی هنرمندان که در این روزهای سخت به هر نوعی یار و یاور مردم خوی بودند، اهدا شد.

جعفر وهاب‌پور، علی حافظ‌نسب، امیر زینال‌پور، رضا حسن‌زاده، محمدتقی سلامی و جعفر نجیبی هنرمندانی بودند که تکریم شدند.

همچنین گفتنی است به همت اداره کل هنرهای نمایشی کشور و کانون تئاتر عروسکی انجمن هنرهای نمایشی ایران سه گروه نمایشی اعزامی به مدت سه هفته، هر روز در کمپ‌های استقرار هم‌وطنان زلزله‌زده در خوی، اجرای نمایش عروسکی و خیابانی خواهند داشت تا روحیه و نشاط و شادی را برای کودکان و نوجوانان این شهر و مناطق پیرامونی‌اش فراهم کنند.

اجرای این نمایش‌ها برای کودکان و نوجوانان خوی ادامه خواهند داشت.

در این سفر، مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در برخی از اجراهای گروه‌های اعزامی به خوی حضور پیدا کردند و هفت‌صد پک نوشت‌افزاری به همراه یک نامه از طرف اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشاگران کودک و نوجوان حاضر در منطقه اهدا شد.

در پایان این سفر یک‌روزه کاظم نظری و هیئت همراه با سیدمحمد عابدی فرماندار خوی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه این شهر هم دیدار و گفت‌وگو کردند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

نظرات کاربران