در حال بارگذاری ...

نشست دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران برگزار شد

نشست دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران و اعضای هیئت مدیره‌ کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران با موضوع مسائل مربوط به دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، نشست دبیر دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران و اعضای هیئت‌مدیره‌ کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران با مقصود نعیمی‌ذاکر، مدیرعامل خانه‌ تئاتر برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد رحمانیان، دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، با اشاره به همکاری‌های قبلی با نعیمی‌ذاکر، از ویژگی همراهی او در پروژه‌های کاری یاد کرد و گفت: «انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی که به‌صورت دوسالانه توسط کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران برگزار می‌شود، تنها جشن ادبیات نمایشی در ایران است.»

در ادامه‌ این نشست، حمیدرضا نعیمی، رئیس هیئت‌مدیره‌ کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران گفت: «چون نگاه به آثار در این انتخاب، بسیار تخصصی است، معمولاً برای همه‌ نمایشنامه‌نویسان، مترجمان و ناشران اتفاق خوشایندی است و نام‌های بزرگی در دوره‌های مختلف آن مطرح‌شده‌اند. در تمام این دوره‌ها، همراهی آقای رحمانیان را داشته‌ایم اما در این دوره از ایشان خواهش کردیم که رهبری این جشن را به عهده بگیرند. پیش‌ازاین، در جلسات هیئت‌مدیره، آیین‌نامه‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران را بازنگری، بررسی و بازنویسی کردیم.» 

نعیمی افزود: «از اولین دوره‌ جشن انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، تفاهم‌نامه‌ای بین کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران و اداره کل هنرهای نمایشی منعقد شد تا حمایت لازم از این رویداد ملی و هزینه‌های آن، توسط اداره کل هنرهای نمایشی انجام شود.»

رئیس هیئت‌مدیره‌ کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران‌ هم‌چنین گفت: «امسال درصدد هستیم تا آیین پایانی این رویداد ملی را در سالن بزرگ‌تری برگزار کنیم.»

سپس نعیمی‌ذاکر گفت: «از شما می‌خواهیم فهرست موردنیاز این دوره از جشن را با ما در میان بگذارید. برای هیچ‌یک از نیاز‌های مربوط به این جشن، مانعی وجود ندارد. همراهی در بودجه‌ این جشن و حمایت از آن‌هم از وظایف ماست. بودجه‌هایی که از وزارتخانه گرفته می‌شود برای همین موارد است.»

نعیمی‌ذاکر در پایان این نشست با اشاره به اینکه در سیاست‌گذاری خانه‌ تئاتر باید تجدیدنظر شود و لازم است هویت‌سازی خانه‌ تئاتر توسط انجمن‌ها اتفاق بیفتد، گفت: «قطعاً در حمایت از برنامه‌ها و عرصه‌ فرهنگ مکتوب کوتاهی نمی‌کنم. نباید بزرگان صاحب‌قلم ما نشناخته‌ باقی بمانند.» 

گفتنی است این دیدار با حضور اعضای هیئت‌مدیره‌ کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران و بازرسان این کانون برگزار شد.




مطالب مرتبط

تاریخ برگزاری آیین پایانی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران اعلام شد

تاریخ برگزاری آیین پایانی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران اعلام شد

آیین پایانی دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران که پیش از این قرار بود روز پنجم دی، هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی و جاودانگی اکبر رادی برگزار شود، به دلیل پاره‌ای از مشکلات، به روز 30 دی موکول شد.

|

گفت‌وگو با بازیگر پرسابقه‌ای که خیلی زود با جوانان همراه می‌شود

یعقوب صباحی: تماشاگران به دنبال آثار مینی‌مال، موجز و گویا هستند
گفت‌وگو با بازیگر پرسابقه‌ای که خیلی زود با جوانان همراه می‌شود

یعقوب صباحی: تماشاگران به دنبال آثار مینی‌مال، موجز و گویا هستند

یعقوب صباحی، بازیگر پیشکسوت تئاتر می‌گوید تماشاگران امروزِ تئاتر نمایش‌های مینی‌مال، موجز و گویا را برای به تماشا نشستن انتخاب می‌کنند.

|

نظرات کاربران