در حال بارگذاری ...

آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی برگزار شد

آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، اعضای هیئت داوری، رئیس انجمن تئاتر جنوب کرمان، اصحاب رسانه و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در جنوب کرمان، آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی صبح امروز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در یادمان شهدای گمنام مصلای شهرستان جیرفت برگزار شد.

بهرام مسلمی مهنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین با اشاره به اینکه جشنواره رضوی با هدف ترویج اندیشه امامت، تحکیم ولایت، شناسایی و رشد پدیدآورندگان آثار فاخر هنری و ترویج فرهنگ رضوی با کمک هنر تئاتر برگزار می‌شود، گفت: « این جشنواره در ایران و جهان خالق آثار هنری زیادی شده است و جای بسی افتخار است که هرساله هنرمندان در این جشنواره تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین اثر خود را ارائه دهند.»

امام‌جمعه شهرستان جیرفت هم در این آیین گفت: «هر فرد در کارش هنرمندانه اقدام کند موفق است و پیامبر (ص) هم در کار خود هنرمندانه عمل کردند و قرآن خود یک هنر است.»

حجت‌الاسلام میثم تارم افزود: «بزرگترین هنرمند ما رهبر معظم انقلاب است که کشور را با توانایی خود اداره می‌کند.»

بخش بعدی این مراسم به سخنان مشاور امور جشنواره‌های بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اختصاص داشت. سیدجواد رهایی گفت: «جشنواره به مدت دو دوره به علت کرونا مغفول مانده بود که امیدواریم به سمتی که جشنواره‌ای تأثیرگذار باشد، پیشروی کنیم.»

او همچنین خبر داد: «در ایام دهه کرامت، در مشهد مقدس میزبان هنرمندانی که تندیس دریافت کنند، خواهیم بود.» 

16گروه نمایشی در دومین  جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی حضور دارند که 13 گروه از سراسر کشور و سه گروه هم از جنوب استان کرمان است.

گفتنی است امروز و در اولین روز از جشنواره، از ساعت ۱۶ تا ۲۳ نمایش‌های منتخب به اجرا در پارک ولیعصر (عج) جیرفت می‌پردازند.

۲۰ اردیبهشت نیز گروه‌های نمایش خیابانی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر در مدارس جیرفت به اجرای برنامه می‌پردازند و در ساعت ۱۶ تا ۲۳ نیز در پارک ولیعصر (عج) جیرفت اجرا خواهند داشت. روز پنجشنبه هم در آخرین روز جشنواره یک کارگاه آموزشی در نوبت صبح برگزار می‌شود و در ساعت ۱۹ هم جشنواره با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی و کار کارن کیانی

حکایت همچنان باقی ا‌ست...
نگاهی به نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی و کار کارن کیانی

حکایت همچنان باقی ا‌ست...

احمدرضا حجارزاده: اجرای نمایش‌های سنتی و ایرانی با شیوه‌های خاص خود، نیازمند کوله‌باری از دانش و تجربه است تا کارگردان و دیگر عوامل گروه بتوانند در خلق آن موفق و سربلند باشند. نمایش ...

|

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به‌منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه‌شب‌بازی و ارتقا سطح کیفی این‌گونه نمایش سنتی ایرانیف مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تمدید کرد.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

نظرات کاربران