در حال بارگذاری ...
لرد ولدمورث مکبث می‌شود!

رالف فاینس با اثر مشهور شکسپیر به صحنه بازمی‌گردد

رالف فاینس بازیگر برنده جایزه تونی مقابل ایندیرا ورما، بازیگر برنده جایزه اولیویه در اقتباسی تازه از نمایش محبوب و مشهور «مکبث» اثر شکسپیر روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، رالف فاینس (فاینز) نقش مکبث و ایندیرا ورما، نقش لیدی مکبث را در نمایش «مکبث» ایفا می‌کنند. این اثر نمایشی در شهرهای لیورپول، ادینبورو و لندن اجرا خواهد شد. در ادامه این نمایش مشهور در شهر واشینگتن، آمریکا در سالن دی سی شکسپیر تیه‌تر از دوم تا بیست و هشتم آوریل 2024 (چهاردهم فروردین تا نهم اردیبهشت 1403) روی صحنه برود.

«مکبث» قرار است در شهر لیورپول از 24 نوامبر تا 16 دسامبر (3 تا 25 آذر، 1402)، در ادینبورو از 13 تا 27 ژانویه( 23 دی تا 7 بهمن، 1402) و  در شهر لندن از 11 فوریه تا 23 مارس 2024(22 بهمن تا  4 فروردین 1403) اجرا شود.

سایمون گادوین کارگردانی و فرانکی بردشاو طراحی صحنه این اثر نمایشی را بر عهده دارند. همچنین امیلی برنز نمایشنامه را اقتباس کرده است.

رالف فاینس بازیگر مشهور تئاتر و سینما که در آثاری چون فهرست شیندلر و بیمار انگلیسی برای مخاطبان بسیاری خاطره‌سازی کرده و برای هر دو نقشش نامزد دریافت جایزه اسکار بوده، اخیرا در «آف‌برادوی» در نمایش «دیوانه هفت خط» اثر دیوید هر، نقش رابرت موزز، نظریه‌پرداز شهری را بازی کرد. رالف فاینس بازیگری است که در سینما نیز شهرت فراوانی دارد. او در مجموعه هری پاتر به نقش «لرد ولدمورث» یکی از شرورترین شخصیت‌های هنرهای نمایشی بازی بی‌نظیری را ارائه کرده است.

نمایشنامه مکبث در سال‌های ابتدایی قرن هفدهم نوشته و اجرا شد؛ ظاهرا خود شکسپیر هم در اولین اجرا حضور داشته است. طرح این قصه برگرفته از یک واقعه تاریخی است که چیزی حدود شش قرن پیش از نوشتن نمایشنامه، رخ داده بود. ماجرای محوری این اثر، شرح جاه‌طلبی یکی از سپهسالاران پادشاه دانکن، مکبث و همین‌طور همسرش، لیدی مکبث است.

منبع:تیه‌تر مانیا




مطالب مرتبط

نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت
نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت

سیدعلی تدین صدوقی: این شب‌ها گذرتان به تئاتر شهر بیفتد در سالن قشقایی می‌توانید تماشاگر نمایش «نفرین رزالین» تازه‌ترین اثر نمایشی مسعود طیبی باشید. نمایشی که درام معروف «رومئو و ...

|

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران