در حال بارگذاری ...
بازیگر نقش اگنس هاتاوی انتخاب شد

روایت زندگی همسر بنام‌ترین درام‌نویس جهان در «وست اند»

نمایش «همنت» بر اساس رمان پرفروش مگی اوفارل با موضوع زندگی اگنس هاتاوی، همسر شکسپیر در «وست اند» اجرا می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، کمپانی رویال شکسپیر با همکاری نیل استریت پروداکشنز و هیرا پیکچرز نمایش «همنت» را در «وست اند» روی صحنه می‌برد.

«همنت» برگرفته از رمان پرفروش مگی اوفارل است و کار اقتباس از آن را نمایشنامه‌نویس مشهور لولیتا چاکرابارتی انجام داده است. این نمایش با کارگردانی اریکا وایمن اجرا خواهد شد.

داستان درباره اگنس هاتاوی، همسر مردی است که بعدها به مشهورترین نمایشنامه‌نویس جهان تبدیل می‌شود. اگنس هاتاوی یک درمانگر است و با ویلیام شکسپیر معلم زبان لاتین خود ازدواج می‌کند.

مدلین منتاک بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر نقش اگنس هاتاوی را روی صحنه اجرا می‌کند. مدلین منتاک بازیگری است که با حضور در فیلم‌هایی مانند «لبه فردا» چهره شناخته‌شده‌ای برای علاقه‌مندان سینماست. نمایش «همنت» نخستین بار در سالن مرمت‌شده «سوان تیه‌تر» در استراتفورد آپون ایون(شهر زادگاه شکسپیر) اجرا شد اما قرار است اجرای نمایش به سالن «گاریک تیه‌تر» در وست اند انتقال پیدا کند.

مگی اوفارل نویسنده رمان «همنت» در این باره گفت: «اینکه اجرای نمایش همنت در اواخر امسال به سالن گاریک منتقل می شود، خبر شگفت‌انگیز و خوشایندی است. این موضوع که بدانید افراد بیشتری این شانس را خواهند داشت که به تماشای همنت در سالن جدید در لندن بنشینند، برایم بسیار دوست‌داشتنی و دلنشین است.»

او در ادامه با اشاره به اینکه «همنت» نام پسر ویلیام شکسپیر و اگنس است، گفت:«برای من، انگیزه نوشتن رمان، صدا و حضور تنها پسر ویلیام شکسپیر بود که در یازده سالگی درگذشت و از آن زمان به یک پانویس ادبی در زندگینامه پدرش تنزل پیدا کرده است.»

اجرای «همنت» به مدت چهارده هفته در «وست اند» اجرا خواهد شد. افتتاحیه نمایش روز سی‌ام سپتامبر (هشتم مهر) خواهد بود و این اثر تا روز ششم ژانویه (شانزدهم دی) در سالن «گاریک» روی صحنه خواهد بود.

منبع:تیه‌تر مانیا




مطالب مرتبط

نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت
نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت

سیدعلی تدین صدوقی: این شب‌ها گذرتان به تئاتر شهر بیفتد در سالن قشقایی می‌توانید تماشاگر نمایش «نفرین رزالین» تازه‌ترین اثر نمایشی مسعود طیبی باشید. نمایشی که درام معروف «رومئو و ...

|

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به‌منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه‌شب‌بازی و ارتقا سطح کیفی این‌گونه نمایش سنتی ایرانیف مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تمدید کرد.

|

نظرات کاربران