در حال بارگذاری ...
یادداشت تسلیت پریسا مقتدی در فقدان علاءالدین قاسمی

سفر ابدی یکی از دردانه‌های هنر شبیه‌خوانی

مدیر تماشاخانه سنگلج با انتشار یادداشتی درگذشت علاءالدین قاسمی تعزیه‌خوان و هنرمند پیشگام نمایش‌های آیینی و مذهبی را تسلیت گفت و او را یکی از دردانه‌های هنر شبیه‌خوانی خواند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج با انتشار متنی درگذشت علاءالدین قاسمی تعزیه خوان و هنرمند بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی را تسلیت گفت.

در یادداشت تسلیت منتشر شده پریسا مقتدی آمده است:

«به نام خداوند قلم، اندیشه و هنر

سفر ابدی یکی از دردانه‌های هنر شبیه‌خوانی چند روزی است آغاز شده، هنرمندی یگانه و تکرار نشدنی که نامش همچون وجودش موجب سرافرازی آیین و اعتقاد ما است.

علاءالدین قاسمی بی‌تردید یکی از نام‌های ماندگار هنر شبیه خوانی در ایران است که هنرش و نوایش، برای خانواده تئاتر به‌خصوص اهالی تماشاخانه سنگلج موجب سرافرازی و شکوهی است و او به راستی تجلی‌گاه ناب هنر ایرانی بود.

مگر می‌توان توانمندی‌های منحصر به فردش در مجالس شبیه‌خوانی حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، حضرت حر و نقش‌پوشی امیر کبیر و... به فراموشی سپرد.

ضایعه درگذشت هنرمند ارزنده نمایش های آیینی سنتی کشورمان استاد علاءالدین قاسمی را خدمت خانواده محترم آن مرحوم و جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌کنم.

روح‌شان غرق آرامش و نور درگاه‌ الهی»




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

نظرات کاربران