در حال بارگذاری ...
از برندن فریزر تا استفانی هسو

درخشش هنرمندان دنیای تئاتر در اسکار 2023

نگاهی به فهرست برندگان اسکار امسال نشان می‌دهد سهم اهالی تئاتر در این رویداد مثل بسیاری از دوره‌ها پررنگ بوده است.

به گزارش ایران تئاتر، دو شب پیش برندن فریزر به خاطر بازی در اقتباس سینمایی از نمایشنامه «نهنگ» به کارگردانی دارن آرونوفسکی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش نخست شد. دارن آرونوفسکی برمبنای نمایشنامه «نهنگ» نوشته ساموئل دی.هانتر فیلمی به همین نام ساخت که نامزد چند جایزه از مراسم اسکار 2023 شده بود و در نهایت توانست برنده جایزه بهترین طراحی چهره‌پردازی  و بهترین بازیگر مرد نقش نخست شود. هانتر «نهنگ» را سال 2012 نوشت و اجراهای صحنه‌ای بسیار موفقی نیز داشت. این نمایشنامه داستان مردی 600 پوندی چاقی را روایت می‌کند که از دنیا خودش را پنهان می‌کند و  خانه‌نشین است. او نمی تواند از خوردن دست بکشد و رفتارهای او در گذشته به اطرافیانش آسیب رسانده است.

ستارگان دنیای نمایش و سینما مانند استفانی هسو، آنجلا باست، کیت بلانشت و میشل ویلیامز و آستین باتلر از چهره‌های شناخته‌شده‌تری هستند که امسال نامزد جایزه اسکار بودند؛ اما برنده نشدند. استفانی هسو بازیگر فیلم «همه‌چیز همه‌جا به‌یک‌باره» است که برنده اصلی مراسم اسکار امسال با هفت تندیس اسکار بود، او شب مراسم، ترانه نامزد اسکار «این یک زندگی است» را اجرا کرد. هسو یکی از ستارگان برادوی محسوب می‌شود.

یکی دیگر از بازی‌های پرجزییات کاندیداها متعلق به آستین باتلر برای بازی در نقش الویس پریسلی بود. این بازیگر در فیلم «الویس» نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش نخست بود و از بازیگران نسبتا پرکار و پرحضور عرصه تئاتر به شمار می‌آید. همچنین کیت بلانشت که سابقه بازی‌های درخشانی را روی صحنه تئاتر دارد و مخاطبان نمایش‌هایش خاطره‌های قوی از حضور او را در این عرصه در ذهن دارند، برای بازی در «تار» ساخته تاد فیلد نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش نخست بود. میشل ویلیامز هم که نقش مادر استیون اسپیلبرگ را در فیلم اتوبیوگرافیک «خانواده فیبلمن» ایفا کرده بود و به خاطرش نامزد جایزه اسکار شد، تجربه بازی در تئاتر را داراست. همچنین دیگر بازیگر تئاتری این مراسم، آنجلا باست بازیگر فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» بود که نامزد اسکار برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل شده بود.

منبع:پلی‌بیل




مطالب مرتبط

اجرای نمایشنامه جان پاتریک شانلی در برادوی

نوه الیا کازان بازیگر نمایش‌ «تردید» شد
اجرای نمایشنامه جان پاتریک شانلی در برادوی

نوه الیا کازان بازیگر نمایش‌ «تردید» شد

زویی کازان به گروه بازیگران نمایش «تردید: یک حکایت تمثیلی»، به نویسندگی جان پاتریک شانلی و کارگردانی اسکات الیس پیوست که فوریه 2024 (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) در برادوی روی صحنه خواهد رفت.

|

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

نظرات کاربران