در حال بارگذاری ...
گزارش دو روز نخستینِ غرفه انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب

مبارک، مردم را به خواندن کتاب‌های تئاتر دعوت کرد

غرفه انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب تهران، در دو روز نخست برگزاری این رویداد فرهنگی، میزبان هنرمندان تئاتر و نویسندگان بود. همچنین مبارک و عروسک‌های نمایشی دیگر نیز به این غرفه آمدند و به اجرای نمایش پرداختند.

به گزارش ایران تئاتر، سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از چهارشنبه، بیستم اردیبهشت‌ در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به‌کار کرده است.

دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌کل هنرهای نمایشی نیز با ارائه و عرضه بیش از 70 عنوان نسخه چاپی و 170 عنوان نسخه الکترونیکی در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

تبلیغِ کتاب‌های تئاتری و نمایشنامه برای مخاطبان

بیستم اردیبهشت 1402 دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش کار خود را در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز کرد و با عرضه 70 عنوان کتاب به صورت چاپی، مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد.

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در روز نخست نمایشگاه کتاب تهران، درباره حضور انتشارات نمایش در این رویداد فرهنگی گفت: «باید هرکاری برای رونق گرفتن تئاتر کشور انجام دهیم. حتی با تبلیغ خواندن کتاب تئاتر و نمایشنامه باید همواره مخاطب تئاتر را حفظ کنیم چون آن‌ها سرمایه تئاتر ایران هستند.»

                                                                                                             

حضور هنرمندان در غرفه انتشارات نمایش

در دومین روز از نمایشگاه کتاب تهران (پنجشنبه 21 اردیبهشت)، احمد جولایی (دبیر بیست‌ویکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی و پژوهشگر تئاتر)، راضیه تجار (نویسنده پیشکسوت) و ایوب آقاخانی (بازیگر و کارگردان)، مهمانِ غرفه انتشارات نمایش شدند.

راضیه تجار با اشاره به مشکلات نشر گفت: «برای ما که از نویسندگان قدیمی‌تر هستیم، مشکلاتی همچون مدت زمان طولانی چاپ کتاب، دیر پرداخت شدن حق‌التالیف‌ها و البته اندک بودن این پرداختی‌ها از مشکلات عمده به شمار می‌آید. اما چاپ کتاب برای نویسندگان جوان و تازه کار مشکلات بیشتری دارد. چاپ کتاب این عزیزان نیازمند پرداخت هزینه شخصی به انتشارات است درحالی‌که باید از نسل جوان و بااستعداد حمایت کرد چراکه ادامه این روند در فعالیت نسل نویسندگان آزاردهنده خواهد بود.»

                                                                                                              

احمد جولایی، دبیر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی و پژوهشگر تعزیه هم به خبرنگار ایران تئاتر گفت: «اولین غرفه‌ای که در نمایشگاه کتاب تهران به آن سر زدم، انتشارات نمایش بود. خوشبختانه انتشارات نمایش می‌تواند راه‌گشای علاقه‌مندان و اهالی تئاتر باشد.»

                                                                                                              

ایوب آقاخانی نیز که به غرفه انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب تهران آمد، گفت: «انتشارات نمایش را از خانواده خود می‌دانم. حضورم این‌جا دلیلی نمی‌خواهد چون به خانواده‌ام سر زده‌ام و هنوز و همچنان می‌گویم که محتوای کتاب‌های انتشارات نمایش بسیار ارزنده و خوب است اما به لحاظ گرافیکی ضعف دارد.»

در ادامه برپایی نمایشگاه کتاب تهران، هنرمندان دیگری به دعوت اداره‌کل هنرهای نمایشی، بعدازظهر هرروز از ساعت 15 الی 16 در غرفه انتشارات نمایش حضور خواهند داشت.

مبارک هم به نمایشگاه کتاب تهران آمد

در دومین روز از نمایشگاه کتاب تهران، در کنار غرفه انتشرات نمایش، دوست‌داران کتاب در مصلی، شاهد اجرای خیمه‌شب‌بازی شدند. عروسک مبارک با کارهایش، لبخند را بر چهره مخاطبان نشاند و از آن‌ها دعوت کرد تا سری به غرفه انتشارات نمایش بزنند و با تئاتر بیشتر آشنا شوند.

                                                                                                               

ویژه‌برنامه دیگر انتشارات نمایش برای کودکان بود، دو عروسک با دو عروسک‌گردان که یکی از عروسک‌گردان‌ها نیز خود نوجوان بود، با کودکان همکلام می‌شدند و چند دقیقه‌ای آن‌ها را به دنیای خیال می‌بردند.

نقل از شاهنامه نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در کنار غرفه انتشارات نمایش اجرا شد.

                                                                                                               

هنرمندان، دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌ به انتشارات نمایش واقع در سالن ناشران عمومی (شبستان)، ردیف 25 غرفه 13/1 مراجعه کنند.

سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است
رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است

رئیس جمهور توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و گفت: تلاش جوانان کشور برای پیشرفت‌های فناورانه نیز همچون افتخارآفرینی‌های دوران دفاع مقدس قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران