در حال بارگذاری ...
همزمان با اجرای شب گذشته نمایش «لانگ شات»

آیین نکوداشت عزت‌الله رمضانی‌فر برگزار شد

گروه اجرایی نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی شامگاه جمعه هشتم اردیبهشت ماه از عزت الله رمضانی‌فر بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که به تازگی به سوگ دخترش نشسته است؛ قدردانی کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، گروه اجرایی نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی که این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است، شامگاه جمعه هشتم اردیبهشت ماه در حضور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و جهانگیر الماسی (بازیگر پیشکسوت تئاتر) از عزت الله رمضانی‌فر بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای کشورمان که به تازگی در غم از دست دادن فرزند خود به سوگ نشست، قدردانی کرد.

محمدرضا مالکی نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «لانگ شات» پس از پایان دوازدهمین اجرای این اثر نمایشی که با استقبال خوب مخاطبان همراه بود، گفت: «این نمایش تقدیم به کسانی می‌شود که عاشقانه در سینما زیست دارند. کسانی که نه تنها در عرصه بازیگری درخشیدند بلکه با تمام وجودشان در این سینما زندگی کردند. این زندگی هم نه به خاطرپول که به خاطر عشقی بود که همواره با خود همراه داشتند.»

او با قدردانی از حضور موثر تماشاگران حین اجراهای نمایش «لانگ شات» در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر طی روزهای گذشته ادامه داد: «ما به رسم هر هفته که از اجرای این نمایش می‌گذرد، تلاش کردیم تا نسبت به آنچه در توان داریم و از دستمان بر می‌آید قدردانی کوچکی از بزرگانی داشته باشیم که طی این سال‌ها تلاش‌های بسیار ارزشمندی را برای سینما انجام دادندبزرگانی که من اعتقاد دارم سینمای ایران به همه این عزیزان مدیون است و لازم است تا بنده و هر عزیز دیگری که در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند از آن‌ها تجلیل کند.»

این بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون افزود: «از روز اول اجرای این نمایش من و شهاب شریفی (مجری طرح نمایش) تصمیم گرفتیم از بزرگوارانی چون حسن رضایی و محمد شیری قدردانی کوچکی داشته باشیم و امشب این افتخار را داریم که در حضور هنرمند عزیزی چون جهانگیر الماسی و مدیرکل هنرهای نمایشی از استاد عزت‌الله رمضانی‌فر به پاس 50 سال فعالیت ارزشمندش در سینما و خاطرات جذاب و شیرینی که برای ما خلق کرده است، قدردانی کنیم. او و هم نسلانش بدون تردید بخش اعظمی از خاطرات دوران نوجوانی ما را تشکیل می‌دهند. آن‌ها با هنرنمایی‌های ارزشمند خود کاری کردند که برای ما بلندی و کوتاهی نقش تفاوتی نداشته باشد و این «عمق نقش» باشد که می‌تواند باعث ماندگاری یک بازیگر شود.»

عزت الله رمضانی‌فر هم با تشکر از گروه اجرایی نمایش «لانگ شات» گفت: «متاسفانه من حدود یک هفته است که دخترم را بر اثر تصادف از دست داده‌ام و خواب و خوراکی هم برایم باقی نمانده است. اما سعی کردم امشب به افتخار تئاتر و این اجرای شریف در مجموعه تئاتر شهر حضور داشته باشم. از محمدرضا مالکی و جهانگیر الماسی هم صمیمانه تشکر می‌کنم که به بهانه اجرای نمایش «لانگ شات» فضایی را برایم به وجود آوردند تا بتوانم به اعتبار تئاتر این مصیبت بزرگ را تحمل کنم و شاهد تماشای نمایشی باشیم که محتوا، بازی و کارگردانی‌اش بسیار ارزشمند بود.»

او ضمن ارائه توضیحاتی از پیشینه فعالیت های فرهنگی هنری خود در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون ادامه داد: «من مفتخر به شاگردی استاد حمید سمندریان هستم و افتخار می‌کنم که بازیگری را با تئاتر شروع کردم و خوب یادم هست وقتی در یک تئاتر نقش یک پسرعقب مانده را بازی کردم، شرایطی برایم فراهم شد تا افتخار حضور در فیلم سینمایی «گاو» را هم پیدا کنم. روندی که از آن پس دربرگیرنده حضور چندین ساله‌ای که شد که برایم باعث افتخار است.»

جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون نیز در این مراسم ضمن قدردانی از محمدرضا مالکی (کارگردان نمایش لانگ شات) و شهاب شریفی (مجری طرح پروژه) برای تقدیر از عزت الله رمضانی فر تصریح کرد: «باعث افتخار من است که به عنوان نماینده شما تماشاگران محترم و گروه اجرایی در قدرشناسی از عزت‌الله رمضان‌ فر سهیم هستم و امیدوارم نهادها و مجموعه‌های دیگر هم به فکر برگزاری چنین رویدادهای مهمی باشند.»

این هنرمند گفت: «این هنرمندان دردانه‌های فرهنگ و هنر سرزمین ایران هستند که امروز در قالبی یک گوهر ناب و ارزشمند در تئاتر، سینما و تلویزیون می‌درخشند. قصد هنرمندانی چون عزت‌الله رمضانی‌فر و نسل جدید هنرمندان از جمله محمدرضا مالکی آگاهی و دانایی و حراست از جامعه انسانی برای زندگی است. فرایندی که به خودی خود دربرگیرنده ارزش‌های فراوانی است و باید همواره مورد قدردانی و ستایش قرار گیرد.»

براساس این گزارش در پایان این برنامه، لوح قدردانی از سوی گروه اجرایی نمایش «لانگ شات» در حضور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ) و جهانگیر الماسی به عزت الله رمضانی‌فر اهدا شد.

نمایش «لانگ شات» به نویسندگی جواد خورشا و محمدرضا مالکی و بازی و کارگردانی محمدرضا مالکی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 20:15 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «رضا مژده کارگر خیاطی که عاشق سینماست یک شب در محل کار خود می‌خواهد فیلمی با گوشی همراه از خودش ضبط کند تا برای یک دفتر سینمایی بفرستد. این کار در ستایش از تمام هنروران و عاشقان بازیگری سینماست.»




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

نظرات کاربران