در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با داستان‌نویس پیشکسوت در غرفه انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب

راضیه تجار: از نویسندگان جوان باید حمایت کرد

راضیه تجار، با حضور در غرفه انتشارات نمایش، نمایشگاه کتاب تهران را همایشی بزرگ با حضور مدیران فرهنگی، ناشران، نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب دانست و تاکید کرد از نسل جوان نویسندگان باید حمایت بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش ایران تئاتر، غرفه انتشارات نمایش در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با ارائه آثار مکتوب و دیجیتال به همراه برگزاری نشست‌های تخصصی، میزبانی از هنرمندان تئاتر و اجرای نمایش، پذیرای دوست‌داران تئاتر و اهالی فرهنگ و هنر است.

در دومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب (پنجشنبه 21 اردیبهشت)، راضیه تجار، از نویسندگان و داستان‌نویسان پیشکسوت کشورمان، مهمان غرفه انتشارات نمایش بود.

تجار، یکی از دغدغههای این روزهای نویسندگان را، ترافیک سنگین روند چاپ و انتشار کتابهایشان دانست و شبکه پخش کتاب را هم ناکارآمد خواند.

او درباره مشکلات و مسائل مالی هم گفت: «برای ما که از نویسندگان قدیمیتر هستیم، دیر پرداخت شدن حق التالیفها و البته اندک بودن این پرداختیها از مشکلات عمده به شمار میآید. اما چاپ کتاب برای نویسندگان جوان و تازه‌کار مشکلات بیشتری دارد؛  چراکه چاپ کتاب این عزیزان نیازمند پرداخت هزینه شخصی به انتشارات است درحالی‌که باید از نسل جوان و بااستعداد حمایت کرد چراکه ادامه این روند در فعالیت نسل نویسندگان آزاردهنده خواهد بود.»

این نویسنده درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: «برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب هر سال این فرصت را ایجاد میکند که اکثر فعالان حوزه نشر در یک لوکیشن و یک سطح وسیع شرکت و کتابهای خود را عرضه کنند.»

تجار، درباره انتشار کتابهای الکترونیکی در فضای مجازی توضیح داد: «از آنجا که نویسندگان دوست دارند نگاه، دیدگاه و پیامی که مینویسند، منتشر و خوانده شود، انتشار نسخههای الکترونیک این مزیت را برایشان فراهم میکند تا کتابشان در دسترس افراد بیشتری باشد اما متاسفانه این موضوع از نظر مالی نکته مثبتی برای نویسندگان به همراه ندارد.»

غرفه انتشارات نمایش به همت اداره‌کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش، در سالن ناشران عمومی برپا شده است که با عرضه کتاب، برگزاری نشست‌های تخصصی، نقد نمایشنامه و همچنین اجرای نمایش، میزبان دوست‌داران تئاتر و اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود.

هنرمندان، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌ به غرفه انتشارات نمایش واقع در سالن ناشران عمومی (شبستان) ردیف 25 غرفه 13/1 مراجعه کنند.

سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت در مصلای امام خمینی تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

کتاب «صحنه عشق من است» که به زندگی و فعالیت‌های ادنا زینلیان هنرمند و مدرس تئاتر در حوزه طراحی لباس می‌پردازد به‌زودی منتشر خواهد شد.

|

گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار
گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار

مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»می‌گوید نسلی که الان تئاتر کار می‌کند شاید هیچ‌وقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که به رشد و اعتلای این عرصه کمک کرده‌اند، خوب بشناسد و حتی با سبک کارشان آشنا شود؛ بنابراین تلاش کردم با بررسی و ...

|

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با محمد کاسبی

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با محمد کاسبی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، در دیدار با محمد کاسبی، با اشاره به نقش و تأثیر هنرمندان در انتقال امید، نشاط و حس خوب به انسان‌ها، توجه به نیازهای این قشر فرهیخته را یکی از مهم‌ترین وظایف نهادهای حمایتی در کشور دانست.

|

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

نظرات کاربران