در حال بارگذاری ...
نرگس یزدی در پنجمین روز از برپایی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد

متناسب‌سازی قیمت کتاب‌های انتشارات نمایش با توان مالی دانشجویان

در سال‌های اخیر قیمت بالای کتاب محل سوال و اعتراض بسیاری از هواخواهان این بهترین دوست آدمی بوده و دانشجویان و سایر کتابخوانان افزایش بهای کتاب را یکی از دلایل اصلی نخریدن و نخواندن کتاب می‌دانند. در سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران انتشارات نمایش که یکی از نشرهای تخصصی آثار مکتوب هنرهای نمایشی محسوب می‌شود، با انتخاب راهکار و رویکردی موثر سعی کرده پل ارتباطی مخاطبان با کتاب‌ها را تا حد توان ترمیم کند. در نمایشگاه امسال، قیمت‌گذاری آثار منتشرشده در انتشارات نمایش به نحوی است که با استطاعت مالی دانشجویان، هنرمندان و علاقه‌مندان تناسب داشته باشد. همچنین در ایام نمایشگاه، به همت انتشارات نمایش، علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌ها را با ۲۰ درصد تخفیف و در سایت فروش اینترنتی با ۱۰ درصد تخفیف خریداری کنند.

به گزارش ایران تئاتر، سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز چهارشنبه، بیستم اردیبهشت‌ در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به‌کار کرده است.

دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌کل هنرهای نمایشی با حمایت انجمن هنرهای نمایشی ایران با ارائه و عرضه بیش از 70 عنوان نسخه چاپی و 170 عنوان نسخه الکترونیکی در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

توجه به استطاعت مالی دانشجویان و هنرمندان

نرگس یزدی (مدیر دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌ کل هنرهای نمایشی) درباره اهمیت و توان بالقوه این انتشارات به عنوان تنها ناشر تخصصی کتاب‌های تئاتری گفت: «در این ایام، غرفه انتشارات نمایش میزبان هنرمندان تئاتری، دانشجویان و پژوهشگران تئاتر و سایر علاقه‌مندان در نمایشگاه کتاب تهران است.»

این نویسنده و پژوهشگر تئاتر درباره تنوع کتاب‌ها در بخش الکترونیکی نیز گفت: «170 عنوان کتاب در بخش فروش اینترنتی نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است که شامل نمایشنامه، تئاتر برای کودکان و نوجوانان، تئاتر دینی، تئاتر شرق و غرب و کتاب‌های ترجمه‌شده هستند.»

یزدی درباره قیمت کتاب‌های انتشارات نمایش نیز توضیح داد: «قیمت‌گذاری آثار منتشرشده در انتشارات نمایش به نحوی انجام شده که با استطاعت مالی دانشجویان، هنرمندان و علاقه‌مندان تناسب داشته باشد. ضمن اینکه غرفه انتشارات نمایش در ایام نمایشگاه کتاب‌ها را با 20 درصد تخفیف و در سایت فروش اینترنتی با 10 درصد تخفیف به فروش می‌رساند.»

حضور هنرمندان و دوست‌داران تئاتر در غرفه انتشارات نمایش

در پنجمین روز از این رویداد فرهنگی اسرافیل فرج‌اللهی(مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران)، داوود فتحعلی‌بیگی (پژوهشگر و نویسنده)، داوود دانشور (پژوهشگر و نویسنده)، حسین مسافر‌آستانه (کارگردان تئاتر)، حمید نیلی (مدیرتماشاخانه ایرانشهر)، علیرضا سبحانی‌نسب (مدیر انتشارات جمال و مدیر انجمن کودک و نوجوان استان قم)، مجید اشتیاقی (پژوهشگر)، ابوالفضل همراه (مدیر فرهنگسرای نیاوران)، شهرام گیل‌آبادی (کارگردان تئاتر)، مرتضی سرهنگی (پژوهشگر و نویسنده) و مرتضی محمودوند (نماینده مجلس لرستان) مهمان غرفه انتشارات نمایش شدند.

                                                                                           

همچنین کریم خوشمرام (قائم مقام بنیاد فرهنگی روایت فتح) با حضور در غرفه انتشارات نمایش با نرگس یزدی (مدیر دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌ کل هنرهای نمایشی) دیدار و گفت‌وگو کردند.

                                                                                             

ارسال کتاب‌های تئاتری به استان‌های ایران

اسرافیل فرج‌اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران که به‌طور سرزده به غرفه انتشارات نمایش آمده بود، گفت: «همان‌طور که می‌دانیم توجه به تئاتر استان‌ها از مهم‌ترین اقدامات ماست، بر همین اساس بحث آموزش و پرورش هنرمندان تئاتری نیز برای اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران امری بسیار مهم است.»

                                                                                          

او در ادامه افزود: «تلاش داریم که بعد از انتخابات مدیران انجمن‌های نمایش‌ هر استان ارسال کتاب‌های اهدایی و فروش کتاب‌های جدید انتشارات نمایش را آغاز کنیم تا در دسترس پژوهشگران و دانشجویان تئاتری در استان‌ها قرار گیرد.»

انتشاراتی که وجودش برای هنرمندان بسیار مهم است

داوود فتحعلی‌بیگی، دیگر مهمان غرفه انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب تهران هم گفت: «در شرایطی که بسیاری از ناشران در زمینه هنرهای نمایشی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، وجود انتشارات نمایش ضروری و مغتنم است.»

                                                                                          

او ادامه داد: «انتشارات نمایش برای کسانی که با توجه به گرانی کاغذ و حمایت نکردن برخی ناشران از نویسندگان تئاتری، دچار مشکلات و محدودیت هستند، می‌تواند فرصتی باشد برای چاپ و انتشار منابع و آثار مکتوب هنرهای نمایشی و نیز به تعبیری امکانی برای بهره‌برداری هنرجویان و هنرمندان و علاقه‌مندان عرصه تئاتر از دانش صاحب‌نظران و نویسندگان تئاتری باشد.»

کسی که از روزهای اول افتتاح و تاکنون همراه انتشارات نمایش است

داوود دانشور نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت تئاتر ایران که عضو شورای کتاب در انتشارات نمایش نیز است، گفت: «من از همان روزهای اول در انتشارات نمایش حضور داشتم. این انتشارات توجه و تمرکزش را برای چاپ آثار نویسندگان تئاتری و شناخته‌شده در ایران گذاشته است اما اخیرا نیز شاهد این هستیم هنرمندان جوان نیز کتاب‌های‌شان در این انتشارات مهم به چاپ می‌رسد.»

                                                                                         

او درباره کتاب خواندن دانشجویان و استادان دانشگاه تاکید کرد و گفت: «استادان دانشگاه و دانشجویان تئاتر باید و باید مطالعه داشته باشند و با فنون جدید نیز آشنا شوند تا تئاتر کشور ارتقا پیدا کند.»

در نمایشگاه کتاب امسال، هنرمندان، دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌‌های تئاتری به انتشارات نمایش واقع در سالن ناشران عمومی (شبستان)، ردیف 25 غرفه 13/1 مراجعه کنند.

سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

گزارش: علی کیهانی




مطالب مرتبط

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

کتاب «صحنه عشق من است» که به زندگی و فعالیت‌های ادنا زینلیان هنرمند و مدرس تئاتر در حوزه طراحی لباس می‌پردازد به‌زودی منتشر خواهد شد.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

نظرات کاربران