در حال بارگذاری ...
در دو اجرای اول نمایش رقم خورد

بیش از 430 نفر نمایش «سیندرلا» را تماشا کردند

نمایش «سیندرلا» تازه‌ترین نمایش مریم کاظمی برای مخاطبان کودک و نوجوان، دو اجرای نخست خود را با بیش از ۴۳۰ مخاطب پشت سر گذاشت.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «سیندرلا» نوشته دیوید وود که نگاه متفاوتی به این شخصیت داستانی و ماجراهای او دارد، در دو اجرای اول با استقبال کودکان و نوجوانان روی صحنه رفت.

تالار هنر که سالن میزبان این نمایش است با تعداد 240 صندلی، روزهای 20 و 21 اردیبهشت بیش از چهارصد و سی تماشاگر داشت.

این اثر نمایشی که مریم کاظمی آن را بر اساس ترجمه سیدحسین فدایی‌حسین کارگردانی کرده نگاهی ملموس به رابطه والدین و فرزندان داشته و از طرفی دیگر تأثیر متقابل تربیت و رفتار والدین بر فرزندان را در قالب داستانی آشنا مورد دقت قرار می‌دهد.

«سیندرلا» یکی از شناخته‌­شده‌­ترین شخصیت‌­های داستانی برای کودکان سراسر دنیاست که بارها موضوع خلق آثار سینمایی، تئاتر و انیمیشن قرار گرفته است.

در این نمایش رضا فیاضی، علی فروتن، حمید گلی، فرهاد شریفی، مریم کاظمی، مهراد زمانی، پریسا فلاح زاده، عرفان میدانلو، نازنین صفا، نسیم امیرخسرو، نرگس صفامنش، شادی کارآیین، سعید تاجیک، مهدی رمضان­ زاده، علیرضا عموزاد و سما احمدی ایفای نقش می‌کنند.

هنرجوبازیگران این نمایش هم عبارت‌اند از طاها بصیری، علی جعفرزاده، آلا خرم هنرنما، نیلوفر دری، صدرا خرسند، باران خزلی، ملینا عباسی، آتوسا فروزان، فریماه کیهانی تبار، امیرسام مشیری مهر، سید مهدیار موسوی و آریا نوائیه.

این نمایش که کاری از گروه ‌تئاتر ‌مستقل است با طراحی صحنه افشین بیاناتی، طراحی لباس مژگان عیوضی، موسیقی فرید نوایی، طراحی و ساخت کلاه گیس و ماسک افسانه قلی زاده، طراحی و ساخت عروسک و سرپوش سهیلا باجلان، دوخت لباس عروسک ماریونت لیلا شوقی و نسیم امیرخسرو، طراحی نور کیوان ضیاپور، طراحی گریم حسین تبریزی و لیلا پریشان اجراهای خود را در تالار هنر آغاز کرد.

اشعار این نمایش توسط مریم کاظمی سروده شده است. عکاسی این نمایش را امیر عابدی، طراحی پوستر و بروشور را پریسا ‌فلاح ‌زاده و ساخت تیزر و اقلام تصویری تبلیغاتی را بهرام شادانفر برعهده دارند.

در گروه کارگردانی مهراد زمانی و سعیده دادگر به عنوان دستیاران کارگردان، علیرضا عموزاد، سما احمدی، بهناز فرزانه، مریم ذکاوتی، آذین معتمدی و باران خزلی به عنوان مدیران صحنه و زهرا ‌شایان‌فر به عنوان روابط عمومی همکاری دارند.

نمایش «سیندرلا» هر شب به جز شنبه­‌ها و ایام سوگواری ساعت 19:30 برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده، جنب ورزشگاه شهید شیرودی روی صحنه می‌رود.

عکس: امیر عابدی




مطالب مرتبط

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت‌فروشی موسیقی-نمایش «مجنون آن لیلی» به کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی که در تالار حافظ روی صحنه می‌رود، آغاز شد. 

|

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

نظرات کاربران