در حال بارگذاری ...
در آیین نکوداشت هنرمندان پیشکسوت مطرح شد

منتظر تحقق وعده رئیس‌جمهور هستیم

هنرمندان پیشکسوت در مراسم آیین نکوداشت متولدین فروردین‌ماه با یادآوری درخواست عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در مراسم افطار ریاست جمهوری که سال گذشته برگزار شد، خواستار رسیدگی به وضعیت هنرمندان شدند.

به گزارش ایران تئاتر، آیین بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت متولد فروردین‌ماه روز گذشته یکشنبه دهم اردیبهشت‌ با حضور سیدعباس عظیمی(مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره)، داریوش ارجمند(رئیس هیئت‌مدیره)، انسیه شاه‌حسینی (عضو هیئت‌مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت) و تعداد زیاد از هنرمندان رشته‌های سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و... در باغ زیبا برگزار شد.

داریوش ارجمند در ابتدای این مراسم گفت: «مؤسسه از لحاظ بودجه در تنگناهای زیادی است اما هیچ‌وقت کسی متوجه آن نشده است. ما در مورد قول‌هایی که به ما داده شده است؛ توقعاتی داریم. تاکنون برای بهتر شدن شرایط از افراد زیادی درخواست کردیم و همچنان پای تحقق قول‌ها نشسته‌ایم. البته که کار این مؤسسه را با پول و بدون پول پیش می‌بریم.»

او ادامه داد: «ما برای این مؤسسه تلاش کرده‌ایم تا آن را سر پا نگه داریم. این مؤسسه به دلیل تعداد اعضایش از وزارت فرهنگ و ارشاد هم عظیم‌تر است. در وزارت ارشاد چند استاد مانند افرادی که اکنون در اینجا حضور دارند؛ وجود دارد. قطعاً این وزارتخانه باید حافظ این مؤسسه و این هنرمندان باشد.»

این هنرمند پیشکسوت با گلایه از عدم تحقق وعده رئیس‌جمهور افزود: «ماه رمضان سال گذشته آقای بخشی از رئیس‌جمهور درخواست مساعدت کرد و رئیس دولت مردمی نیز قول داد تا به ما کمک کند. وزیر ارشاد نیز تاکنون به ما کمک کرده است و ما از او سپاسگزاریم ولی این کمک‌ها برای مؤسسه کافی نیست.»

ارجمند گفت: «بسیاری از چهره‌های حاضر در این مراسم از نوجوانی وارد هنر شده‌اند و اکنون پدربزرگ و مادربزرگ شده‌اند. در هیچ کشوری مؤسسه هنرمندان پیشکسوت وجود ندارد و ما باید قدر این مؤسسه و اعضایش باشیم.»

او با تأکید بر نیاز به همدلی اعضای این مؤسسه افزود: «چرا فکر می‌کنیم وقتی داریوش ارجمند یا دیگران هستند، ما نباید در این مراسم حضور داشته باشیم؟ ما همدل و همراه هستیم. ما همه خالقیم و در هر بخش‌های مختلف دست به آفرینش‌گری که یکی از نشانه‌های آفریدگار است، زده‌ایم.»

داریوش ارجمند در پایان با ابراز خوشنودی از دیدار همکارانش در این مراسم گفت: «امیدوارم خداوند به همه مسئولان توفیق بدهد تا به ما توجه کنند. گرچه اصلاح بودجه انجام شده است ولی به نظرم برای هنر چیز قابل‌ملاحظه‌ای وجود ندارد البته من گناه را به گردن وزیر نمی‌اندازم چراکه او هم با هزار نخ به هزار مسئله دیگر وصل است. درهرحال امیدوارم این مؤسسه با کار و کوششی که آقای عظیمی انجام می‌دهد؛ برجسته‌تر و موفق‌تر از این شود.»

در ادامه عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه به دعوت سازمان زندان‌ها به گرگان رفته بوده است، گفت: «من به دعوت سازمان زندان‌ها به گرگان رفتم و در آنجا حدود 80 میلیون تومان برای کمک به آن‌ها جمع‌آوری کردم. البته این وجودِ منِ عنایت بخشی نبود که چنین کاری کرد؛ این هنر و کارهایی که طی این سال‌ها انجام دادم به من در این امر کمک کرد.»

عنایت بخشی در ادامه با اشاره به دعوت افطاری سال گذشته ریاست جمهوری، باز هم خواستار توجه جدی ایشان به خواسته پیشکسوتان شد.

انسیه شاه‌حسینی و احمد نجفی نیز از دیگر هنرمندانی بودند که در این مراسم با اشاره به درخواست عنایت بخشی در شب افطاری سال گذشته نهاد ریاست جمهوری خواستار پیگیری و رسیدگی به این موضوع شدند.

محمد اخوان، جواد افشین‌نژاد، یونس آبسالان، افشین بختیار، ژرژ پطرسی، یوسف پوریا، ناهید تاج‌نیا، محمدرضا تبریزیان، سعید ثابت، سعید جعفری بروجردی، جمشید جهان‌زاده، کاظم هژیرآزاد، زویا امامی، خسرو حکیم‌رابط، محمد حنیف، همسر زنده‌یاد عباس راحمی‌پور، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، همسر زنده‌یاد ولی شیراندامی، قدرت‌الله معماریان اصفهانی، سید غلامرضا موسوی، حسن میرزاعلی، سیدمحمد میرزمانی، سیدکمال میرطیبی، احمد نجفی ازجمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

گزارش: نگار امیری

عکس: کیارش مسیبی




مطالب مرتبط

در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ مطرح شد

هنرمندان، سرمایه‌های ملی کشور هستند
در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ مطرح شد

هنرمندان، سرمایه‌های ملی کشور هستند

سیدعباس عظیمی (مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت) در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ گفت هنرمندان عزیز کشور به‌عنوان سرمایه‌های ملی هستند و امیدوارم با بهبود شرایط درآمدی دولت، شاهد افزایش بودجه برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به هنرمندان پیشکسوت باشیم.

|

هنرمندان پیشکسوت پیشواز روشنایی رفتند

دورهمی خانوادگی موسفیدان هنر به مناسبت شب یلدا
هنرمندان پیشکسوت پیشواز روشنایی رفتند

دورهمی خانوادگی موسفیدان هنر به مناسبت شب یلدا

سیدعباس عظیمی در میهمانی خانوادگی هنرمندان پیشکسوت که به مناسبت شب یلدا با حضور هنرمندان برجسته و باسابقه رشته‌های مختلف برگزار شد، موسسه هنرمندان پیشکسوت را گنجینه بزرگ هنر ایران اسلامی دانست و گفت اگر هرکدام از اعضای این موسسه نزدیک به نیم قرن تجربه و تخصص داشته باشند، در ...

|

طوفان درگذشت

طوفان درگذشت

رضا صفایی‌پور، معروف به طوفان، بازیگر پیشکسوت سینما و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت، پس از یک دوره درگیری با بیماری پارکینسون، روز یکشنبه 26 آذر درگذشت.

|

صاحب ردیف بودجه شدن موسسه هنرمندان پیشکسوت پیگیری می‌شود

صاحب ردیف بودجه شدن موسسه هنرمندان پیشکسوت پیگیری می‌شود

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به درخواست هنرمندان پیشکسوت در خصوص قرار گرفتن نام این مؤسسه در ردیف‌های بودجه دولت، گفت قطعاً این درخواست هنرمندان پیشکسوت را از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد.

|

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی انجمن هنرهای نمایشی ایران، طی انتشار بیانیه‌ای، اقدام پلیس آمریکا در حمله به دانشجویان را محکوم کرد و آن را رفتار دوگانه مدعیان دموکراسی با نخبگان دانشگاهی دانست.

|

نظرات کاربران